
Známe to všichni… oblíbený párek v rohlíku s kečupem, těstoviny s tou nejlepší rajčatovou omáčkou, první šálek kávy nebo opravdu velké horko ve vaší kanceláři. Tričko zašpiněné od jídla, pití nebo potu způsobilo už mnohým z nás nemilé faux pas. Český výrobce CityZen®, za kterým stojí trojice zakladatelů René Němeček, Pavel Hrstka a Martin Burkoň, vás těchto „horkých“ chvilek nadobro ušetří. Jak? Vymysleli totiž unikátní trička budoucnosti, na kterých není vidět pot, odolají špíně, nemačkají se, nemění tvar ani barvu a snižují tělesný zápach. Nevěříte? Jen čtěte dál!
„Moderní a chytré technologie se staly neodmyslitelnou součástí našich životů. Máme chytré telefony, televize, domácnost… My děláme chytrá trička pro běžné nošení z přírodních materiálů s řadou praktických vlastností, ve kterých je lidem celý den dobře,“ vysvětlují zakladatelé značky, tři šikovní chlapíci z Chrudimi.
Trika CityZen nejsou z umělých vláken, ale ze 100% bavlny špičkové kvality. Jejich „nepropotitelnost“ je daná speciální úpravou, kterou CityZen® vyvinul a používá jako jediný na světě. Triko díky ní neodvádí pot na povrch látky, ale zachytí ho na vnitřní straně, kde ho rozprostře do velké plochy. Materiál je dokonale prodyšný a velmi rychle schne. Zmenšuje se tak i prostor pro množení vlhkomilných bakterií způsobujících nelibý tělesný zápach. Další mimořádnou vlastností, kterou při každodenním nošení oceníte, je odolnost trika vůči ušpinění a skvrnám - třeba od kávy, červeného vína, kečupu nebo ovocného freshe. Téměř nic na něm neulpí, nečistotu snadno setřete a zmizí beze stopy.
René Němeček, mimo jiné absolvent Textilní fakulty TU v Liberci, vzpomíná: „Kdysi dávno po jednom fotbalovém utkání jsme seděli v hospodě u pivka, náhle se objevila druhá vlna potu, která nás sportovce nehezky upravila. Vidina potu nebyla žádoucí a začali jsme s kamarády diskutovat, zda by s tím nešlo něco dělat.“ Značka CityZen® však oficiálně vznikla až o mnoho let později s příchodem dvou zkušených profesionálů Pavla Hrstky a Martina Burkoně.
První trika CityZen se prodala před Vánoci 2018, tehdy je balili u Hrstků doma na kuchyňském stole. V roce 2019 přišlo prestižní ocenění Start-up roku, následovala stěhování do větších prostor, raketový růst výroby, prodeje a tržeb, nadšené reference zákazníků, zájem médií a smělé plány do nového roku. „Letos uvedeme na trh trika pod košili, trika s dlouhým rukávem, stávající trika dostanou nové barvy a chystáme také nový materiál dámských trik, kdy ke 100% bavlně přidáme elastan. Samozřejmě vyvíjíme další produkty, v plánu jsou pánské antibakteriální boxerky, prémiové košile, trika pro juniory a další,“ rekapituluje Pavel Hrstka.
Mohlo by se zdát, že za technologií triček budoucnosti stojí kouzla a rozhodně nebudou ekologická. Opak je pravdou. Trika jsou 100% recyklovatelná, při výrobě jsou použity nejmodernější postupy, které šetří vodu. Pro příklad: na výrobu jednoho kilogramu bavlny (praní, barvení, úprava) se dnes běžně spotřebuje 90 až 100 litrů vody, když se bavíme o nízkonákladové výrobě nejen v asijských továrnách. Při výrobě trika CityZen dokázal výrobní tým kolem Reného Němečka stlačit spotřebu na 20 až 30 litrů, což je velmi nízké množství.
Zatímco řada firem za současné koronavirové krize řeší existenční problémy, chrudimský start-up CityZen® zaznamenal na konci roku 2020 roční obrat blížící se 30 milionům korun. Meziroční růst dosáhl závratných více než 500 %. Základ úspěchu? Unikátní technologie, píle a stovky spokojených zákazníků v řadách mužů i žen!
Foto: archiv
Místo, kde můžeš psát a diskutovat
Super materiál.
to bude jen pro bohaté
Zvažuji že je pořídím celé rodině.
super novinka
prima materiály, jen co je pravda...