Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 22. 8. 2019
Líbí se mi

Mladá maminka se pustila po hlavě do šití. Dneska obléká děti z celé republiky

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 22. 8. 2019
Líbí se mi
Mladá maminka se pustila po hlavě do šití. Dneska obléká děti z celé republiky

Mladá maminka se pustila po hlavě do šití. Dneska obléká děti z celé republiky

O své vlastní módní značce snila Pavlína Ascher Marjaková od svých šestnácti let. Dívčí sen se jí splnil až po narození dcery Viktorky a dnes se svou značkou M.ASCH – Be original dobývá český trh. Oblečení pro děti i dospělé šije ve své vlastní dílně nedaleko Třince. Pro přepravu zásilek, které odtud odesílá do různých koutů republiky, si oblíbila službu e-Balík od společnosti GLS. S více než 200 odeslanými balíky měsíčně se dokonce stala jejím nejaktivnějším uživatelem.

Myšlenku začít s podnikáním nosila Pavlína v hlavě už od střední školy. Vymyslela dokonce i název své značky, tehdy ještě úplně jiný, než jaký zdobí její oblečení dnes. Chyběly jí ale zkušenosti a nevěděla, jak učinit první kroky ke splnění svého snu. Z plánů tak postupem času sešlo a v životě se objevily nové výzvy a povinnosti. Přelom nastal až v době, kdy Pavlína otěhotněla.

Z dětské dečky úspěšný e-shop

Zpět na cestu k vlastní módní značce ji vrátila příprava výbavy pro dceru Viktorku. „Vzpomněla jsem si, že jsem kdysi dávno uměla plést a pustila jsem se proto do pletení své první dětské dečky. Dokončila jsem ji ale až díky své babičce, která mi všechno musela opět připomenout. Jsem jí moc vděčná, že mě to znovu naučila. Ruku k dílu přiložila i moje maminka, která mi hodně pomáhá i dnes,“ vypráví Pavlína.

Po první upletené dečce přišla na řadu čepička, vznikla ale víceméně náhodou. „Když se Viktorka narodila, musely jsme zůstat v nemocnice déle než měsíc. Dlouhé chvíle na lůžku jsem si začala krátit pletením. A právě tehdy vznikla první dětská čepice. Její upletení mi trvalo jen asi dvě hodiny, ale všem, kteří ji viděli, se tolik líbila, že jsem její fotku nakonec sdílela na Instagramu,“ vzpomíná Pavlína. Čepička sklidila úspěch, dokonce se objevily první zákaznice, které ji chtěly mít také. „Když jsem viděla, že je o mé věci zájem, rozhodla jsem se pustit do pletení po hlavě,“ dodává.

S doručováním pomohl až e-Balík

Vymyslet název pro novou značku tentokrát netrvalo dlouho. „Název se skládá z přítelova a dceřina příjmení Ascher a mého Marjaková, vznikla tak značka M.ASCH – Be original. Jedná se o ručně vyráběné oblečení, které šijeme nejen pro děti, ale i pro dospělé. Zásadně používáme jen kvalitní materiály, každý střih je navíc originální, žádná kopie,“ vysvětluje Pavlína, které v její šicí dílně pomáhají dvě další švadleny. Pro lepší odbyt zboží si založila internetový obchod, který si rychle získal oblibu, a i po třech letech fungování mu neustále přibývají noví zákazníci.

S rostoucí poptávkou se však začaly objevovat překážky, se kterým se potýká každý začínající e-shop. „Jednou z prvních důležitých věcí je vytvořit si dostatek času a prostoru k tomu, abych mohla obchod provozovat vlastními silami. Další nezbytností je udržovat pravidelnou komunikaci se zákazníky. A tou hlavní nutností je spolehlivě doručit objednané zboží, třeba i na druhý konec republiky,“ říká Pavlína. „Zkoušela jsem různé přepravní služby, ale nevyšly vstříc mým potřebám. Velkou úlevou pro mě bylo až navázání spolupráce s přepravní společností GLS. Od března využívám její službu e-Balík, kterou jsem našla při hledání na internetu,“ dodává.

Letní sleva 20 % na každý balík

Díky e-Balíku nemusí Pavlína zabalené zboží nikam nosit, kurýr si totiž balíky sám vyzvedne až před jejími dveřmi. Navíc si může přepravné sama vypočítat u každého balíku podle způsobu zabalení, aby měla cenu co nejvýhodnější. Právě u oblečení zpravidla mnohem výhodněji vychází kalkulace ceny podle váhy než podle rozměrů balíku. Zabere totiž poměrně dost místa, ale přitom téměř nic neváží. „Teď v létě navíc využívám slevovou akci Léto GLS, která mi zajišťuje 20 % slevu na každý balík, a já tak ušetřím ještě více. Každý měsíc posílám více než dvě stovky balíků, rozhodně se mi tedy vyplatí,“ dodává Pavlína.

Díky e-Balíku nemusí při podání zásilek čekat ve frontách na přepážce. Kromě ušetřených peněz jí tak zbývá i mnohem více času na její nejbližší. Ti se jí zároveň snaží vypomáhat kdykoliv, kdy je to zrovna zapotřebí. Ať už jde o hlídání dcerky, anebo třeba focení nových modelů oblečení. „Moje značka by nikdy nevznikla bez narození Viktorky. Celá rodina je pro mě inspirací a podporou a já jsem za to neuvěřitelné vděčná,“ dodává mladá maminka.

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
lemur
lemur 25. 8. 2019

Šikovná.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 22. 8. 2019

paráda, škoda, že nemám komu nakupovat

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
85 161
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.