Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 24. 3. 2020
Líbí se mi

Zlozvyky, kvůli kterým se vám nedaří zhubnout

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 24. 3. 2020
Líbí se mi
Zlozvyky, kvůli kterým se vám nedaří zhubnout

Zlozvyky, kvůli kterým se vám nedaří zhubnout

Máte pocit, že se držíte zdravého životního stylu, ale vaše postava tomu neodpovídá. Kila stále nemizí, a co víc, už zase nedopnete své oblíbené kalhoty. Jak je možné, že člověk i přes všechny snahy nedosáhne své vysněné postavy? Často za to mohou zlozvyky, které nám ubližují, aniž bychom si to uvědomovali.

Ponechme stranou velmi častou chybu, kdy lidé stále ve stravě nevědomky přijímají víc kalorií, než kolik pak vydají fyzickou aktivitou (ano, i zdravé potraviny umí být kalorické, a tak pokud to s nimi přeženeme, rozhodně nezhubneme), a zaměřme se spíše na nenápadné chyby, jichž se v dobré víře dopouštíme.

Dietní jen na oko

Máte ve svém jídelníčku takové pochoutky, jako jsou snídaňové cereálie se sušenými plody, ovocné jogurty nebo třeba džusy? Jíte je v dobré víře, že tělu dodáváte zdravé ovoce? Pak vězte, že tomu tak vůbec nemusí být. Tedy ne že by dané výrobky ovoce neobsahovaly, ale je „obalené“ ve spoustě cukru a dalších látek, jež postavě (a vlastně ani zdraví) tak docela neprospívají. Raději sáhněte po ovoci čerstvém a jezte jej především v dopoledních hodinách.

Další oblíbenou chybou či zlozvykem je nakupování výrobků, kde je cukr nahrazen umělými sladidly. Ačkoli obal tvrdí (a má pravdu), že daný produkt neobsahuje žádné kalorie, nebo jen naprosté minimum, je prokázáno, že s hubnutím nepomůže. Na vině je jednak složení umělých sladidel a jejich působení v našem těle, jednak skutečnost, že když „hřešíme bez kalorií“, máme tendenci spořádat mnohem více jiných kalorických jídel.

Sport versus strava

Chodíte pravidelně do fintess centra, běháte, věnujete se józe, zkrátka jste pohybově aktivní? Skvělé, sportovní aktivita je při hubnutí nesmírně důležitá. Ale nepřeváží vliv našeho jídelníčku na postavu. Důležitější je tedy při snahách o zhubnutí to, co si nandáváme na talíř. Pohyb je pak velmi nápomocným faktorem, který bychom rozhodně neměli vynechávat, ale neměli bychom jej považovat za samospásný. Navíc velmi rozšířeným mýtem je, že když cvičíte, můžete jíst, co chcete. Bohužel, tak tomu skutečně není. Spálit tolik kalorií, kolik přijímáme, je poměrně složitý, ne-li nadlidský úkol…

Nevinné výjimky?

Držet dietu, respektive změnit od základů svůj životní styl směrem k tomu zdravému, který nám pomůže s kondicí i postavou, je velmi těžké. A není divu, že řada lidí občas pod vlivem slabší vůle selže. Z toho se samozřejmě nesmí dělat drama – tedy pokud se nejedná o pravidelný stav. Někteří lidé jsou přesvědčení, že když „hřeší“ třeba jen o víkendu, nic se nestane. Jenže to není tak docela pravda. Ony dva dny v týdnu, kdy popustíme uzdu kaloriím a podlehneme pochoutkám, jejichž energetická hodnota dosahuje závratných výšin (o jejich vlivu na zdraví ani nemluvě), totiž může narušit metabolismus a pošle všechny snahy o úbytek kilogramů „do kopru“. Samozřejmě, když jednou za měsíc spořádáte na oslavě narozenin svého dítěte kus dortu, nic hrozného se nestane, ale naordinovat si takovou výjimku každý víkend, to už rizikem pro dietu opravdu je.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Siraellen
Siraellen 12. 5. 2020

Dobré vědět

Odpovědět
konatovka
konatovka 28. 4. 2020

Velmi pravdivý článek. Jsem moc ráda, že toto dodržuji již spoustu let i v důchodu. Nechávám si poradit i od odborníků, na nic se nevymlouvám, to je cesta do pekel.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 4. 4. 2020

Odpovědět
Tvořilka97
Tvořilka97 27. 3. 2020

Super článek

Odpovědět
beata0063
beata0063 25. 3. 2020

Dobré upozornenia

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 308
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.