Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 17. 7. 2020
Líbí se mi

Potraviny, které mohou ohrozit dětské zdraví

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 17. 7. 2020
Líbí se mi
Potraviny, které mohou ohrozit dětské zdraví

Potraviny, které mohou ohrozit dětské zdraví

Všichni víme, že na dětský talíř nepatří nejrůznější sladkosti nebo smažená či tučná jídla. Ovšem tím pomyslný seznam nekončí. I některé na první pohled nevinné dobroty by měly být z jídelníčku těch nejmenších vykázány.

Těmto potravinám se u dětí raději vyhněte.

Limonády

U limonád to takové překvapení není – že jsou plné cukru, který škodí dospělým i dětem, je známá věc. Ale i tak potkáváte jistě na ulici spousty dětí, jež namísto lahve s vodou drží limonádu více či méně známé značky (ostatně nemluvíme jen o těch nejmenších, tyto nápoje nejsou vhodné ani pro dospívající dítka nebo pro nás dospělé). Někteří rodiče se snaží „napravit škody“ tím, že svému potomkovi koupí limonádu ve verzi bez cukru. Ovšem ani za to výživoví poradci nechválí – tyto nápoje jsou často plné chemických sladidel, o jejichž vlivu na dětské (a nejen dětské) zdraví se stále neví vše.

Džusy

Úplně bez rizika ale nejsou ani ovocné džusy. Jednak je vždy nutné přečíst si před nákupem jejich složení a hledat množství přidaného cukru (a že ho často bývá opravdu hodně), jednak je lepší dát dítku rovnou celé ovoce. Džusy – a to i ty bez cukru – jsou bez vlákniny, takže dítěti ubíráte jednu z klíčových živin. A pokud s celým ovocem neuspějete, alespoň zkuste ovoce vymačkat doma (a do sklenice ho nalít i s kousky dužniny).

Šunky, salámy a spol.

Že uzeniny na dětský jídelníček nepatří, jsme všichni tak nějak tušili vždycky. Ovšem není to tak dávno, co je Světová zdravotnická organizace zařadila na seznam potravin, jejichž konzumace je přímo spojena s rizikem vzniku rakoviny. Je tedy jasné, že uzeniny by měly dostat pořádnou stopku (a to nejen na dětském talíři). Jsou plné konzervantů, tuku, většinou i nepříliš kvalitního masa a také nadměrného množství soli. Týká se to ostatně i výrobků označených „pro děti“. Možná obsahují o něco méně soli a občas i nějaký přidaný vitamin, ale děti by měly šunky, salámy, párky, klobásy a další dostávat opravdu jen výjimečně (a ty nejmenší vůbec).

Snídaňové cereálie

Nejrůznější křupavé barevné lupínky či kuličky, jež se zalijí mlékem a často se reklama na ně tváří, že jsou pro děti zdravou volbou, ve skutečnosti představují obří zdroj prázdných kalorií. Jsou totiž většinou vyrobené z bílé mouky a cukru, za barvy pak vděčí v drtivé většině chemickým barvivům. Obsahují minimum vlákniny či jakýchkoli dalších živin – a když, jsou do nich uměle přidávány. Jistě, dětem chutnají (o to už se cukr a ochucovadla postará), ale kromě kilogramů navíc jim často nic dalšího neposkytnou. To je mnohem lepší alternativou třeba ovesná kaše s ovocem nebo müsli, u kterého však hlídejte obsah cukru.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
kosanka
kosanka 24. 9. 2020

ale existují i bez cukru cereálii

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 13. 9. 2020

nekupuje to, snad jen džusy

Odpovědět
k.eva
k.eva 20. 7. 2020

dobré vědět

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 18. 7. 2020

Nic takového nekupuji

Odpovědět
lemur
lemur 18. 7. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 127
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.