Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 12. 2019
Líbí se mi

Vánoce jako zkouška pro naši vůli. Jak si nepokazit postavu ani žaludek

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 12. 2019
Líbí se mi
Vánoce jako zkouška pro naši vůli. Jak si nepokazit postavu ani žaludek

Vánoce jako zkouška pro naši vůli. Jak si nepokazit postavu ani žaludek

Závěr roku se blíží a s ním i náročný test, ve kterém jen málokdo uspěje. Sváteční období pro nás každoročně připravuje nástrahy v podobě velkého množství dobrého jídla. Už si neděláme takové starosti s tím, co v průběhu dne sníme, a bez větších výčitek si odpustíme pár prohřešků. 

Místo zdravé snídaně si dáme vánočku s máslem a medem, od kolegyně ochutnáme domácí cukroví a u stánku na vánočních trzích si objednáme voňavý svařák a trdelník. Na vánočním večírku se také nedržíme zkrátka. Jak se po svátečním hodování dostat zpět do formy?

Všeho s mírou

Vánoce jsou svátkem hojnosti. Nenechte se však strhnout do propasti neřízeného přejídání. Těžko si odpočinete a užijete sváteční atmosféru s pálením žáhy nebo pocitem těžkosti. „Na rozdíl od našich předků nemáme takový denní výdej energie. Nepotřebujeme tolik tukových zásob, proto bychom si měli stravování, včetně toho svátečního, upravit podle svého současného životního stylu,“ vysvětluje Susan Bowerman.

Vsaďte na vlákninu

Vláknina je důležitou součástí našeho jídelníčku, jelikož reguluje trávení tuků a sacharidů. Během Vánoc se však na našem talíři objevuje ve velmi malém množství. Dejte si alespoň jeden kousek ovoce denně (jablko, banán) a do salátu nakrájejte mrkev nebo brokolici. Do ranního jogurtu si přidejte lžíci lněných či dýňových semínek, které obsahují cenné minerální látky, vitaminy, vlákninu a omega-3 mastné kyseliny.

Dodržujte pitný režim

Po svátečních prohřešcích byste měla tělu dopřát alespoň 2,5 litru tekutin denně. Podle odbornice na výživu Susan Bowerman je ten správný čas zapomenout na limonády, svařáky a jiné sladké nápoje. Zařaďte kromě obyčejné nesycené vody také bylinkové čaje, které nejen dobře chutnají, ale mají i příznivý vliv na zažívání.

Malé změny často stačí

Nový rok, nové cíle. Začít je polovina cíle a u cvičení to platí dvojnásob. Bez pohybu se kilogramů nabraných během svátků nezbavíte. Využijte jakoukoli možnost k pohybu – kromě klasického cvičení v posilovně zařaďte do denního režimu více chůze. Vyhýbejte se eskalátorům a výtahům a raději si vyjděte schody. Aktivně si vyhrajte s dětmi při koulování či sáňkování, nebo jen vystupte z tramvaje o zastávku dříve a zbytek cesty dojděte pěšky.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Ovace
Ovace 18. 12. 2019

už ted vím že se budu přejídat

Odpovědět
gustawka
gustawka 18. 12. 2019

cukroví moc nemusím

Odpovědět
lenin
lenin 15. 12. 2019

Už teď vím, že budu hřešit

Odpovědět
potkanek
potkanek 15. 12. 2019

moje vůle je slaboučká

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 14. 12. 2019

já se nepřejídám nikdy...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
2 922
testovaných produktů
86 957
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.