Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Martina N.
Martina N.
Vloženo 9. 6. 2021
Líbí se mi

Paměť občas zradí každého z nás. Jak posilovat a trénovat jeden z nejdůležitějších orgánů v našem těle?

Martina N.
Martina N.
Vloženo 9. 6. 2021
Líbí se mi
Paměť občas zradí každého z nás. Jak posilovat a trénovat jeden z nejdůležitějších orgánů v našem těle?

Paměť občas zradí každého z nás. Jak posilovat a trénovat jeden z nejdůležitějších orgánů v našem těle?

Paměť občas zradí každého z nás. Máte to slovo na jazyku, ale ne a ne si na něj vzpomenout. Sedíte na obědě, a najednou volá kolega, že jste měli domluvenou pracovní schůzku. A co teprve ten vyčítavý pohled doprovázený slovy: Vždyť jsme se o tom bavili včera…

Jestli se vám ale podobné situace množí a opakují, pak vězte, že by s tím chtělo začít něco dělat. Dokud ještě máte moc svůj mozek a paměť ovlivnit. Jak posilovat a trénovat jeden z nejdůležitějších orgánů v našem těle?

Mozek je potřeba, stejně jako svaly, neustále trénovat. Schopnost regenerace mozkových buněk je nízká, vlivem stárnutí odumírají a spoje mezi nimi se přerušují. Proto je žádoucí tyto spoje neustále obnovovat a „cvičit“. Podle odborníků je dobré například chodit nakupovat bez seznamu, učit se nová slovíčka, luštit křížovky a hlavolamy nebo naučit se nazpaměť telefonní čísla přátel.

Základní stavební látkou spojů mezi nervovými buňkami je cholin. Ten obsahují některé potraviny, takže zlepšit kognitivní funkce mozku můžete i stravou. Cholin ve zvýšené míře najdete ve vaječných žloutcích, játrech, luštěninách či burských oříšcích.

Když pomáhá příroda

Jedním z nejúčinnějších přírodních prostředků v boji proti zapomínání je určitě jinan dvoulaločný neboli ginkgo biloba. Blahodárné účinky jinanu na mozkovou tkáň byly prokázány i mnoha klinickými studiemi. Jinan tlumí projevy senility tím, že aktivuje v červených krvinkách enzym, který zlepšuje přenos vzruchů mezi nervovými buňkami. Zároveň přispívá k normální cirkulaci krve v těle, podporuje žilní tonus a elasticitu cév. Můžete jej užívat ve formě tobolek, sirupu i tinktur, záleží na každém, který způsob preferuje. Důležité ale je, aby byl přípravek vyráběn ze standardizovaných extraktů, jen tak může být jeho účinek plnohodnotný.

Je to to nejjednodušší, co pro sebe můžete udělat. Ne nadarmo se říká, že zdravá životospráva je základem všeho. I fyzické cvičení má totiž pozitivní vliv na duševní výkonnost, neboť zvyšuje prokrvení mozkové tkáně.

Také dbejte na vyváženou skladbu jídelníčku, užívejte kvalitní oleje a omega 3 mastné kyseliny. To vše zpomalí proces stárnutí a nedovolí, aby se rozvinuly zdravotní problémy.

Správný relax

Nezapomeňte také odpočívat a naučit se mozek občas i vypínat. Ono totiž zapomínání je vlastně i jakousi obranou mozku vůči nezměrnému množství informací a podnětů, které se na něj během dne řítí. Pravidelně si doma udělejte čas jen pro sebe – zapalte si svíčku, pusťte příjemnou hudbu a relaxujte. Nebo zkuste jógu, která učí vyprázdnit mysl a věnovat se jen přítomnému okamžiku. A samozřejmě věnujte dostatek času i ozdravujícímu spánku.

Pokud máte pocit, že vaše zapomínání již začíná být za hranicí humorných situací a skutečně vám komplikuje život, běžte k lékaři. Zvlášť pokud máte v rodině genetické zatížení Alzheimerovou nemocí. Člověk by se měl podle Jiřího Pantůčka naučit sledovat signály svého těla a reagovat na ně. Pokud začnete s nemocí bojovat včas, její projevy se dají mírnit.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Siraellen
Siraellen 16. 6. 2021

Je to potřeba trénovat

Odpovědět
sipeji
sipeji 10. 6. 2021

Také mě občas paměť zradí.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 9. 6. 2021

no jo, čas od času si člověk hnedle nevzpomene....stává se mi občas, že se musím vrátit zpět, abych si vybavila, kam jsem mířila a pro co...

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 9. 6. 2021

dobré rady

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 290
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.