Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 26. 5. 2021
Líbí se mi

Jak během kojení mlsat bez výčitek a ukojit chutě na sladké či slané?

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 26. 5. 2021
Líbí se mi
Jak během kojení mlsat bez výčitek a ukojit chutě na sladké či slané?

Jak během kojení mlsat bez výčitek a ukojit chutě na sladké či slané?

Výživa kojících žen může být docela věda. Vzhledem k tomu, že prostřednictvím mléka dodávají miminku nejen všechny potřebné živiny, ale také látky, jež by ve stravě kojenců neměly mít místo, nemohou příliš hřešit. Jak mlsat bez výčitek a ukojit chutě na sladké či slané?

S těmito svačinkami rozhodně nemusíte mít výčitky svědomí, navíc jejich příprava nezabere skoro žádný čas, jehož mají novopečené maminky většinou pomálu.

Preclíky

Máte chuť na slané, ale nechce se vám „zobat“ chipsy, protože jsou mastné a smažené, takže nijak zdravé? Zkuste slané preclíky! Příjemně křupou, navíc pokud miminku nedělá dobře, když jíte pšeničnou mouku, najdete je v obchodech i bez lepku!

Müsli tyčinky

Chutě na sladké zase spolehlivě zažene tyčinka plná vlákniny, oříšků a ovoce. Jen si vybírejte ty, které mají nízký obsah cukru, ale naopak vyšší podíl bílkovin, které při kojení vaše tělo potřebuje více než jindy.

Vajíčka natvrdo

Když si jich uvaříte několik do zásoby, vydrží vám v lednici pohodlně pár dní. A vy budete mít vždy po ruce svačinku, která představuje jeden z nejkvalitnějších zdrojů proteinů, a navíc obsahuje cholin – látku, jež se podílí na správném vývoji mozku vašeho miminka.

Popcorn

Jemně solený popcorn je skvělý hned z několika důvodů – má poměrně málo kalorií, takže nijak neohrozí vaše případné snahy o shození těhotenských kilogramů, a navíc je poměrně bohatý na vlákninu. Jen se snažte vyhnout popcornu do mikrovlnky, dost často obsahuje nejrůznější konzervanty, a raději si jej připravte doma sama.

Rychlé smoothie

Smoothie je skvělým způsobem, jak tělu dodat vitaminy a minerály a poměrně jednoduše jej i zasytit. Navíc jej můžete „ucucávat“ i během kojení. Ideální je připravovat si nápoj vždy čerstvý doma, ale můžete si koupit již hotový. Jen si vždy hlídejte, aby smoothie neobsahovalo přidaný cukr či konzervanty!

Jablko a sýr

Kombinace sladkého i slaného, která dodá tolik potřebné živiny, vlákninu a bílkoviny? Prostě se zakousněte do jablka a přidejte si k němu i oblíbený sýr. Příprava vám zabere pár vteřin (stačí vyndat sýr z lednice a omýt jablko) a ukojíte bez výčitek nejen hlad, ale i neposedné chutě.

Banány

Pokud jste v největším shonu (což jste jako novopečená maminka často) a potřebujete zahnat hlad něčím sladkým, mějte v zásobě vždy banány. Jsou zdravé a jejich chuť uspokojí i vaše touhy po mlsání.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 27. 5. 2021

jj, mlsat se dá i zdravě

Odpovědět
sipeji
sipeji 27. 5. 2021

Také jsem si při kojení dopřávala, skvělý byl med a banány, to dělalo dobře i miminku.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 26. 5. 2021

super, jistě mladé maminky ocení...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
98 226
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.