Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 10. 2. 2021
Líbí se mi

Hubnoucí manuál: jak shodit 20 kilo?

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 10. 2. 2021
Líbí se mi
Hubnoucí manuál: jak shodit 20 kilo?

Hubnoucí manuál: jak shodit 20 kilo?

Necítíte se ve svém těle dobře? Toužíte zhubnout a začít se cítit víc fit? Nejhorší věc, která vás na vaší hubnoucí cestě čeká, je rozhodnutí. Rozhodnutí „něco“ sama se sebou udělat! Možná si řeknete, že je to maličkost, ale předem vám píši, že to je to nejtěžší. Zapomeňte na zázračné diety, hubnoucí čaje nebo polévky nebo dokonce prášky. Nic z toho vám bez zdravého životního stylu stejně nebude dlouhodobě k užitku. Pokud chcete být v hubnutí úspěšní, musíte se soustředit hlavně sama na sebe. Na své tělo a na své zdraví! Proto jsem pro vás sepsala poznatky 44 žen, které za poslední rok shodily 20 kilo. Jdete do toho spolu s námi?

1. Začněte ve své komfortní zóně

Nikdo vás nebude na začátku vašeho hubnoucího procesu nutit běhat 10 kilometrů a přežívat jen na salátu! Naopak! Začněte pomalu a zlehka. Pokud se zbytečně přemotivujete, jediným efektem bude to, že po týdnu se vrátíte zpátky do své nehubnoucí rutiny. Obujte si tenisky a vyrazte na procházku v blízkosti svého bydliště. Do sluchátek si pusťte svou oblíbenou hubnu nebo audioknihu a vyrazte! Na začátek bude stačit 30 minut 3x týdně. 

2. Pijte vodu

Možná si řeknete, že taková maličkost jako pití vody, vám ke ztrátě kilogramů nijak pomoci nemůže. Opak je pravdou! Pitný režim je základem každého zdravého životního stylu a voda jako taková je totálně podceňovaný „shazovač“ kil. Zaměřte se jeden den na to kolik toho přirozeně vypijete. Vaše požadované množství je kolem 2 litrů vody denně. Pokud se k němu neblížíte, zapracujte na tom. Kolik jste například vypili vody teď, když čtete tento článek? 

3. Zapomeňte na „všechno nebo nic“!

Celý týden jíte zdravě, hýbete se a o víkendu uvidíte ve spíži čokoládové sušenky, které sníte doslova i s obalem? Na tom by nic tak špatného nebylo. Špatný je najednou váš přístup a mozek, který si řekne: „Je to stejně jedno… vždyť jsem uklouzla, takže nemá smysl pokračovat.“ Nebo všemi milované „No nic… teď už je to jedno, začnu v pondělí.“ Přeprogramujte svou mysl! To, že sníte oblíbenou sušenku, čokoládu nebo zákusem ještě neznamená, že musíte svou hubnoucí rutinu hodit z okna. Bez viny a pocitu deprivace pokračujte dál podle plánu. Okamžitě! A ne v pondělí... 

4. Motivujte se svými přáteli

Svěřte se svým blízkým, že se chystáte začít hubnout nebo se třeba pochlubte na sociálních sítích svými prvními úspěchy. Bude to pro vás motivace ve chvílích, kdy vám bude docházet energie pokračovat. Není nic lepšího než když vám kamarádky pochválí první úbytek 5 kilogramů, ne? 

5. Využijte moderní technologie, které jsou zadarmo

Argument o zavřených fitness centrech nebo o nedostatku času, na mě rozhodně platit nebude. V dnešní době existuje nekonečné množství inspirace na webových serverech jako je YouTube, kde najdete mnoho videí s cvičením pro úplné začátečníky i pokročilé. Baví vás jóga? Pilates? Kardio? Vyberte si podle chuti a ve své intenzitě. Stačí kliknout na tlačítko „play“. 

6. Nebojte se požádat o odbornou pomoc

I přesto, že většina fitness trenérů dnes nemůže vykonávat svou profesi ve fitness centrech, jejich služby můžete využít i online nebo po telefonu. Bojíte se, že byste cvičit sama nezvládla? Nevadí! Nechte si vypracovat hubnoucí plán podle svých schopností a při pravidelných telefonátech rozbírejte své pocity z toho, co vás baví nebo naopak v čem máte své limity. 

7. Nebojte se zahřešit

Každý proces hubnutí může vyvolat určitý pocit deprivace. Milujete zmrzlinu nebo pizzu? Proč si ji neudělat? Jednou za čas se nebojte dopřát si to, na co máte chuť v klasické nebo zdravější verzi. Co třeba vyzkoušet proteinovou zmrzlinu? Je výborná! Důležité je, aby vaše duše byla spokojená a vy také!

8. Procvičujte si nejednodušší matematiku jídla na světě

Protein (jako kuře) + zelenina (téměř jakákoliv) = večeře je na stole. Je to totálně zjednodušený scénář, který ale bude fungovat, pokud nejste v dietních jídelníčcích příliš zběhlá. Nejde o to odebrat ze stravy sacharidy, ale uvědomit si, že nejsou potřebné při každém jídle.

9. Opakujte si mantru

Dělám to pro sebe! Pro své zdraví! Pro to, abych byla spokojená se svou postavou. Nekoukejte na cvičení jako na nutné zlo a najděte si pohyb, který vás bude bavit. Může to být tanec Zumba, cvičení pilates nebo Sedm tibeťanů. Cokoliv, co udělá šťastnou vás i vaší duši se počítá!

10. Postupujte dětskými krůčky

Jeden malý krok nastartuje všechny změny. Začátkem je vaše rozhodnutí. I ty nejmenší změny mohou vést k velkým výsledkům, jen je člověk nemůže chtít přes noc. Ale jednou budete stát před zrcadlem ohromeni tím, co jste dokázali. Těšíte se?

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Kahomar
Kahomar 22. 4. 2021

s příjmem tekutin mám obecně problém

Odpovědět
avatar
Kateřina Tůmová 15. 2. 2021

S vodou mám neustálý problém..

Odpovědět
avatar
Danka Lejsková 12. 2. 2021

dobré rady

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 10. 2. 2021

vody piji velké množství

Odpovědět
avatar
Nikola Geregová 10. 2. 2021

Mě stačila úprava jídelníčku, procházky s pejskem, a mám neuvěřitelných 12kg dole. A snad ještě zhubnu ????

Odpovědět
kosanka
kosanka 15. 2. 2021

gratuluji

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
98 322
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.