Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 19. 3. 2020
Líbí se mi

Vitaminy a minerály pro suché a poškozené vlasy

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 19. 3. 2020
Líbí se mi
Vitaminy a minerály pro suché a poškozené vlasy

Vitaminy a minerály pro suché a poškozené vlasy

Lesklé, hydratované vlasy představují dobrou genetickou dispozici, stejně jako důkladnou péči a výživu organismu. Kterých šest živin se podle odborníků zasluhuje o dechberoucí stav kštice a pomůže v boji se suchými a poškozenými kadeřemi?

Jedny z nejkrásnějších vlasů na světě prý má vévodkyně z Cambridge Kate Middleton. Chcete mít kštici jako ona? Zvyšte přísun těchto zázračných látek!

Biotin

Biotin je vitamin B-komplexu, o kterém je známo, že je důležitý pro růst vlasů a nehtů. Jeho nedostatek se projevuje řídnutím vlasů, suchou pokožkou a „šustícími prameny“, které jsou dehydratované. V některých případech se objevují i vyrážky na kůži. Nejbohatším zdrojem jsou pak kvasnice, játra, ledviny a hovězí maso, dále žloutek, sója, ořechy a obiloviny.

Kolagen

Aminokyseliny jsou stavebními kameny buněčných membrán a keratinu. (Keratin je materiál, ze kterého jsou vlasy vyrobeny.) Tím, že keratin doplníte, podpoříte přirozený růst a zdraví vašich vlasů. Kolagen se ukrývá ve vejcích, batátech, rybách (losos, makrela a tuňák), vývarech z kostí, plodech moře a špenátu. Nezapomínejte ani na vitamin C, neboť ten tělo k produkci kolagenu nutně potřebuje.

Oxid křemičitý

Oxid křemičitý je minerál, který se často vyskytuje v přírodě a v těle a běžně se používá jako potravinářská přídatná látka. Výzkumy potvrdily, že oxid křemičitý lze nalézt v kostech, šlachách, aortě, játrech a ledvinách. Stálý přísun křemíku tak podporuje pevnost, jas a hustotu vlasů. A která další látka s prameny dělá divy?

Vitamin E

Vitamin E je v souvislosti s krásnými vlasy skloňován ve všech pádech. Zklidňuje záněty na pokožce hlavy a tím zpomaluje poškození volnými radikály, které mohou vést k předčasnému šedivění a poškození vlasů. Éčko je přitom k mání v másle, mléce, rostlinných olejích, pšeničných klíčcích, oříškách nebo v sójových dobrotách.

Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny se přirozeně vyskytují v potravinách, jako jsou vlašské ořechy, sója a mastné ryby. I když se předpokládá, že mají spoustu zdravotních výhod, včetně snížení tělesného zánětu a zlepšení zdraví srdce, vědci prokázali, že zároveň pozitivně ovlivňují zdraví pokožky a vlasů, tedy pokud se užívají spolu s dalšími doplňky, jako jsou antioxidanty. Hlídáte si jejich příjem?

Železo

Právě nedostatek železa stojí za suchými vlasy se sklony k vypadávání. Bez správného doplňování tohoto minerálu nemusí vlasové folikuly fungovat správně. Dejte si tedy pozor i na něj. Ke zdrojům patří červeného maso, vnitřnosti (játra, ledviny, mozek, srdce), drůbež a ryby, ale také luštěniny, obiloviny (zejména quinoa), brokolice, tofu, sušené ovoce, ořechy, hořká čokoláda či dýňová semínka. Tím je kompletní zázračná šestka uzavřena.

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 4. 4. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 28. 3. 2020

super

Odpovědět
beata0063
beata0063 21. 3. 2020

Dobré vedieť kde tieto nedostatky nájsť a doplniť

Odpovědět
lemur
lemur 20. 3. 2020

Používám vitamin. komplex na vlasy.

Odpovědět
xxkouckaxx
xxkouckaxx 19. 3. 2020

u nás v rodině jsou vlasy velký problém , ale jen u žen , táta má pevnou hřívu

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 956
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.