Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 4. 2. 2021
Líbí se mi

5 pocitů, které v dnešní době pandemie cítíme a které jsou podle terapeutů naprosto normální

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 4. 2. 2021
Líbí se mi
5 pocitů, které v dnešní době pandemie cítíme a které jsou podle terapeutů naprosto normální

5 pocitů, které v dnešní době pandemie cítíme a které jsou podle terapeutů naprosto normální

Doba pandemie koronaviru zasáhla život nás všech. Pokud byste teď měli usednout na gauč terapeutického odborníka, s největší pravděpodobností by vaše první věta zněla nějak takto: „Ani nevím, o čem dnes mluvit. Cítím tak milión různých věcí najednou.“  Stres z izolace, osamělost, práce z domova, beznadějnost vůči české politické situaci… Všechny tyto depresivní pocity ovlivňují myšlení náš všech. Jak jim čelit? Na radu jsme se zeptali vyhlášených odborníků a zde jsou jejich rady. Jen čtěte dál…

1. Cítíte se vyhořeni

Stagnuje vaše kariéra na místě a díky práci z domova máte pocit, že ztrácíte motivaci? Syndrom vyhoření je dnes víc než kdy jindy tématem číslo jedna. Každý aspekt přizpůsobení se „novému normálu“ od vás vyžaduje novou dávku energie. A tolik potřebné způsoby, jak dobít baterky jako výlet do přírody, sklenička s přáteli, odreagování v posilovně nám dnes chybí. Podle odborníků zkrátka teď existuje více věcí, které nás vyčerpávají, než těch, které nás dobíjí. Snažte se každý den najít nějakou radost, které rozptýlí vaše myšlení. Co si dnes objednat jídlo z oblíbené restaurace? Nebo vyrazit na dlouhou procházku do parku? Všechny tyto maličkosti vám výrazně pomohou k pozitivnímu myšlení.

2. Cítíte se naštvaní

Pravděpodobně nepotřebujete abych vám říkala, že v současné době je normální cítit hněv a frustraci. Mohou za to neustále se měnící pravidla, počty nakažených i nedostatek očkovacích látek. Realita posledních dnů není růžová pro nikoho! Položte si však otázku: stojí mi to za to? Zvyšující se krevní tlak, kruhy pod očima a vrásky jsou jasným důkazem toho, že nikoliv. Přepněte zprávy na oblíbený seriál, upečte domácí chleba nebo vymalujte ložnici novou barvou. Nejde o tom, abychom hněv potlačovali a dusili v sobě, ale důležité je odvést tuto emoci jiným směrem. Když půjde do tuhého psychologové doporučují zhluboka se nadechnout a počítat do deseti. A tato jednoduchá metoda opravdu funguje.

3. Cítíte úzkost

Nejistota pandemie a její dlouhodobý dopad na ekonomiku je jedním z nejčastější důvodů, proč lidi cítí úzkost. Podle odborníků totiž úzkost vzrůstá kvůli strachu z neznáma. Nejste v tom sami! Se strachem a úzkostí vyvolanou ekonomickou i sociální situací se dnes potýkáme všichni. Terapeuti v této době proto doporučují nezabývat se malichernými problémy a soustředit se na každodenní maličkosti, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Možná to zní jako klišé, ale kdy jinde než teď bychom všichni měli pracovat na pozitivním přístupu k životu?

4. Cítíte se sami

Sociální interakce je základní lidskou potřebou říkají odborníci. Izolace snadno může vést k poklesu nálady, zhoršení spánkového cyklu, navýšení stresu i k inklinaci k obezitě. Zjevný lék na osamělost - trávení času s lidmi - je pro velkou část světa dnes zatím nedostupný. Podle odborníků však existují i jiné způsoby, jak s ní bojovat. Základem je aktivní život s jasným cílem. Vytvořte si plán, který zahrnuje fyzickou aktivitu a a sociální interakci online. Může to být každodenní telefonát s vaší rodinou nebo videochat s přáteli. Využívání moderních technologií k interakcím s přáteli a rodinou je skvělý nápad. 

5. Cítíte zármutek

Truchlíte. Ne v tradičním slova smyslu, ale spíš si uvědomujete svou ztrátu svobody, možnosti cestování, zaměstnání nebo pocitu bezpečí. Nesnažte se skrývat své emoce. Jestliže je vám do pláče, plakejte. Zkrátka k sobě buďte přívětiví. Odborníci doporučují, aby se každý z nás stal sám se sebou víc trpěliví. Vnímejte své pocity a myšlenky. Když máte nával emocí, dejte si pauzu nebo se jděte projít. Jediný způsob, jak tímto stádiem projít, je nebránit se vlastním emocím. 

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Svata
Svata 10. 2. 2021

Odpovědět
avatar
Hripsime Zohrabyan 9. 2. 2021

Odborníci doporučují naučit se pracovat s emocemi, zvyšovat psychickou odolnost a dechová cvičení https://www.zenysro.cz/blogy/osobni-rozvoj/jak-na-stres-treninkem-psychicke-odolnosti.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 9. 2. 2021

musím říci, že to máte pěkně shrnuté.... necítím vždy vše, ale střídá se to

Odpovědět
konatovka
konatovka 9. 2. 2021

Sama se léčím na úzkost (před mnoha lety mi odborná lékařka řekla, že jsem se s ní částečně narodila), nikomu to nepřeji, je to velmi nepříjemné a v dnešní době postihuje čím dál více lidí ze současné situace. Pak, bohužel, nastupují antidepresiva.

Odpovědět
k.eva
k.eva 9. 2. 2021

protivné je to asi pro každého

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
98 323
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.