Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 28. 1. 2021
Líbí se mi

Jak se v zimě zahřát? Toto jsou skvělé tipy odborníků

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 28. 1. 2021
Líbí se mi
Jak se v zimě zahřát? Toto jsou skvělé tipy odborníků

Jak se v zimě zahřát? Toto jsou skvělé tipy odborníků

Přemýšlíte, jak si co nejvíc zpříjemnit chladné zimní období? Pro inspiraci přinášíme tipy od profesionálů z různých oborů.

1. Jana Havrdová, prezidentka České komory fitness a Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz

„Za ideální považuji zahřát se pohybem, a to hned ráno. Podaří-li se vám zorganizovat si ranní povinnosti tak, abyste si našli čas na 30minutové cvičení nebo si šli zaběhat, máte vyhráno. Je to nejlepší start do nového dne. Pokud škola normálně funguje, bývají rána se školáky a předškoláky hektická. V tom případě se mi osvědčilo rozvrhnout si ranní služby s manželem – ten, kdo neveze děti do školy, cvičí. Popřípadě já vyjíždím s dětmi oblečená na běhání a ze školy jedu rovnou do lesa.“

2. Denisa Jasinská, česká kosmetická firma Essenté

„Nejen v zimě ještě zvýšíte účinnost kosmetických přípravků, pokud pleť předem správně vyčistíte, uvolníte a prohřejete například vhodnou masáží. K čištění doporučuji používat přípravky s mírným obsahem AHA kyselin. Například kyselina mléčná odstraňuje odumřelé buňky pokožky, pomáhá uvolnit ucpané póry, a předchází tak tvorbě zánětů. Pokud takto důkladně vyčištěnou pleť následně zahřejete a uvolníte jemnou masáží, budou mít účinné látky v kosmetických přípravcích usnadněnou cestu do pokožky a výsledný efekt bude ještě významnější a viditelnější.“

3. Kristýna Přibylová, profesionální dětské tělocvičny Monkeyˈs Gym

„Za osvědčený způsob, jak se nejen v zimě zahřát a zároveň udělat něco pro vlastní imunitu, považuji pohyb. Zároveň děti učím, že před jakýmkoli sportováním je důležité absolvovat tzv. zahřívací fázi, při níž se tělo rozcvičí, svaly se uvolní, klouby protáhnou, zrychlí se krevní oběh. Je-li organismus takto připravený na sportovní výkon, minimalizuje se i riziko úrazů.“

4. Štěpánka Štrougalová, plavecké a dětské centrum Baby Club Juklík

„Za nejlepší metodu, jak se v zimě zahřát, považuji otužování, a pro to je samozřejmě ideální voda. S koupáním můžeme začít už u několikadenních miminek, kdy se ale pobyt ve vaně omezuje jen na pár minut. Vhodné je začít na 5 minutách a postupně při každém dalším „plavání“ vždy minutu přidat. Takto docílíte toho, že ve 3 měsících už v ní pobudou 15 až 20 minut. Obecně se doporučuje v prvních dnech teplota vzduchu v koupelně kolem 23 °C a teplota vody 37 °C. Tu je vhodné postupně snižovat tak, aby třeba v 5 měsících dítě v pohodě zvládlo „plavat“ ve vaně nebo v bazénu, kde je pouhých 30 °C.“ 

5. Andrea Dostálová, České ghíčko

„Jak se v zimě nejrychleji ohřát? Za mě – určitě vydatnou horkou polévkou. Třeba bramboračkou, připravenou samozřejmě na přepuštěném másle, na němž se i zelenina krásně rozvoní, a udělá tak z obyčejné polévky opravdovou delikatesu.“ 

Recept: Voňavá bramboračka s ghí

Suroviny na 4 porce: 3 větší brambory, 1/2 celeru, 2 střední mrkve, 1 petržel, 2 stroužky česneku, hrst sušených hub, 1 lžíce ghí od Českého ghíčka, 2–3 lžíce polohrubé mouky, 1,5 l vody, kmín dle chuti, majoránka dle chuti, půl lžičky soli

Postup: Nejprve si namočíme houby na půl hodiny do studené vody. V hrnci necháme rozpustit ghí od Českého ghíčka, přidáme mouku a usmažíme jíšku. Vše zalejeme studenou vodou, přidáme scezené houby a vaříme 15 minut. Potom do hrnce přisypeme na kostky nakrájené brambory, nastrouhanou zeleninu, česnek, kmín a sůl. Vše povaříme dalších patnáct minut. Nakonec polévku dochutíme majoránkou, promícháme a můžeme servírovat na stůl.

6. Martina Žáčková, Spa Hotel Lanterna, Velké Karlovice

„Zvláště v chladnějším období roku považuji za dobrý způsob, jak se zahřát, nordic walking. Naši hosté rádi využívají možnosti půjčit si v hotelu zdarma hole na NW a vydat se s nimi na výlet. Jistě k tomu přispívá i nádherné prostředí CHKO Beskydy s turistickými okruhy, které jsme speciálně pro nordic walking vyznačili, a jež jsou pro tuto nenáročnou, a přitom velmi příjemnou a zdraví prospěšnou sportovní disciplínu ideální. Mapy jednotlivých turistických tras jsou pro hosty zdarma k dispozici v recepci hotelu.“

7. Václav Kuneš, choreograf a umělecký šéf souboru 420PEOPLE

„Myslím, že diváky určitě zahřeje na těle i na duši nové představení souboru současného tance 420PEOPLE, které jsme nazvali OHNĚ STROJE, a v němž účinkuje i známá francouzsko-česká herečka Chantal Poullain. Inscenace je ohňostrojem tance, řeči, hudby, fantazie, obrazivosti, humoru i malého zamyšlení. Při tvoření choreografie jsem se nechal tentokrát volně inspirovat vyprávěním Chantal Poullain a prostřednictvím knihy „Z ulice do ringu“ také rozhovory americké choreografické legendy Twyly Tharp se slavným trenérem boxu Teddy Atlasem. Výsledkem je inscenace, která není příběhem Chantal ani Twyly, nýbrž mohla by být tak trochu o každém z nás a o jeho boji se životem, a to doslova v boxerských rukavicích. 

Foto: Shutterstock, archiv

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Tvořilka97
Tvořilka97 31. 1. 2021

Čaj to jistí, na pohyb ráno bohužel nebývá čas

Odpovědět
konatovka
konatovka 31. 1. 2021

U mě je to jednoznačně nordic walking, což krásně zahřeje a ještě v krásném prostředí, pěkné přírodě je to i skvělý relax. Dobré se zvládá i ve stáří, tj. i v mých sedmdesáti letech. Denně ujdu 11000 v pohodě. Jsem moc ráda, že v poslední době potkávám stále více lidí s hůlkami, fandím jim.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 31. 1. 2021

stále se zahřívám, čaji, horkými polévkami, mastičkami a podobně

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 29. 1. 2021

to potřebuji

Odpovědět
sipeji
sipeji 29. 1. 2021

Tyto rady skutečně fungují

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 269
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.