Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 11. 3. 2021
Líbí se mi

Nejlepší tipy pro ženy, které chtějí od svého cvičení výsledky

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 11. 3. 2021
Líbí se mi
Nejlepší tipy pro ženy, které chtějí od svého cvičení výsledky

Nejlepší tipy pro ženy, které chtějí od svého cvičení výsledky

Chcete znát tajemství perfektní postavy v rekordním čase? Zeptala jsme se fitness trenérů, fyzioterapeutů a výživových odborníků, abych pro vás sestavila žebříček nejlepších tipů na cvičení, vaší denní fitness rutiny i vyvážené stravy. Nemusíte se hned trhnout do cvičení po hlavě a denně uběhnout 10 kilometrů (koneckonců to není ani v mých silách). Pár jednoduchý pohybů, motivace a pravidelnost ale dokáží změnit vaši mysl a hlavně vaše tělo k nepoznání. 

Zde tipy fitness odborníků pro ženy, které chtějí od svého cvičení výsledky:

1. Může vám to zachránit život! 

Pravidelné kardio cvičení kombinované se silovým tréninkem snižuje riziko srdečního onemocnění, cukrovky a rakoviny endometria, tlustého střeva a prsu. Odborné studie doporučují cvičit každý den 30 minut a za 2 měsíce budete na svém zdraví (i postavě) pozorovat nevídané výsledky.

2. Zlepšíte si svou náladu

Možná vám to bude znít jako klišé, ale bylo prokázáno že pravidelné cvičení snižuje stres a úzkost a zlepšuje pozitivní myšlení. Studie British Journal of Sports Medicine odhalila, že lidé, kteří pravidelně cvičí prakticky netrpí depresemi. A není to v dnešní době pandemie to nejpodstatnější?

3. Posílíte vaše kosti

Cvičení zvyšuje hustotu kostí a pomáhá přecházet osteoporóze. Jako nejpřínosnější cviky fyzioterapeuti označili aktivitu vysoké intenzity jako skákání přes švihadlo, svižnou chůzi nebo běh. 

4. Zaměřte se na intenzitu

Pokud chcete vidět nejrychlejší výsledky, zvolte cvičení ve stylu „zahřejte se a ochlaďte se“. V praxi to znamená, že tento druh cvičení vám pomůže udržet si mobilitu a flexibilitu a budete snadněji předcházet zranění a hlavně spalovat tuky na maximum. Na začátku tréninku si udělejte  5 až 10 minutové cvičení, které zvýší vaší srdeční frekvenci (například běh na místě, dřepy, anglikáni) a pak zvolte cvik, který naopak vaši tepovku uklidní (například cvičení rukou, zad nebo hýždí).  

5. Nezapomeňte na protahování

Aerobní cvičení prokládejte lekcemi, které umožní větší flexibilitu vašeho těla. Může to být jóga či pilates. Pravidelné protahování zapříčiní, že vaše svaly budou dlouhé a štíhlé a vy se budete cítit méně ztuhle. Navíc každé své „normální“ cvičení zakončujte protažením, díky kterému předejte nepříjemným zraněním jako jsou například natažené svaly.  

6. Jezte pravidelně

Nezapomínejte jíst! Pokud chcete zhubnout, klíčem rozhodně není omezit příjem jídla. Naopak! Snažte se jíst pravidelně snídat, obědvat a večerech a hlavní jídla vždy prokládejte zdravými svačinkami. Vaše tělo tak nebude mít pocit hladu a tím pádem tendenci ukládat tuky „na později“. 

Foto: Shutterstock 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Martina Kočková 14. 3. 2021

Moc děkuji za super článek! Je to pár měsíců, co jsem se rozhodla zase se sebou začít něco dělat. Normálně chodím do posilovny, takže teď když kvůli lockdownu nemůžu, hrozně doma lenivím. Nakoupila jsem si celou soupravu sportovní ho oblečení tady: https://www.onlinesekac.cz/second-hand-damske/c-4?ignore=IMAGETEMPLATE. A zatím mě to hezky motivuje něco dělat.

Odpovědět
sarinkaCZ
sarinkaCZ 14. 3. 2021

Super Já jsem před časem začala používat DOwnDog (mají aplikaci i webovou stránku) jsou tam různé typy jak jógy, tak cvičení zaměřeného na kardio, barre, workout..) Po registraci mají 30dní zdarma, pak to vychází cca na 800 kč / rok. (vždy se dá najít slevový kod, nebo mají akční nabídku). Z youtube mám ráda Jillian Michaels a její 30days shred - které hodně pomůže zformovat postavu

Odpovědět
Tvořilka97
Tvořilka97 14. 3. 2021

Paráda

Odpovědět
Eveta72
Eveta72 13. 3. 2021

Děkuji za dobré rady

Odpovědět
avatar
Di Ščerbová 12. 3. 2021

Další cvičitelka, která má videa zdarma na youtube je například Tiffany Rothe - na ní je fajn, že to není ultra štíhla fitnesska - je už starší a po dvou dětech - přesto vypadá naprosto skvěle a tak je to motivující - člověk má víc pocit, že takového výsledku může dosáhnout také... V jejich cvičeních se navíc zpravidla neskáče a nedělají žádné šílené krkolomnosti...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
96 089
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.