Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Martina | ŽENA s.r.o.
Martina | ŽENA s.r.o.
Vloženo 18. 3. 2019
Líbí se mi

Lidem chybí přirozený pohyb, míní Wanda. Vymyslela jednoduchou sestavu cviků, kterou zvládnete i na gauči

Martina | ŽENA s.r.o.
Martina | ŽENA s.r.o.
Vloženo 18. 3. 2019
Líbí se mi
Lidem chybí přirozený pohyb, míní Wanda. Vymyslela jednoduchou sestavu cviků, kterou zvládnete i na gauči

Lidem chybí přirozený pohyb, míní Wanda. Vymyslela jednoduchou sestavu cviků, kterou zvládnete i na gauči

Žijeme ve zrychlené době, kdy neustále bojujeme s nedostatkem času a zapomínáme na to nejdůležitější – přirozený pohyb. S tím souvisí řada dalších problémů ať už fyzických či psychických. Tento problém se netýká jen nás dospělých, ale i dětí a mládeže. Wanda Vorlová přišla s revoluční metodou, která vychází z její dlouholeté praxe. Učí děti i dospělé, jak efektivně využít čas a pohyb.

V čem vidíte největší problém u mladých lidí?

Že hledají hloubku na povrchu. Nemají přirozený pohyb, a proto se více bojí a spěchají. Jsou odtrženi od svého vnitřního zdroje energie, nemají ponětí, kde a jak jej spustit. Často mají vypěstovanou různorodou alergii, protože již nedokáží žít s tím/v tom, co cítí. Neznají hranice, které sice mají tendenci omezovat, ale v rozumné míře přinášejí potřebnou jistotu a spokojenost. Je to takový začarovaný kruh, ze kterého nám může pomoci pouze systém. Lehké doplnění školních osnov o efektivní pohyb, který zvládne kdokoli, ať už je jakékoli konzistence, věku, rozměru a výkonnosti.

Věnujete se mimo jiné také očistným terapiím. Co přesně si pod tím můžeme představit?

Umět tělo vyčistit od všeho, co mu brání v pohybu, ať už uvnitř, nebo zvenčí. Někdo potřebuje „očistit“ protažením, protože ztuhlost na těle jej omezuje. Některým stačí vyčistit hlavu od zastaralých stereotypů, které blokují jejich posun k vysněným cílům. U jiných je blok tak velký, že daná osoba ani žádné vize nemá. Dalším se nedaří zhubnout, byť jedí zdravě.

Každý potřebuje jiný přístup a terapii. Procentuálně se však nejvíce jedná o puštění se a srovnání toho něčeho, co nás „zaneřádilo“, ať už na jakékoli úrovni. Tady je třeba do hloubky jít, vyčistit a bez lpění, trpělivě žit dál. Průběžné výsledky se dostaví v podobě méně nesnází.

Věříte na rituály a co pro vás znamenají?

Věřím na zvyky. Jsou životu nezbytné, vypovídají o disciplíně a trpělivosti a obojího není nikdy dosti. Já osobně s nimi s radostí žiji a různě je obměňuji. Mám jich opravdu mnoho. Tyto však praktikuji skoro denně:

Oční a prstovou jógu min. 3x týdně si masíruji své přijímače a vydavače (hlava, ruce, chodidla), - to pro mladiství vzhled a pohyblivou mysl. A když ležím, dávám si nožky do vyšší pozice, než je sedací ústrojí. Dále se snažím chránit od negativních myšlenek a když už přijdou, v mysli je rovnou gumuji, neboť znám jejich sílu.

Jak na správné držení těla? Máte nějaké praktické tipy?

Představit si, jak chci působit, vypadat a napodobovat to skrze odraz v zrcadle. To je nejrychlejší zpětná vazba na světe.

Osvědčený trik, který dělám stále, i když zrcadlo u sebe nemám. Kdekoli jsem, zasouvám bradu nad klíční kost s pohledem ve výšce očí. Díky tomu předcházím bolestem hlavy, šije a zatuhlosti v oblasti trapézových svalů.

K tomu se snažím mít vzpřímené držení těla a při postoji s uvolněnými koleny tlačit palce u nohou do země. Aniž bych cvičila, mám pevné břicho bez ochablého svalstva. Nebolí mě záda a cítím se sebevědoměji.

Pracujete s dětmi více než 15 let a napsala jste o tom také publikaci. O čem přesně je?

O tom nejpotřebnějším v dnešní uspěchané době: je o řádnému pohybu, který srovnává za pochodu tělesnou schránku, duševno i psychické rozpoložení zároveň.

Děti potřebují všestrannou péči. Proto jsem napsala příruční manuál o Efektivním Využití Času a pohybu (E. V. Č. A ….) aneb prevence do školního systému. Šetříme tím čas a zlepšujeme držení těla, které ovlivňuje všechny aspekty života!

Jedná se o jednoduchou sestavu 6 pohybových pozic, které vycházejí ze 2 základních. Nikterak není třeba se na ně speciálně připravovat či převlékat. Můžete je dělat kdykoli, kdekoli a v čemkoli – ať už stojíte ve frontě, sedíte u jídla nebo ležíte na gauči.

Poradíte ženám pár tipů, jak si pomoci při bolestivé menstruaci bez léků?

Ano, hlavní je práce s vlastním tělem a myslí. Možností je více. Někomu zabírá prohřát danou oblast rukama, představou.

Doporučuji nápoj: výluh z libečku (4 lístky) a hřebíčku (1 ks)

A prstovou jógu, někdo zná pod pojmem mudry. Při velmi silných bolestech, až křečích, postačí spojit tři prsty bříšky (palec, ukazováček, prostředníček), tedy bez prsteníčku a malíčku, které se snažíme nechat natažené. Vydržet v této pozici 15 minut, i přes počáteční mravenčení či znecitlivění. Bolest se zmírní a tím pádem tlak uvolní.

Jak vy sama nejraději relaxujete?

Ve svém klidu, kdy naciťuji jen sama sebe, a ne okolí nebo v náručí drahé polovičky. Dále s dětmi, které prošly mou péčí. Poté na golfu, kdy se procházím upravenou přírodou, kde na mě mohou "útočit" pouze mé vlastní myšlenkové pochody. A když se chci vyřádit, jdu si zahrát beach volejbal, tam se vyřvu a zaběhám si.

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Babina
Babina 2. 7. 2019

Skvělý článek

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 20. 5. 2019

velmi zajímavé, já sama si cvičím denně několik cviků na uvolnění krční páteře, i na bederní, snažím se dělat cviky na zpevnění stehne a zadku..., pomáhá vše, když se hýbu

Odpovědět
evionka
evionka 19. 5. 2019

přínosný článek

Odpovědět
avatar
Martina Kordová 7. 4. 2019

Mám možnost - díky svému zaměstnavateli -s Wandou pravidelně cvičit a opravdu to pomáhá. Díky.

Odpovědět
lemur
lemur 22. 3. 2019

Super. Děkujeme.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 994
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.