Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 8. 1. 2020
Líbí se mi

Tipy na svačinky plné bílkovin, které vám pomohou s hubnuím

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 8. 1. 2020
Líbí se mi
Tipy na svačinky plné bílkovin, které vám pomohou s hubnuím

Tipy na svačinky plné bílkovin, které vám pomohou s hubnuím

Jen málokterý člověk je zcela spokojený se svou postavou. Z nejrůznějších průzkumů ostatně vyplývá, že většina z nás by se nezlobila, kdyby nějaké to kilo shodila. Klíčem k úspěchu je kombinace pohybu a vyvážené stravy. Co si ale naložit na talíř?

Jak se poslední dobou ukazuje, velmi důležitý je (ostatně nejen při hubnutí) dostatečný příjem bílkovin. Kde je hledat?

Pozor na chyby při hubnutí

Spousta lidí, kteří se snaží zhubnout přebytečné kilogramy, zcela převrátí svůj jídelníček. Na tom by nebylo až tak nic špatného, pokud to ovšem neznamená, že z něho zcela vyřadí některé ze základních živin – tedy sacharidy, tuky a bílkoviny. Naše tělo totiž potřebuje všechny tři, rozhodující však je, jaké zdroje zvolíme. Je totiž rozdíl, pokud sníme bílé nebo celozrnné pečivo, prorostlý bůček nebo tučnější rybu, případně párek nebo libové kuřecí prso.

Právě kvalitní zdroje živin jsou důležité nejen pro naši postavu, ale i zdraví. Zatímco u sacharidů a tuků jsme se naučili vybírat si potraviny, které nám poskytují „ty nejlepší“, u bílkovin spousta z nás ještě tápe. A tak se může stát, že nám ve stravě chybějí. „K nedostatku proteinů může při nevhodném hubnutí opravdu dojít. Redukce váhy by proto měla vždy probíhat rozumným způsobem a respektovat základní zásady výživy. Chybou je, když se lidé snaží zhubnout a sníží energetický příjem právě na úkor bílkovin,“ varuje výživový poradce a zakladatel Aliance výživových poradců Ivan Mach s tím, že proteiny přijímané ze stravy tvoří základní stavební strukturu všech tělesných buněk, takže jsou pro stavbu těla nepostradatelné.

Ideální snídaně či svačinka? Proteinová!

Skvělými zdroji bílkovin je libové maso, mléčné výrobky nebo vejce, případně luštěniny, semena a ořechy či některé druhy zeleniny. Zatímco při obědě či večeři ještě s nápady na nejrůznější vyvážené pokrmy nemáme takový problém, u snídaně nebo svačin to míváme složitější. Naštěstí můžeme v obchodě najít skvělého pomocníka – takzvané proteinové chleby (patří k nim i Protein chléb od Penamu, který má úžasnou chlebovou chuť i konzistenci, obsahuje lněná a slunečnicová semínka, vyváženou kombinaci hrachového a mléčného proteinu, žitný kvas i žitnou a pšeničnou mouku a najdete v něm 17 % bílkovin). S čím si můžete tento chléb připravit, abyste dodali tělu vše potřebné a jídlo vás nenudilo?

Proteinový chléb s vejcem a avokádem

Proteinový chléb dodá potřebné bílkoviny, ale i sacharidy, avokádo představuje skvělý zdroj zdravých tuků a vejce patří k nejkvalitnějším zdrojům proteinů vůbec. Společně představují kombinaci, která dokonale zasytí a dodá vám spoustu energie. Avokádo můžete na chléb jen tak nakrájet (lehce posolit a opepřit), případně si můžete připravit avokádovou pomazánku. Navrch pak položte buď volské oko, nebo ztracené vejce.

Proteinový chléb s tvarohovou pomazánkou

Tvaroh jako mléčný výrobek představuje další skvělý zdroj proteinů, který navíc není příliš kalorický, takže se hodí právě pro všechny, kteří se snaží zhubnout (tedy pokud se nerozhodnete konzumovat ten s nejvyšším obsahem tuku). Jeho výhodou je i univerzální chuť, která umožňuje kombinovat jej do pomazánky prakticky s jakoukoli vaší oblíbenou ingrediencí (od lososa přes pečené papriky až po česnek). Namazaný Protein chléb doplňte například rajčetem nebo jinou zeleninou a máte ideální snídani!

Proteinový chléb s arašídovým máslem

Pokud si nedovedete představit snídani/svačinu „naslano“, případně potřebujete ukojit chuť na sladké, můžete proteinový chléb namazat arašídovým máslem (neslazeným, samozřejmě). Když k němu ještě přidáte jablko, uvidíte, že si na nezdravé a hlavně vysoce kalorické sladkosti, které tělu prakticky žádné živiny neposkytnou, ani nevzpomenete!

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Kahomar
Kahomar 12. 2. 2020

křen máme doma rádi, nejčastěji přidávám do pomazánek, čas od času mám ráda i křenovou omáčku

Odpovědět
Svata
Svata 11. 2. 2020

Odpovědět
konatovka
konatovka 9. 2. 2020

Tento chleba znám a také si ho kupuji. Bílkovinám dávám přednost v rámci mého stravování. Také si hlídám váhu, nechtěla bych být obézní, to se mi nelíbí u lidí.

Odpovědět
Hkohoutice
Hkohoutice 7. 2. 2020

zkusím

Odpovědět
Juanita
Juanita 22. 1. 2020

Určitě tento chleba vyzkouším.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
88 630
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.