Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 3. 2020
Líbí se mi

Tělu byste měli po zimě dopřát vzpruhu, stačí k tomu pár jednoduchých změn

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 3. 2020
Líbí se mi
Tělu byste měli po zimě dopřát vzpruhu, stačí k tomu pár jednoduchých změn

Tělu byste měli po zimě dopřát vzpruhu, stačí k tomu pár jednoduchých změn

Zima je pro lidský organismus těžkým obdobím. Krátké dny, málo slunce a energie, sychravé počasí i častá onemocnění jsou náročné pro imunitní systém, který musí náš organismus ochránit. Podpořte své tělo v regeneraci a připravte se na slunečné jarní dny.

Jarní počasí přímo volá po regeneraci našeho těla. Podpořte správnou funkci svého imunitního systému. Naše tělo potřebuje dostatek vitaminů a minerálů. Díky silnému organismu si budete s radostí užívat jarních aktivit. Zásadní je pro naše tělo pestrá strava bohatá na minerály a vitaminy.

Využijte sílu potravy

Naše tělo potřebuje širokou škálu vitaminů, minerálů a stopových prvků, jako jsou vitamin C, A, B12, B6 a D, železo, zinek, kyselina listová, měď či selen. Jejich dostatečného příjmu docílíme díky pestré zdravé stravě.

Vyhněte se potravinám s přidaným cukrem, smaženým a těžkým jídlům, jako jsou omáčky s knedlíky a těžké masové pokrmy. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) by minimálně 400 g našeho každodenního jídelníčku měly představovat ovoce a zelenina. Přitom podle statistického úřadu Eurostat 34,4 % obyvatel Evropské unie starších 15 let nejí denně ani jeden kus ovoce či zeleniny. Více než čtyři kusy denně pak konzumuje pouze 14,1 % obyvatel Evropské unie.

Je to snazší, než si myslíte

„Zamyslete se nad svým jídelníčkem a zkuste do něj zařadit více ovoce a zeleniny. Například čerstvé hrušky jsou také dobrým zdrojem vlákniny, která pomáhá se správným zažíváním. Vláknina je ale obsažena také v ořechách, luštěninách a ve výrobcích z celozrnných obilovin,“ radí odborník na speciální potraviny Ing. Bohumil Hlavatý a doplňuje: „Pokud si nejste jisti dostatečným příjem vitaminů či jiných prvků, sáhněte pro jejich doplnění po vhodných doplňcích stravy. Multivitaminové přípravky často obsahují pestrou škálu potřebných látek a vitaminů.“

Zapomínat byste neměli ani na pravidelný pohyb. Zkuste si cestu z práce ozvláštnit příjemnou procházkou a o víkendu vyrazte do přírody. Pohyb na čerstvém vzduchu vám udělá jedině dobře. Pokud vám to zdraví dovoluje, vyměňte sezení za stání alespoň v dopravním prostředku a kontrolujte si držení těla. A nezapomínejte ani na dostatečný příjem neslazené vody. Užívejte si jaro opravdu naplno!

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Ovace
Ovace 8. 3. 2020

Odpovědět
gustawka
gustawka 8. 3. 2020

super

Odpovědět
sipeji
sipeji 7. 3. 2020

přesně na něco takového se chystám od příštího týdne.

Odpovědět
potkanek
potkanek 6. 3. 2020

hrušky moc nemusím

Odpovědět
lemur
lemur 6. 3. 2020

Prima rady.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 956
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.