Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 4. 2021
Líbí se mi

Jak zklidnit přepjaté svaly ze cvičení a ulevit si od bolestivých křečí?

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 4. 2021
Líbí se mi
Jak zklidnit přepjaté svaly ze cvičení a ulevit si od bolestivých křečí?

Jak zklidnit přepjaté svaly ze cvičení a ulevit si od bolestivých křečí?

Každý z nás zná bolest svalů po dlouhé túře nebo poté, co si dáme do těla v posilovně více, než jsme zvyklí. Svalová únava je jistě nepříjemná, ta ale do pár hodin odezní. Pokud si ale uženete nadměrnou námahou svalovou horečku, mohou být vaše bolesti a pocity ještě horší. Jak zklidnit přepjaté svaly a ulevit si od bolestivých křečí?

Jak vzniká svalová horečka

Bolesti ve svalech po namáhavém tréninku nejsou způsobené jen kyselinou mléčnou. To, co nás skutečně bolí, jsou mikroskopické trhlinky ve svalových vláknech, jež vznikají nadměrným napínáním svalu, který je díky jeho posilování v pravidelné kontrakci. Taková bolest přichází v rozmezí několika hodin, ale i dnů, po absolvování tréninku.

Jak svalovou horečku léčit?

Pokud jde o narušená svalová vlákna, tam toho zvenčí moc nenaděláte, svaly si se zacelením drobných trhlinek poradí samy. Důležitý je pořádný odpočinek. Co se týče samotné bolesti, můžete ji zmírnit teplými koupelemi, masážemi nebo pobytem ve vířivce. Pokud vás po pár dnech bolest přestane tolik omezovat, jděte svaly protáhnout. Vyrazte na procházku, zaplavte si nebo si doma zlehka zacvičte. Cviky však upřednostňujte protahovací, nikoli silové. Od bolesti pomáhají také teplé bylinné obklady nebo masáže. Pomoci může také pití minerálek se zvýšeným obsahem hořčíku, který účinně pomáhá zmírňovat křeče ve svalech.

Nejúčinnější obrana je prevence

Abyste se vyhnuli bolestem po cvičení, je třeba na pohyb tělo předem připravit. Nepodceňujte tedy rozcvičení a strečink před tréninkem a zatěžujte své tělo postupně, zejména tehdy, pokud se cvičením teprve začínáte. Protažení byste se měli věnovat nejen před tréninkem, ale také po něm, kdy svaly zůstávají napjaté a ztuhlé. Je třeba je uvolnit a protáhnout, abyste se vyhnuli případným bolestem.

Když domácí péče nepomáhá

Je důležité umět rozlišit, zda se jedná o svalovou horečku nebo jste si neúměrnou námahou způsobili nějaké poškození kloubu či svalu. Rozdíl je především v tom, že bolest, kterou prožíváme po námaze, nás většinou neomezuje v pohybu, přestože ten je nepříjemný. Pokud ale bolest ani po třech dnech neustává, je vhodnější navštívit lékaře.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 16. 4. 2021

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 13. 4. 2021

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 309
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.