Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 16. 12. 2020
Líbí se mi

Triky, které vám zaručeně pomohou usnout

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 16. 12. 2020
Líbí se mi
Triky, které vám zaručeně pomohou usnout

Triky, které vám zaručeně pomohou usnout

Zatímco když jsme byli dětmi, měli jsme na spánek spoustu času, ale spát jsme nechtěli. Teď, když bychom spát chtěli, nemáme čas. A když už jej ve všem tom shonu ušetříme, má spousta z nás kvůli neustálému stresu a starostem problémy usnout…

Někteří lidé řeší potíže s usínáním léky, ovšem pokud to není zrovna váš šálek čaje, pak zkuste některý z následujících tipů. A nebojte, pověstné počítání oveček, které možná zabírá na vzpomínané děti, mezi nimi nenajdete.

Jak tedy můžete přivolat drahocenný spánek?

Ložnicí to začíná

Ještě než se odeberete do peřin, rozhlédněte se kolem sebe a zaměřte se na vybavení ložnice. Cítíte se v ní opravdu uvolněně? Je vaše ložnice skutečně svatyní odpočinku, nebo spíše skladiště nejrůznějších věcí v kombinaci s pracovnou či obývákem? Pokud to jen dispozice vašeho bytu dovolují, zbavte ložnici všeho, co by vás mohlo odvádět od spánku, a naopak ji zařiďte tak, abyste se v ní cítili maximálně pohodlně.

Tělo v pohodě

Že jste kvůli všemu tomu stresu jakoby ztuhlí a spánek je v nedohlednu? Pak zkuste takové malé cvičení. Lehněte si v posteli na záda a postupně si začněte uvědomovat každý sval a kloub, každou část svého těla. Postupujte od nohou k hlavě. Uvolňujte jednotlivé svaly, vnímejte jejich sílu či pohyb. Nespěchejte! Soustřeďte se jen a jen na své tělo. Díky dokonalému uvolnění budete za chvíli v říši snů.

A pěkně zhluboka...

Nebo můžete vyzkoušet jednoduché dechové cvičení – 3 vteřiny se nosem nadechujte, na 2 vteřiny dech zadržte a poté 4 vteřiny vydechujte pusou. Soustředit byste se měli jen a jen na samotné dýchání. Snažte se ničím nerozptylovat a uvidíte, jak se vám bude usínat!

Mozek jako spojenec

Spousta z nás nedokáže před usnutím „zastavit mozek“, který má právě v tuto dobu velmi „příjemnou“ schopnost připomínat nám všechny starosti, jež se za celý den nakupily. Co teď? Mějte u postele připravený sešit a tužku a svěřte všechny problémy papíru. Svůj mozek tím obalamutíte a žádné splíny nebudou stát v cestě vašemu spánku.

Autorka: Karolína Dostálová

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 20. 12. 2020

mívám problémy

Odpovědět
Tenderka
Tenderka 19. 12. 2020

skusim, obcas sa nedari

Odpovědět
sipeji
sipeji 17. 12. 2020

Také občas nemůžu usnout a je to opravdu nepříjemné

Odpovědět
potkanek
potkanek 16. 12. 2020

vyzkouším, snad to zabere

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
93 833
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.