avatar
Kristina|ŽENA s.r.o.
vloženo 8. 11. 2018
Líbí se mi

Víme, po čem ženy touží, nejen o Vánocích

avatar
Kristina|ŽENA s.r.o.
vloženo 8. 11. 2018
Líbí se mi
Víme, po čem ženy touží, nejen o Vánocích

Víme, po čem ženy touží, nejen o Vánocích

Dne 7. listopadu 2018 jsme my, ŽENY s.r.o., zveřejnily průzkum zaměřený na chování a preference žen při nákupu vánočních dárků, ale také jejich představy, jak vánoční svátky ideálně prožít. Zajímá vás po čem ženy touží? Přečtěte si informace z naší tiskové zprávy vyplývající z dotazníku a odpovědí reálných žen.

  • Pro 97 % oslovených žen jsou klíčové klidné a pohodové Vánoce v kruhu svých nejbližších.

  • Více než polovina žen utratí za vánoční dárky v rozmezí 1 000 až 5 000 Kč, strop je 10 000 Kč.

  • Nejvíce ženy utrácejí za dárky pro děti.

  • Senioři jsou stále aktivní, podpořte je dárkem v tom, co dělají rádi.

  • Při výběru dárků dají ženy na svou intuici a doporučení. Reklamě podléhá jen minimální podíl oslovených.

Vánoce jsou obecně považovány za jedny z nejkrásnější tradičních svátků. Řada z vás si ale vybaví i nákupní horečku a stresy s výběrem dárků pro své blízké. ŽENY s.r.o. realizovaly v přechozích měsících průzkum, zaměřený na jejich nákupní chování a představu ideálních Vánoc, kterého se zúčastnilo téměř 900 českých žen. Z výsledků šetření je patrné, že ačkoliv žijeme v komerční době, u žen stále převládají a vedou tradice. Ženy nepotřebují dostat k Vánocům něco praktického či dokonce peníze místo dárků. Často se naopak jedná o přání nemateriální povahy, jako touha po uzdravení či štěstí někoho blízkého. „K tomu, aby byly Vánoce ideální, jim stačí klidný a pohodový čas v kruhu svých nejbližších nebo jakýkoliv drobný dárek z lásky či dárek, který překvapí. Přesto až 78 % žen považuje za důležité mít včas nakoupené dárky a už si jenom užívat vánoční atmosféru,“ říká Eva Čejková Vašková, zakladatelka a jednatelka společnosti ŽENY s.r.o. 

Přestože peněžité dary nejsou pro ženy na Vánoce nijak důležité, z pohledu praktičnosti zaujaly první místo. Stále více žen hodnotí jako praktický dárek i určitý zážitek, ať už víkendové pobyty nebo sportovní zážitky a oblíbené jsou i různé kupóny a dárkové poukazy. Dárek pro svého partnera nebo manžela řeší většina oslovených žen. Při výběru dárku pro muže stále převládá oblečení, obuv a doplňky nebo kosmetika. Ženy obvykle utratí za dárky pro své partnery 1 000 až 2 000 Kč. Chcete obdarovat svého partnera nezapomenutelným dárkem? Buďte trochu kreativní a přineste mu zážitek, budoucí vzpomínku a čas, který může zajímavě a akčně strávit se svými přáteli nebo rodinou. Zážitek pro své partnery volí každá čtvrtá žena. „Mezi nejoblíbenější zážitkové dárky pro muže patří již několik let jízdy rychlými auty a adrenalinové zážitky. Dlouhodobě stoupá poptávka po netradičních gurmánských a pobytových dárcích,“ říká Linda Vavříková, spolumajitelka společnosti Allegria – Firma na zážitky, s.r.o.

Až 44 % oslovených chce alespoň jednoho ze svých blízkých obdarovat něčím neočekávaným. Chcete-li své blízké opravdu překvapit a nadělit jim něco osobního, zaměřte se na jejich koníčky. Nebaví vás vysedávat na rybách? Vašemu muži ale udělá nová výbava bezesporu radost a vy můžete mít více času na svoje zájmy. Kromě rybářství ženy uvádějí dle průzkumu například potřeby pro sport, cyklistiku, zbraně, nářadí pro kutily nebo výbavu do auta. Nebojte se experimentovat a oživte si váš sexuální život. Nákup erotické pomůcky jako vánoční dárek již není jen doménou mužů, 3 % oslovených žen přiznalo, že plánují obdarovat své partnery nějakou tou „hračkou“ pro dospělé.

