Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 17. 2. 2021
Líbí se mi

Proč nemůžete zhubnout břicho? Toto je sedm nejčastějších důvodů podle odborníků

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 17. 2. 2021
Líbí se mi
Proč nemůžete zhubnout břicho? Toto je sedm nejčastějších důvodů podle odborníků

Proč nemůžete zhubnout břicho? Toto je sedm nejčastějších důvodů podle odborníků

Každé tělo je jiné. Všechny z nás máme ale svá „problematická místa“, a i když zhubneme nějaké ti kilo, v určitých partiích se nás tuk tvrdošíjně drží. Může to být zadek, boky nebo třeba břicho. Je vědecky dokázáno, že tuk kolem břicha se shazuje nejobtížněji. A zároveň, že velká nadváha v této oblasti může dlouhodobě ovlivnit vaše zdraví. 

Zde je 7 důvodů, proč je těžké ztratit tuk v oblasti břicha podle odborníků: 

1. Genetika jde proti nám 

Studie jasně prokázaly, že všichni v těle nosíme dva typy tukových buněk: alfa a beta. Ty alfa lépe reagují, zatímco beta fungují jako zpomalovače. V oblasti břicha se přirozeně nachází více buněk beta, které způsobují, že daleko snadněji zhubneme v oblasti nohou, rukou, zad než v oblasti břicha.  

2. Jíte příliš mnoho cukru

Odborníci se shodují, že většina populace konzumuje příliš mnoho cukru. Jak navíc ženy stárnou stávají se odolnější vůči inzulínu, který ztěžuje zpracovávání těchto cukrů. Proto jsme postupem věku náchylnější k ukládání tuku z cukrů hlavně v oblasti břicha.

3. Chybí vám leptin

Některé studie ukazují, že hormon leptin, který signalizuje vašemu mozku pocit sytosti, klesá s věkem žen. Mnoho žen proto pociťuje s přibývajícími roky větší hlad. A čím více kalorií denně přijmete, tím jich musíte více vydat nebo se vám uloží právě v oblasti břicha.

4. Jste ve stresu

Starost o chod domácnosti, rodinného rozpočtu, problémy v práci… to všechno přispívá ke zvyšování hormonu kortizolu, který souvisí s ukládáním tuků zejména ve střední části těla.

5. Příliš cvičíte

Ano, čtete správně. Některé ženy mohou ve skutečnosti cvičit přespříliš. To může zvýšit stres na centrální nervový systém a vytvořit negativní vliv na hormon kortizol. Proto je podle odborníků nutné prokládat cvičení dny klidového režimu a odpočinkem.

6. Jíte příliš málo kalorií

Roky „yo yo“ efektu si mohou vybrat svou daň. Pokud jste v minulosti často zkoušela různé diety, je možné, že jste si podle odborníků porouchala svůj metabolismus. To znamená, že je pomalejší a méně efektivní při spalování kalorií. Výsledkem je, že jíte málo a tloustnete víte. Odborníci na výživu proto v takovém případě doporučují jíst pravidelně, vyváženě a doplnit zdravý jídelníček o pravidelný pohyb. Jedině tak vrátíte svůj metabolismus zpátky do rovnováhy.

7. Ovlivňují vás hormony

Kdykoliv se vaše tělo dostane do hormonální disbalance, může to vést k uložení přebytečného tuku v žaludku. Jak ženy stárnou, je pro ně oproti mužům daleko těžší ztrácet břišní tuk - může za to pokles hormonu estrogenu. Ukázalo se, že pokles estrogenu totiž ovlivňuje distribuci tuků, takže ty se více zaměřují na oblast břicha než třeba na oblast boků a stehen. S přibývajícím věkem také začínáme ztrácet svalovou hmotu a nás metabolismus není tak výkonný jako býval. 

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 20. 2. 2021

máme to v genech

Odpovědět
beata0063
beata0063 19. 2. 2021

to prílišné cvičene je pre mňa novinka

Odpovědět
sipeji
sipeji 18. 2. 2021

Břicho je velmi problémová partie, také jako první přiberu právě tam.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 17. 2. 2021

dobré vědět

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
94 707
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.