Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

JanaH
JanaH
Vloženo 1. 10. 2013
Líbí se mi

Prázdné kalorie aneb Jak obejít dietologa

JanaH
JanaH
Vloženo 1. 10. 2013
Líbí se mi
Prázdné kalorie aneb Jak obejít dietologa

Prázdné kalorie aneb Jak obejít dietologa

Termín prázdná kalorie se v dobách minulých používal pro potraviny (tekutiny) typu rohlík nebo alkohol či tomu podobné výrobky. Společnou devizou těchto „potravin“ byla skutečnost, že nijak nezasytí a že je možno je konzumovat teoreticky v jakémkoli množství. Upozorňuji, že pouze teoreticky, protože prakticky vypít dvě lahve tequily a sníst ošatku rohlíků se pro většinu populace rovná smrti. Faktem ovšem je, že se tato klasifikace poněkud zvrhla a pojem prázdná kalorie se u populace vžila jako odůvodnění toho, že jsem se, i přesto že držím dietu, v pátek večer na firemním večírku vylila jak váza a v návalu nočního hladu se pak doma vrhla na provizorně vyráběné párky v rohlíku (párek je protein, samozřejmě).

V dnešní době ale výživoví poradci a dietologové dělají vše proto, aby nebohým dietářům zavřeli všechna možná úniková vrátka a spojení „prázdná kalorie“ je téměř hanlivý termín pro něco, na co bychom neměli ani pomyslet, natož to strkat do pusy. Nutí nás zapisovat si vše, co a v kolik hodin jsme to vložili do úst a ještě se odváží dotázat se, zda jsme při tom měli hlad.

Naštěstí, stejně jako jsou vrcholoví sportovci o krok před dopingovými kontrolami, tak i dietáři mají náskok. Ne vše co sníte, se totiž počítá.

1/ Co je k pití, není jídlo, a tedy se nepočítá a nezapisuje.

2/ Co jsem si zapomněla zapsat, to jsem nesnědla.

3/ Jídlo, které jsem utajila i sama před sebou, jsem nesnědla. Není důvod ho zapisovat.

4/ Co jsem snědla, když jsem se v noci vzbudila a šla na záchod, se nepočítá, protože jsem šla přeci čůrat a ne jíst.

5/ Jídlo, které jsem snědla "společensky unavena", si nepamatuji, a proto ho nezapisuji.

6/ Cokoliv, co má menší objem než polévková lžíce, nestojí za to, abych zapisovala.

7/ Jídlo, které dojídám po někom jiném, se nepočítá, protože to vlastně není moje jídlo.

8/ Jídlo, u kterého nemůžu zjistit energetickou hodnotu, žádnou nemá.

9/ Jídlo, které sním před cvičením, se nepočítá, protože ho hned spálím.

10/ Takže, dámy, které pondělí hodláte začít?

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Ivana Navrátilová 19. 4. 2021

Naštěstí už dneska existují různé varianty, jak tomuhle zabránit. Například místo rohlíku proteinová tyčinka. Já mám třeba hodně ráda tuhle: http://www.herbalife.cz/produkty/3976-proteinova-tycinka-citronova-14-kusu/ která zasytí (na rozdíl od rohlíku) a ještě k tomu je fakt dobrá. A to vlastně nejsem moc na kyselé příchutě a citrusy vůbec. Rozhodně zkuste, pokud vás při dietě honí mlsná a nechcete nějak obcházet jídelníček. Ono je důležité si taky uvědomit, že to děláte hlavně pro sebe a ne pro dietologa nebo pro kohokoliv jiného.

Odpovědět
Li
Li 16. 11. 2020

Odpovědět
Jasper
Jasper 7. 9. 2020

Parádně napsáno. Úplně se v tom vidím a ne jen sebe.

Odpovědět
lemur
lemur 1. 8. 2020

Odpovědět
Jankkas
Jankkas 5. 7. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
97 431
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.