Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Kristina|ŽENA s.r.o.
Kristina|ŽENA s.r.o.
Vloženo 19. 3. 2019
Líbí se mi

Kompletní historie naší nejlepší kamarádky, rtěnky

Kristina|ŽENA s.r.o.
Kristina|ŽENA s.r.o.
Vloženo 19. 3. 2019
Líbí se mi
Kompletní historie naší nejlepší kamarádky, rtěnky

Kompletní historie naší nejlepší kamarádky, rtěnky

Historie tohoto nejoblíbenějšího kosmetického produktu sahá až do starověké Mezopotámie a Egypta, kde Kleopatra, nejproslulejší egyptská faraonka, používala drcené karmínové brouky, aby svým rtům dodala živou, rudou barvu.

Ve středověku bylo barvení rtů zakázáno, protože rudé rty ztělesňovaly ďábla. Ženy, které nosily rtěnku byly souzeny za čarodějnictví. Později rudá rtěnka označovala prostitutky. V Japonsku také ženy nosily silné vrstvy makeupu a tmavé rtěnky vyrobené z dehtu a včelího vosku. 

Do módy se rtěnka dostala opět až v 16 století a to díky královně Alžbětě I., která si spolu s dvorními dámami barvila rty směsí včelího vosku a karmínového sulfidu rtuťnatého. 

Francouzská parfémová firma Guerlain se stala první společností, která v roce 1884 začala vyrábět rtěnku komerčně.

První vysouvací rtěnka se dostala na trh roku 1915

Tuto revoluci způsobil Maurice Levy - Američan, který jako první přišel s kovovou tubou. Ženy tak konečně mohly začít rtěnku nosit u sebe a aplikovat ji kdykoliv chtěly.

Díky filmu se make-up stal každodenní záležitostí

Popularita rtěnky vzrostla po první světové válce, kdy trend určovaly krásky němého filmu, které rty tmavou rudou a zvýrazňovaly dokonale vykresleným obloučkem podle šablony. V té době byla rtěnka brána jako symbol feminismu. Ženy se hlásily o své slovo!

Sexy rty na podporu morálky

Během druhé světové války díky filmovému průmyslu se stal make up pro ženy každodenní záležitostí. Po druhé světové válce byla celkově o líčidla nouze, proto kosmetické firmy vyvinuly tyčinku, která se nemusela nanášet tak často. Největší podíl na tomto vynálezu měl americký chemik Hazel Bishop.

Ženy byly dokonce povzbuzovány k tomu, aby nosily červené rty a posílily tak morálku během ponuré doby války. Besameova americká krása 1945 byla tehdy jedním z nejpopulárnějších odstínů červené.

V padesátých letech rudá ústa zdobily hollywoodské krásky Elizabeth Taylor, Grace Kelly, Marilyn Monroe a další. Ženy chtěly vypadat jako jejich oblíbené hollywoodské herečky a rtěnka byla oblíbená jako nikdy předtím. Nosilo ji až 60 % žen.

Korunovace královny

Anglická královna Alžběta II. si nechala na svou korunovaci v roce 1952 namíchat vlastní odstín červené od firmy Clarin’s. Jmenoval se The Balmoral a přesně ladil k její rudé šerpě.

 

Ve stejné době se na trhu objevuje první takzvaná neslíbatelná rtěnka.

Odstín pro každého

V 60. a 70. letech přestaly být rudé rty trendy, k sehnání bylo nepřeberné množství odstínů, dle vkusu každé ženy. Na trhu se objevily první rtěnky a tyčinky na try s příchutí.

Osmdesátky ovládla disco móda a trendy bylo vše třpitivé. Také se začalo dbát na to, aby se odstín rtů hodil k outfitu.

V 90. letech se do módy vrátily tmavé a temné odstíny a hodně se používala tužka na rty na orámování tvaru. 

Na přelomu nového století určovaly trend mladé hvězdičky pop music jako Britney Spears, Christine Aguilera či Paris Hilton. Lesk na rty se stal totálním hitem a předčil v prodejích klasické rtěnky.

A dnes? Rudá rtěnka nevyjde z módy asi nikdy. Pokud byste měla na líčení jen dvě minuty, červenou rtěnkou a řasenkou to zachráníte vždycky. V módě je ale i takzvané nahé líčení s minimem makeupu v přírodních barvách či matné rtěnky. Vlastně je dovoleno úplně cokoli a v tom je právě krása svobody. 

Zajímavost: Průměrná žena v průběhu svého života při běžném olizování rtů zkonzumuje asi 2 až 3 kila rtěnky.

A co vy? Nosíte rtěnku? A který odstín máte nejraději?

Zdroj inspirace: Pinterest, Madame Chic blog, stylecraze.com

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Lubi
Lubi 19. 3. 2019

Zajímaví Patřim k ženám co rada furt nalicena aj doma bez důvodu. Jen pro sebe

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 006
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.