Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 24. 8. 2019
Líbí se mi

Tipy, jak dostat na talíř ještě více tolik potřebných bílkovin

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 24. 8. 2019
Líbí se mi
Tipy, jak dostat na talíř ještě více tolik potřebných bílkovin

Tipy, jak dostat na talíř ještě více tolik potřebných bílkovin

Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem pro správné fungování našeho těla. Pokud se vám ale na talíři nejčastěji objevují například těstoviny nebo pečivo, které jsou chudé na proteiny, je na čase popřemýšlet o změně.

Díky následujícím běžně dostupným potravinám snadno navýšíte denní příjem bílkovin. Které můžete zařadit prakticky každý den?

Milovaná i zatracovaná vajíčka

Věděli jste, že jedno vejce má až sedm gramů bílkovin? Příprava vajíček nezabere příliš času, a proto se stávají skvělou volbou pro lidi, kteří mají naspěch.

Pokud se stravujete především za pochodu, uvařte si do krabičky vejce natvrdo. Ozdobte jím svůj snídaňový toast s avokádem, nakrájejte ho do salátu nebo přidejte jej jako hlavní bílkovinu do zeleninového kari. Vejce má skutečně všestranné využití a byla by škoda toho nevyužít.

Mléčné produkty jsou jistota

Bílé jogurty, tvaroh, sýry a mléko v sobě skrývají mimo bílkoviny i další živiny. Obsahují také vápník, který zodpovídá za pevnost kostí a zubů. Proto bychom neměli podceňovat konzumaci těchto potravin. Například bílý jogurt si můžete dopřát nejen ke snídani v kombinaci s ovocem a vločkami. Může posloužit jako zdravější alternativa majonézy, omáčky k přílohám a tučné salátové zálivky. Jogurt můžete také rozmixovat s oblíbenou směsí zmrazeného ovoce, a rázem si tak můžete vychutnat zdravější variantu zmrzliny.

Dejte si ovšem pozor na rostlinná mléka. Jsou sice momentálně velice populární, to ale nemění nic na faktu, že jsou mimo jiné zdrojem nechtěných sacharidů. A to se může odrazit na výsledku vaší snahy zhubnout.

Zapomenuté luštěniny

Čočka, sója, cizrna, fazole nebo hrách – tato luštěninová pětka představuje významný zdroj rostlinných bílkovin, která je navíc bohatá na vitaminy, minerály a vlákninu. Rovněž přispívá ke správné funkci střev, snížení krevního tlaku a hladiny cholesterolu.

Už jste ochutnali cizrnovou dobrotu jménem hummus? Skvěle nahradí kupovanou pomazánku v sendvičích a tortillách, nebo poslouží jako dip k čerstvým zeleninovým hranolkům. Připravte si také výživnou polévku z červené čočky na indický způsob. Díky výraznému koření vás navíc v chladných dnech i příjemně zahřeje.

Tofu i pro nevegetariány

Zahoďte předsudky o tom, že tofu je vhodné pouze pro vegetariány a vegany. Nebojte se experimentovat a zařadit tento „sójový tvaroh“ alespoň jednou týdně jako náhradu masa. Kromě bílkovin obsahuje vitamin B, vápník, železo, hořčík, vlákninu a prospěšné nenasycené mastné kyseliny. Bílé tofu je chuťově neutrální, takže záleží pouze na vaší fantazii a chuti, jak ho upravíte.

Můžete ho naložit v oleji, koření, bylinkách a zprudka orestovat, nebo zvolit zdravější způsob přípravy a zapéct v troubě. Pokud vás neochucená varianta natural neuspokojí, v obchodech najdete uzené nebo marinované tofu, kterým byste měli rozhodně dát šanci.

Protein v prášku

Většinou máme tendenci spojovat si práškový protein s kulturistikou a velkými svaly. Přitom je skvělým doplňkem, který se hodí do ovocných koktejlů a šťáv. Není to ovšem jediný způsob jeho užití – přimíchejte jednu odměrku prášku na dochucení ovesné kaše, jogurtu, tvarohu, nebo do těsta při pečení bábovky.

Pokud se nebojíte nevšedních kombinací, připravte si výživný čaj – zamíchejte vanilkový protein s trochou vody tak, aby vznikla jemná pasta, zalijte horkým čajem a navrch posypte skořicí.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
beata0063
beata0063 25. 8. 2019

super tipy

Odpovědět
xxkouckaxx
xxkouckaxx 25. 8. 2019

kromě tofu a práškového proteinu tohle všechno se u nás baští ve velkém

Odpovědět
sipeji
sipeji 25. 8. 2019

S bílkovina mám občas problém - ale snažím se jíst alespoň sýry a jogurty.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 25. 8. 2019

snažím se, vajíčka zařazovat denně, sýry také, luštěniny máme aspo'n 3x týdně...

Odpovědět
lemur
lemur 25. 8. 2019

Pěkně sepsané.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
85 552
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.