Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 23. 12. 2019
Líbí se mi

Máme doma malého sportovce. Jak by měl vypadat jeho jídelníček

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 23. 12. 2019
Líbí se mi
Máme doma malého sportovce. Jak by měl vypadat jeho jídelníček

Máme doma malého sportovce. Jak by měl vypadat jeho jídelníček

Víte, jak správně připravit výživné jídlo pro děti, které sportují? Aktivní děti během dne spálí množství kalorií a vám se občas může zdát, že je téměř nemožné jejich stravovací potřeby uspokojit. Ani časté tréninky či zápasy, které s sebou nesou vysoký energetický výdej, neznamenají, že byste je měli nechat jíst cokoliv. Správný přísun energie je pro děti stejně důležitý jako pro dospělé.

Děti by před výkonem neměly jíst nic těžkého, měly by dodržovat pitný režim a občerstvit se i po skončení aktivity. „S čím se možná budete muset popasovat je fakt, že bývají vybíravější, a tak možná nebude zprvu snadné přimět je ke zdravé stravě. Pokud máte doma malé sportovce, kteří by to rádi někam dotáhli, bude to pro vás pravděpodobně snazší. Vysvětlete jim, že správná strava jim pomůže k lepším výkonům,“ radí expertka na výživu Susan Bowermannová. Děti musí pochopit, že jejich tělo funguje jako motor, který aby pracoval správně, vyžaduje určitý typ paliva.

Kde hledat energii

„Hlavním zdrojem energie jsou zdravé sacharidy z ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků. Pomáhají vydržet během výkonu a zároveň jsou nezbytné k následnému doplnění tělesných zásob. Správné fungování těla je závislé i na přísunu zdravých bílkovin, které jsou obsaženy například v libovém mase, rybách, mléčných výrobcích či sójových bobech. Tyto proteiny pomáhají při stavbě a regeneraci svalů po výkonu,“ vysvětluje Susan Bowermannová.

Malé množství zdravých tuků z potravin jako avokádo či oříšky zase pomohou dosáhnout potřebných kalorických hodnot.

Co naložit sportovci na talíř

Před zápasem či tréninkem děti potřebují dodat energii nějakými sacharidy. Dejte jim něco, co se dobře tráví, například smoothie, jogurt nebo malou misku cereálií s mlékem. Tato jídla by neměla být příliš tučná.

Během sportovního výkonu je nesmírně důležité, aby dodržovaly pitný režim. Voda je zcela v pořádku, avšak pro delší výkony či případy, kdy je velmi horko a vlhko, jsou vhodnější speciální hydratační nápoje.

Po výkonu je nezbytné tělu dodat prospěšné sacharidy a bílkoviny. Čokoládové mléko je dlouhodobě oblíbenou zotavující potravinou. Obsahuje totiž tekutiny, draslík, sacharidy a bílkoviny, což jsou všechno věci, které tělo po energetickém výdeji potřebuje. Po sportu jsou vhodné také sendviče, ovoce, jogurty či smoothie.

K vyvážené stravě patří také vláknina. Jídla bohatá na tuto živinu jako celozrnné pečivo či těstoviny ale podávejte až po výkonu. Předejdete tak zažívacím potížím.

Dětem se zvýšenými kalorickými nároky můžete nabídnout jídla s vyšším obsahem kalorií, která jsou bohatá na živiny. Ideální jsou oříšky, 100% ovocné džusy, sušené ovoce či burákové máslo.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Atevy
Atevy 28. 12. 2019

Dobrý

Odpovědět
potkanek
potkanek 24. 12. 2019

mám dva syny, oba jsou sportovci

Odpovědět
lemur
lemur 24. 12. 2019

Dobré rady.

Odpovědět
Ovace
Ovace 23. 12. 2019

dobré vědět

Odpovědět
gustawka
gustawka 23. 12. 2019

cenné rady

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
91 525
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.