Pro koho má více smysl připravovat Vánoce nežli pro děti?

Vzpomeňte si sami, když jste se zatajeným dechem očekávali příchod Ježíška. Za své děti nebo vnoučata plánuje utratit téměř polovina oslovených žen nejvyšší částku v hodnotě mezi 2 000 až 5 000 Kč. Mezi dárky převládají samozřejmě hračky. K oblíbeným patří Lego stavebnice, zájem je také o oblečení, knihy nebo kola. Děti často naleznou pod stromečkem i ryze praktické dárky, jako jsou školní pomůcky. „Svým dětem se snažíme poskytnout vždy to nejlepší. I u nákupu hraček ženy stále více přemýšlí a hodně vybírají. Jejich bezpečnost a nezávadnost není potřeba zmiňovat. Když už nakupujeme hračky, chceme, aby měly i další funkci a rozměr. Ženy často preferují edukativní hračky, rozvíjející fantazii a manuální zručnost našich dětí a jsou ochotny si za ně i připlatit,“ dodává k výzkumu Eva Čejková Vašková. Oříškem ale bude převážně dárek pro dospívající děti, což potvrdily i některé z respondentek. V těchto případech pak rodiče často volí jako dárek peníze.

 

Opět tápete, co koupit babičce nebo dědečkovi?

Obdobný problém má téměř 50 % oslovených žen a při výběru plánovaného dárku pro rodiče a prarodiče jednoznačně vyhrává kosmetika. Ženy se chystají utratit za svého rodiče nebo prarodiče v rozmezí 1 000 až 2 000 Kč.  Současní senioři jsou však stále velmi aktivní. Zapomeňte tedy na kosmetickou sadu, bačkory a ponožky a podpořte je v tom, co rádi dělají. Ať už to jsou lístky do divadla nebo nářadí na zahrádku. Radost svým rodičům uděláte také něčím dobrým na zub. Mezi poukazy vedou relaxační pobyty. Nezvládají již vycestovat do zahraničí? Přibližte jim cizí kulturu typickou pochutinou nebo nápojem z jiné země. Nezapomeňte na knihu, klidně může být i vaše vlastní s fotkami vnoučat.

Polovina oslovených žen počítá s horním stropem útraty za vánoční dárky 5 000 Kč. Částka nad 10 000 Kč je spíše výjimečná. Ženy přistupují k financování zodpovědně, v naprosté většině si chtějí vystačit s vlastními prostředky, úvěry a půjčky zvažuje jen málokdo. Stále oblíbenější je platba kartou, až už v kamenných prodejnách, kde ji upřednostňují dvě třetiny žen, tak i v případě e-commerce je platba kartou nejoblíbenějším nástrojem. Pro většinu žen je dnes hlavním informačním kanálem internet, který jim sám zboží nejen cíleně nabízí, ale kde ho mohou samy i nakupovat a vyhledávat. Vedle internetu je to pak rada či doporučení od někoho známého. Přesto dá při výběru vánočních dárků nadpoloviční většina žen na svou intuici, jaká jsou přání a očekávání jejich blízkých nebo se přímo zeptají, co by kdo chtěl. Vliv reklamy či slevových akcí má na rozhodnutí o dárku malý význam, snad proto, že Vánoce nejsou tolik o kompromisu, jako o tom udělat blízkému radost. Poslední rada pro pány, žehličku své ženě raději nekupujte, nechcete-li mít tichou domácnost. Ani z pohledu praktičnosti nepatří kosmetika a spotřebiče mezi oblíbené dárky. Pokud žena vybírá dárek sama pro sebe, jedná se obvykle o oblečení, obuv nebo doplňky, kosmetiku, knihy a multimédia, dále také zážitky a šperky.

 

Zdroj: Tisková zprává 7. 11. 2018 / ŽENY s.r.o.

 

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
9
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
67 875
registrovaných inspirativních žen
2 887
testovaných produktů
108 807
vložených hodnocení