Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 7. 8. 2020
Líbí se mi

Co jíst, abyste podpořila hustotu svých vlasů

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 7. 8. 2020
Líbí se mi
Co jíst, abyste podpořila hustotu svých vlasů

Co jíst, abyste podpořila hustotu svých vlasů

Hedvábné vlasy po vzoru celebrit? Lesk a objem, který milují naprosto všichni, se dá získat s pomocí stravy. Které potraviny patří k těm nejvýživnějším a jaké se dají využívat dvojím způsobem?

Bez ohledu na množství používaných vlasových přípravků od šamponů po kondicionéry je hlavní problém s vypadáváním pramenů. Na tom se podílí hlavně nezdravý životní styl, pití alkoholu, kouření, dostaveníčka v rychlém občerstvení, ošetřování vlasů chemickými výrobky, ale i jejich vystavení tepelným úpravám. Pochopitelně, že záleží na tom, co se na vlasy nanáší, nicméně nedílným faktorem, jenž se podílí na kvalitě kštice, je i strava. Vlasy jsou totiž tvořeny keratinem, což není nic jiného než bílkovina. Přidejte k tomu další živiny a za pár měsíců se můžete těšit z nových, lesklých přírůstků! Jak by tedy měl vypadat váš jídelníček?

Ryby

Ryba je jedním z nejlepších zdrojů bílkovin. Ryby studených vod, jako je třeba losos, makrela, tuňák a sardinky, jsou velmi bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které nabízejí přirozený zdroj olejů pro tělo a pokožku hlavy. V překladu řečeno, tyhle dobroty dělají vlasy hedvábné zevnitř.

Ořechy a semena

Mandle, vlašské ořechy, lískové ořechy, kešu, dýňová, slunečnicová a hlavně lněná semena. Vitamin E a biotin v nich obsažený působí jako štít před škodlivými UV paprsky, zároveň brání vypadávání drahocenných vlasů.

Mrkev

Mrkev je spásou nejen pro oči, ale i vlasy. Obsahuje totiž betakaroten, který se po požití mění na vitamin A. Pokud ho máte nedostatek, pokožka hlavy je vysušená a náchylná k lupům. Proto je důležité si kromě mrkve dopřávat i dýně, mango, meruňky nebo sladké brambory.

Vejce

Vejce jsou bohatým zdrojem čtyř hlavních prvků, a to zinku, síry, železa a selenu. „Podmíra“ některé z uvedených látek stojí za šupinatou pokožkou a ztrátou vlasů. Vedle vajíček patří k dalším zásobárnám „silné čtyřky“ i drůbež či libové maso. Navíc vaječné žloutky obsahují tuky a bílkoviny, které zvlhčují a oživují suché vlasy bez života. Dva žloutky smíchejte s dvěma polévkovými lžícemi olivového oleje a vytvořte masku. Směs naneste na vlhké vlasy a nechte působit 20 minut.

Jogurt

Jogurt se může pochlubit vitaminem B5 a vápníkem. Platí tedy, že ať už je aplikován externě, nebo konzumován interně, vlasové folikuly ho milují, stejně jako ostatní mléčné výrobky. Co je to však platné, pokud nepijete dostatek vody? Bez ní je pokožka hlavy dehydratovaná a vlasy postrádají přirozenou vlhkost. Hlídejte si tedy i její příjem.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Maruš11
Maruš11 13. 9. 2020

vlasy mám husté po mamce, takže tohle řešit nemusím :ú

Odpovědět
avatar
Lenka Zavorkova 10. 8. 2020

Valnou většinu jím a stejně mám takové vlasy,co mám.Jemné.V tomhle si myslím,že se to nedá prostě změnit.

Odpovědět
potkanek
potkanek 10. 8. 2020

takovou hřívu mít nebudu i když se budu řídit radami

Odpovědět
sipeji
sipeji 9. 8. 2020

To je dobré vědět. Třeba jogurt mě vůbec nenapadlo že může mít vliv na hustotu vlasů.

Odpovědět
Jana101
Jana101 8. 8. 2020

pěkné rady

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 490
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.