Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 12. 6. 2021
Líbí se mi

Tendenci přibírat v oblasti břicha mají hlavně ženy v menopauze. Jak se zbavit takzvané „pneumatiky“ kolem pasu?

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 12. 6. 2021
Líbí se mi
Tendenci přibírat v oblasti břicha mají hlavně ženy v menopauze. Jak se zbavit takzvané „pneumatiky“ kolem pasu?

Tendenci přibírat v oblasti břicha mají hlavně ženy v menopauze. Jak se zbavit takzvané „pneumatiky“ kolem pasu?

Pro mnoho žen je oblast břicha nejvíc problematickou partií. A nezáleží na tom jestli vám je dvacet, třicet nebo padesát let. Pro ženy procházející menopauzou je ale právě břicho částí těla, u které pociťují změny nejvíce. Právě v tomto období se totiž má tělesný tuk tendenci v této oblasti ukládat a kromě toho, že nemůžete dopnout své oblíbené džíny způsobuje i vážná zdravotní rizika. Dobrou zprávou je, že tělesného tuku v oblasti břicha se můžeme zbavit (a nebo ho výrazně snížit). Jak na to? Jen čtěte dál…

Co ovlivňuje ukládání tuku na břiše?

Vaše celková váha je ovlivněna těmito třemi hlavními faktory:

- kolik kalorií spotřebujete během dne

- kolik kalorií spálíte při každodenním cvičení

- váš věk

Pokud jíte příliš mnoho a naopak málo cvičíte, pravděpodobně budete mít s oblastí břicha problémy. Navíc s přibývajícím věkem se zmenšuje vaše svalová hmota, zatímco zásoby tuku rostou. Ztráta svalové hmoty také snižuje rychlost, kterou vaše tělo používá při spalování kalorií, což může vaše hubnutí hodně ovlivnit. Pokud vám dodnes stačilo vyrazit jednou týdně na svižnou procházku, postupem času to pro váš organismus a spalování tuků budu málo. Nárůst tělesné hmotnosti navíc ovlivňuje hladina estrogenu, který se ve vašem organismus s přibývajícími roky snižuje. 

Proč je břišní tuk problematický?

Problémem břišního tuku je, že se neomezuje pouze na podkožní tuk, ale zahrnuje také viscerální tuk - tedy vrstvu, která leží hluboko uvnitř břicha a obklopuje naše orgány. Ačkoliv náš ženy většinou trápí právě ten podkožní, protože chceme ve svých oblíbených letních šatech vypadat štíhle, zdravotní problémy vám způsobí právě viscerální. Díky němu vám budou hrozit zdravotní problémy jako jsou srdeční choroby, cukrovka, vysoký krevní tlak, zvýšený cholesterol a nebo také dýchací problémy. 

Jak na boj s břišním tukem?

Jezte zdravě

Alfou a omegou vašeho menšího pasu je váš jídelníček. Zaměřte se na rostlinné potraviny, jako je ovoce, zelenina a celozrnné výrobky. Ty pak doplňte bílkovinami a zdravými sacharidy. Omezte přidaný cukr a nasycené tuky, které se nacházejí například v tučných sýrech nebo masech. Místo toho zvolte mírně množství mononenasycených a polynenasycených tuků, které najdete v rybách, oříškách a některých rostlinných olejích.

Zapomeňte na sladké pití

Vaším největším problémem jsou sladké nápoje, které vám denně přidají neuvěřitelné množství prázdných kalorií. Oblíbené limonády nebo džusy jsou vaším nepřítelem číslo jedna. Ty budete muset eliminovat ze svého pitného režimu zcela úplně. Nahraďte je vodou. Pouhé pravidelné pití vody udělá s vaší váhou doslova zázraky a kromě hubnutí vám pomůže s mnoha dalšími zdravotními problémy. Pokud vám samotná voda příliš nechutná, ochuťte ji plátkem okurky, citrónem nebo malinou. 

Udržujte velikost porcí pod kontrolou

Máte pocit, že jíte zdravě, ale na vaší váze to stále není vidět. Problémem může být velikost vašich porcí. Nemusíte je zmenšovat na polovinu, ale spíše se snažte dosáhnout jejich vyváženosti. Pokud zjistíte, že i po sněžení své porce máte stále hlad a tělo se domáhá dalšího jídla, může být chyba ve špatném rozvržení živin v jídelníčku. Lidé, kteří nemají žádný problém s váhou a chtějí pouze udržovat zdravý životní styl, by měli přijímat cca 55–60 % sacharidů, 25–30 % tuků a 10–15 % bílkovin.

Začněte cvičit

Nikdo po vás nechce, abyste zítra vyběhli a uběhli rovnou desítku, nebo si domluvili hodinu s trenérem a další týden skončili se svalovou horečkou. Začněte pomalu a najděte si aktivitu, která vás bude bavit a zároveň na ní budete mít čas. Cvičení jednou týdně totiž s vaší váhou nepohne. Pokud chcete zhubnout budete muset zařadit pohyb do vaší běžné denní rutiny stejně jako je to například pravidelná sprcha nebo čištění zubů. Co vyzkoušet ráno cvičit 15 minut jógu nebo pilates? Nebo si s kamarádkou domluvit 3x týdně svižné procházky po okolí? Motivací vám může být například krokoměr, který vám bude vaši aktivitu odpočítávat. Některé studie odborníků říkají, že 10 000 kroků denně zabrání v opětovném ukládání vašich tukových zásob. 

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Alena Otilová 18. 6. 2021

Tak to mě teda čekají pěkné věci. Ale já teda přibýrám všude. Břicho, zadek, stehna... Děs. Takže kdyby to bylo "jen" to břicho, tak jsem šťastná . Naštěstí mi jdou ta kila i dolů, ale musím zabrat. Každý den cvičím, vyhýbám se sladkému (i když občas zhřeším) a také jsem si koupila fitness náramek Xiaomi Mi Band 6 z https://www.mibandshop.cz/xiaomi-mi-band-6/ , který mi hlídá počet ušlých kroků, jak dlouho jsem cvičila, kvalitu spánku, atd. Těch funkcí má opravdu hodně, takže za mě je to rozhodně skvělý pomocník na hubnutí .

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 16. 6. 2021

To potřebuji

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 14. 6. 2021

Odpovědět
avatar
Macina Nováková 13. 6. 2021

Za mě je super tip i sport. Třeba inline bruslení. Hodně se toho o něm dočtete tady: https://www.prosportovani.cz/clanky/inline-brusleni-posili-imunitu-zlepsi-kondici-a-posili-srdce/ měla jsem v určitém věku taky problém s tím, že jsem začala nabírat pneumatiku, ale začala jsem se hýbat a dávat si větší pozor na jídlo. Nakonec jsem z toho tak nějak doslova vybruslila. Hlavně bruslení posiluje celý střed těla, nejen nohy jako běhání. Takže máte díky tomu i silnější záda a tak.

Odpovědět
konatovka
konatovka 13. 6. 2021

Je to tak, kdo se chce zbavit viscerálního tuku, tak mu stačí dodržovat uvedená doporučení. Já jsem moc šťastná, že mi v mém pokročilém věku nohy slouží a mohu denně ujít rychlou chůzí 11000 a ke štíhlé postavě mi pomáhá již 30 let dělená strava. Není to moje chlubení, je to skutečnost. Já obdivuji všechny, kteří jsou lepší než já. Jsou starší a provozují několik sportů a také mají pěkné postavy a to i v 85 letech může mít žena krásnou postavu. Všem bych přála, aby se viscerálního tuku zbavily, je to krásný pocit, mít ploché bříško.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 091
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.