Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 4. 4. 2020
Líbí se mi

Zdroje draslíku, které byste měli zařadit do jídelníčku

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 4. 4. 2020
Líbí se mi
Zdroje draslíku, které byste měli zařadit do jídelníčku

Zdroje draslíku, které byste měli zařadit do jídelníčku

Brambory, rajčata nebo fazole. Tahle svatá trojice vám dodá látku, jež ocení celý kardiovaskulární systém, trávení i nervy, které teď dostávají pořádně zabrat. Vyrazíte do obchodu doplnit zásoby?

Draslík je mimořádně činný prvek, neboť v organismu aktivuje více než 40 enzymatických reakcí. Kromě jiného povzbuzuje peristaltiku střev, ovlivňuje aktivitu svalů, tlumí účinky nadměrné konzumace soli a prospěšný je i pro krevní cévy. Závěry nedávné studie zveřejněné v časopise Journal of the American College of Cardiology dokonce naznačují, že dostatečný příjem tohoto minerálu snižuje riziko mrtvice o 21 %, přičemž předchází mnoha srdečním onemocněním. Chcete mít jistotu, že vám v těle nechybí? Zaměřte se na tyto potravinové zdroje!

Brambory? Učiněný poklad

Brambory jsou u nás oblíbenou přílohou. Potvrzuje to nejen pohled do sklepů českých domácností, ale také statistiky. Z těch jednoznačně vyplývá, že čtyřčlenná rodina sní v průměru 290 kilogramů za rok. Je pro vás tato plodina až příliš obyčejná, proto si ji moc často nedáváte? Nechceme vám mluvit do stravovacích návyků, ale děláte chybu. Zmíněná surovina vám zprostředkujte požehnané množství draslíku, stejně jako benefity zahrnující vylepšené trávení, rychlejší hojení ran, prevenci kožních onemocnění i silnější imunitu.

Rajčata, přátelé do nepohody

Další báječnou zásobárnou uvedeného prvku jsou rajská jablíčka. Překvapuje vás to? Možná byste je měli do své kuchyně zvát pravidelně. I kvůli tomu, že tyto šťavnaté plody platí za „dárce“ antioxidantů, o nichž je známo, že značně zpomalují biologické stárnutí a prospívají pleti. Sluší se dodat, že rajčata díky svému jedinečnému složení omezují pravděpodobnost rakoviny i osteoporózy.

Nevyhýbejte se fazolím

A teď ruku na srdce, jak jste na tom s fazolemi? Ani tato mnohdy opomíjená luštěnina by ve vašem jídelníčku scházet neměla. A zdaleka nejen kvůli tomu, že je doslova napěchována hořčíkem, který je spojován s lepší náladou i optimismem! Načerpáte z ní také neskromně draslíku, vlákniny a bílkovin. Fazole jako takové pomáhají při hubnutí a pozitivně působí na nervové přenosy, zatímco zabraňují odvápnění kostí. Jsou tedy vyloženě na lékařský předpis!

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Svata
Svata 6. 4. 2020

Odpovědět
xxkouckaxx
xxkouckaxx 6. 4. 2020

toto my můžeme

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 5. 4. 2020

super

Odpovědět
Ovace
Ovace 5. 4. 2020

rajčata jím ve velkém

Odpovědět
gustawka
gustawka 5. 4. 2020

rajčata mám moc ráda

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 106
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.