Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 9. 2019
Líbí se mi

Začněte cvičit jógu - do kondice dostanete svaly, srdce i nervy

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 25. 9. 2019
Líbí se mi
Začněte cvičit jógu - do kondice dostanete svaly, srdce i nervy

Začněte cvičit jógu - do kondice dostanete svaly, srdce i nervy

Rizikové období viróz je opět tady, takže na posílení imunity se klade velký důraz. O důvod víc, proč zkusit jógu, která vás učiní odolnější proti všemožným bacilům. Také vaše srdce si ale přijde na svoje, stejně jako vypjaté nervy!

Jóga se poslední dobou stala opravdovou módou. A podle odborníků je to móda velice užitečná! Jaké má tato činnost, kterou praktikuje stále více nadšenců, vlastně účinky? Kvůli těmto benefitům se možná zapíšete do kurzu i vy!

Srdce v kondici? Můžete ho mít

O blahodárném působení uvedeného cvičení na kardiovaskulární systém se spekuluje zhruba od 70. let minulého století, kdy byly na toto téma provedeny první studie. Nedávný výzkum, jehož poznatky publikoval odborný magazín Lancet, s definitivní platností prokázal, že jóga může u osob s hypertenzí významně přispět k redukci krevního tlaku. Experti se dokonce netají názorem, že společně s úpravou jídelníčku a dalšími změnami životního stylu mnohdy dochází i k regulaci cholesterolu, jenž je dalším nezpochybnitelným faktorem rozvoje srdečních chorob.

Silnější imunita, co k vám bacily nepustí

Podzim je svým způsobem kouzelné roční období, nicméně jeho temnou stránkou je zvýšená pravděpodobnost nachlazení, viróz a dalších nepříjemných „radostí“. Jak se bránit? To je snadné, zapracujte na své obranyschopnosti! Jednou z možností je právě zmíněná pohybová aktivita. Nedávný výzkum norských expertů působících na univerzitě v Oslu poukázal na skutečnost, že má okamžitý dopad na genovou expresi, zejména tedy u imunitních buněk. Jinými slovy, každá lekce vás učiní silnější vůči nejrůznějším zdravotním komplikacím, a to od těch banálních až po ty závažnější.

Blaho pro nervy, které si budou libovat

Pokud jde o to, jak udržet stres na uzdě, jóga se přímo nabízí. Když na toto téma američtí psychologové provedli rozsáhlou studii, zjistili, že jedinci, kteří ji provozují dvakrát týdně, jsou mnohem odolnější vůči nervozitě, úzkostem, zlosti i neurotickým příznakům. Tedy alespoň oproti těm, co polehávají na gauči a stěžují si na všechno možné i nemožné. Zkusíte tímto „sportem“ obnovit svou duševní rovnováhu i vy? Minimálně za pokus to určitě stojí.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 29. 9. 2019

cvičím si doma, co umím na uvolnění svalů...taky mi hodně pomáhá cvičení, které vkládá na FB kamarádka fyzioterapeutka Soňa, to jsou opravdu skvělé cviky...

Odpovědět
avatar
Michaela Nováková 26. 9. 2019

Jógu jsem chtěla zkusit, bohužel mi to podle videa nešlo a když jsem přišla na lekci, tak to byla power jóga . No místo relaxace a meditace asi puls 150

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 26. 9. 2019

Odpovědět
xxkouckaxx
xxkouckaxx 26. 9. 2019

cvičím podle dvd s Krejčíkem

Odpovědět
Nadin
Nadin 26. 9. 2019

Joga je dobrá.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
85 552
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.