Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 2. 2021
Líbí se mi

Jak vařit zdravě a přitom levně?

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 2. 2021
Líbí se mi
Jak vařit zdravě a přitom levně?

Jak vařit zdravě a přitom levně?

Možná se vám někdy do rukou dostaly články o tom, jak zhoršená ekonomická situace ovlivňuje zdraví lidí. Ti jsou kvůli omezenému rozpočtu nuceni kupovat levnější jídlo, přestanou utrácet za ovoce a zeleninu, ruší členství ve fitness centrech, a v některých případech dokonce sklouznou ke konzumaci levných nekvalitních kalorických jídel. Jídelníček a vaše zdraví ale kvůli nedostatku peněz nemusí trpět.

Přinášíme vám několik tipů, jak se udržet ve formě, aniž byste museli moc utrácet.

Auto versus nožky

Máte nějaké vyřizování v okolí? Nechte pro tentokrát auto doma. Nejen, že ušetříte za benzín, ale zařadíte tak do své denní rutiny aktivitu navíc a uděláte něco dobrého pro svoje tělo. Popřemýšlejte, při jakých činnostech byste se mohli obejít bez auta. Co takhle zrušit předplatné novin, které vám každé ráno přistanou ve schránce, a raději si pro ně dojít po svých?

Ke společnému stolu s rodinou

Tato rada přináší hned několik pozitiv. Když si jídlo připravíte doma, máte ho pod kontrolou. Víte přesně, co do něj dáváte, a výsledkem je skvělé jídlo s menším množstvím tuku a sodíku, než by obsahovalo v restauraci.

Další výhodou domácího stravování je, že si užijete společný čas s nejbližšími. Studie ukazují, že děti, které se pravidelně stravují se svou rodinou, jedí oproti těm ostatním celkově zdravěji, a dokonce mají lepší výsledky ve škole.

Jde to i bez masa

Nákup masa a ryb může zatížit váš rozpočet. Zkuste proto častěji sáhnout po vegetariánské stravě. Fazole, hrášek nebo čočka se můžou proměnit ve skvělý základ pro zdravou polévku. Můžete také zkusit použít tofu místo masa, například do omáčky na těstoviny.

Jídlo z parapetu

Pokud máte prostor k pěstování, je to další způsob, jak ušetřit peníze. Dobrou volbou by mohl být salát nebo špenát, které je snadné vypěstovat, a sklízet můžete každý týden. Čerstvé bylinky mohou být pro někoho zbytečně drahým luxusem. V supermarketu ano, ale zkuste si je zasadit do truhlíku a postavit na parapet, kam svítí dostatek sluníčka. Bylinky jsou výborným dochucovadlem. Svou výraznou chutí vám pomohou částečně odbourat z jídelníčku tuk a sůl. K tomu navíc obsahují spoustu vitaminů a antioxidantů.

Sbohem, limonády

Vzdejte se limonád a kávy, ušetříte tím hodně peněz a výrazně snížíte množství přijatých kalorií. Ovoce více jezte, než pijte. Stoprocentní džusy jsou zbytečně drahé a na rozdíl od čerstvého ovoce vám nedodají dostatek vlákniny.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 9. 2. 2021

vaříme doma, nakupovat chodíme většinou pěšky, jen na velký nákup 1x za měsíc autem..., pěstuji si bylinky...takže dodržujeme, a když jsme chodili do práce, nosili jsme si krabičky

Odpovědět
sipeji
sipeji 6. 2. 2021

Teď se vaří mnohem více, když jsou děti doma a je třeba mnohem více u toho přemýšlet.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 5. 2. 2021

jedno je jisté, při domácím vaření se dá hodně ušetřit a ještě člověk ví, co jí...vařím celý život, obědy si do práce s manželem také denně nosíme z domova

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 226
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.