Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 16. 9. 2021
Líbí se mi

Připravte své tělo na první chladné dny

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 16. 9. 2021
Líbí se mi
Připravte své tělo na první chladné dny

Připravte své tělo na první chladné dny

Začátek chladných dnů je pro lidský organismus těžkým obdobím. Krátké dny, málo slunce a energie, sychravé počasí i častá onemocnění jsou náročné pro imunitní systém, který musí náš organismus ochránit. Podpořte své tělo v regeneraci a připravte se na první chladné dny.

Toto počasí přímo volá po regeneraci našeho těla. Podpořte správnou funkci svého imunitního systému. Naše tělo potřebuje dostatek vitaminů a minerálů. Díky silnému organismu si budete s radostí užívat jarních aktivit. Zásadní je pro naše tělo pestrá strava bohatá na minerály a vitaminy.

Využijte sílu potravy

Naše tělo potřebuje širokou škálu vitaminů, minerálů a stopových prvků, jako jsou vitamin C, A, B12, B6 a D, železo, zinek, kyselina listová, měď či selen. Jejich dostatečného příjmu docílíme díky pestré zdravé stravě.

Vyhněte se potravinám s přidaným cukrem, smaženým a těžkým jídlům, jako jsou omáčky s knedlíky a těžké masové pokrmy. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) by minimálně 400 g našeho každodenního jídelníčku měly představovat ovoce a zelenina. Přitom podle statistického úřadu Eurostat 34,4 % obyvatel Evropské unie starších 15 let nejí denně ani jeden kus ovoce či zeleniny. Více než čtyři kusy denně pak konzumuje pouze 14,1 % obyvatel Evropské unie.

Je to snazší, než si myslíte

„Zamyslete se nad svým jídelníčkem a zkuste do něj zařadit více ovoce a zeleniny. Například čerstvé hrušky jsou také dobrým zdrojem vlákniny, která pomáhá se správným zažíváním. Vláknina je ale obsažena také v ořechách, luštěninách a ve výrobcích z celozrnných obilovin,“ radí odborník na speciální potraviny Ing. Bohumil Hlavatý a doplňuje: „Pokud si nejste jisti dostatečným příjem vitaminů či jiných prvků, sáhněte pro jejich doplnění po vhodných doplňcích stravy. Multivitaminové přípravky často obsahují pestrou škálu potřebných látek a vitaminů.“

Zapomínat byste neměli ani na pravidelný pohyb. Zkuste si cestu z práce ozvláštnit příjemnou procházkou a o víkendu vyrazte do přírody. Pohyb na čerstvém vzduchu vám udělá jedině dobře. Pokud vám to zdraví dovoluje, vyměňte sezení za stání alespoň v dopravním prostředku a kontrolujte si držení těla. A nezapomínejte ani na dostatečný příjem neslazené vody. Užívejte si jaro opravdu naplno!

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Li
Li 24. 9. 2021

Odpovědět
sipeji
sipeji 17. 9. 2021

Je skvělé jíst to co teď právě dozrává - jablíčka, švestky, hrušky.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 16. 9. 2021

uháčkovala jsem si šátek na krk, mám slabou čepičku (taky jsem ji háčkovala sama) a bundu na podzim

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 16. 9. 2021

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
101 654
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.