Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 18. 6. 2019
Líbí se mi

Skryté cukry aneb největší nástrahy Keto diety

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 18. 6. 2019
Líbí se mi
Skryté cukry aneb největší nástrahy Keto diety

Skryté cukry aneb největší nástrahy Keto diety

To, že cukr do svého těla přijímáme, když si dáme dort, sušenky nebo zmrzlinu, je celkem logické. Mnohem více je ale překvapující, když zjistíme, že se cukr vyskytuje v potravinách, které ani chuťově nic sladkého nepřipomínají a přesto dokážou převýšit DDD (doporučená denní dávka) hned několikrát.

Obzvlášť pro lidi, kteří ukončili Keto dietu a chtějí se pomalu vrátit do běžného režimu je důležité, aby si i nadále drželi nízký sacharidový profil. To stejné platí pro diabetiky. Vysoký podíl cukru navíc není vhodný ani pro zdravého člověka. Dnes víme, že jeho přemíra zhoršuje pleť, přispívá k plísňovým onemocněním a má negativní vliv na naši psychiku.

CUKR JE CUKR

Ano, je tomu tak. Můžeme si nalhávat, že konzumace 100% šťávy z pomeranče je zdravá, ale v konečném čísle zkonzumujeme mnohem vyšší procento cukru, než kdybychom si jednoduše oloupali opravdový pomeranč.

Cukr je opravdu jen cukr (i když nepopíráme, že některé formy cukru s sebou nesou i pozitiva – minerály, vlákninu a vitaminy) a je důležité mít tento fakt stále na paměti – obzvlášť v případě, že jsme v procesu Keto hubnutí.

JINÁ JMÉNA PRO CUKR:

  • Glukózový sirup
  • Fruktózový sirup
  • Agávovy cirup
  • Melasa
  • Med
  • Kukuřičný sirup
  • Koncentrovaná ovocná šťáva

NA ZADNÍM OBALU POTRAVIN TAKÉ JAKO:

  • Sacharóza
  • Glukóza
  • Dextróza
  • Laktóza
  • Maltóza
  • Fruktóza

 

7 ZÁSTUPCŮ SKRYTÝCH CUKRŮ

OVOCNÉ ŠŤÁVY

Ať už vypijete 100% džus nebo jeho levnější variantu, budete se potýkat s vysokým příjmem cukru. Vyhněte se proto konzumaci šťáv a raději si dejte opravdový kus ovoce, který navíc obsahuje vlákninu, která je pro tělo důležitá v procesu trávení.

GRANOLA

Přejete si do svého těla dostat něco zdravého? Pak mnoho z vás sáhne po granole. Bohužel její složení není tak okouzlující, jak by se mohlo na první pohled zdát -  granola obsahuje až 16 % cukru!

BRAMBŮRKY

Máte chuť na něco slaného k filmu? Patrně dost lidí sáhne po brambůrkách. Jaké překvapení pak nastane, když zjistíte, že i do takových produktů se přidává cukr. Proč? Cukr zvýrazní chuť a v kombinaci se solí vyvolává touhu po dalším soustu.

NÍZKOTUČNÉ VÝROBKY

O nízkotučných výrobcích jsme se již několikrát zmiňovali.  V rámci proteinové nebo Keto diety jsou velmi nevhodné. Kromě toho, že mají velmi nízké procento tuků, obsahují také poměrně dost sacharidů. Nízkotučné výrobky jsou totiž v jádru mdlé a nezajímavé, výrobci se proto snaží dochutit tuto neatraktivitu přidanými sladidly.

ŠUNKA

Asi nejvíce šokující výrobek s dávkou přidaného cukru jsou šunky/salámy. Zde je velmi důležité, abyste si volili vždy vysokoprocentní výrobky s minimálním množství přidaných látek a to včetně cukru.

OMÁČKY A DRESSINKY

Pokud chcete ve své stravě omezit cukry, budete se muset vyhnout všem omáčkám, dresinkům i kečupu. Všechny výše zmíněné výrobky jsou doslazovány a mohou vám pekelně nabourat dietní plán.

 

JAK SE VYHNOUT PŘEMÍŘE CUKRU V JÍDELNÍČKU?

1. Vždy si pečlivě prostudujte z čeho je výrobek složen. Čím delší popis, tím víc hrozí, že výrobek obsahuje nezdravá Ečka, přidané cukry a chemické látky, které v potravě přirozeně přijímat nechcete.

2. Vařte si doma. Čas nás tlačí, ale pokud si najdete chvilku, abyste místo kupovaného smootie rozmixovali těch pár druhů ovoce/zeleniny svépomocí, obohatíte tělo o produkt, o kterém víte, co obsahuje. A o to tady jde – vědět, co jíte. Cukr pak budete mít mnohem snadněji pod kontrolou.

3. Najděte si značky, o kterých víte, že jsou kvalitní a bez přidaného cukru. Díky tomu, že se začnete zabývat o to, co jíte, najdete si i časem oblíbené značky, které pracují s minimem cukru. Mějte je na paměti – bude se vám lépe nakupovat a ušetříte si čas.

4. Sestavte svůj jídelníček tak, aby obsahoval ve většinové míře tuky a bílkoviny. Zůstanete tak mnohem déle nasycení a nebude vás honit mlsná. Skvělé jídelničky najdete například na Ketomix.cz, který nabízí mimo jiné i kvalitní proteinové kaše, tyčinky a koktejly.

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Marsy
Marsy 27. 6. 2019

velice pěkně napsané

Odpovědět
lemur
lemur 22. 6. 2019

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 20. 6. 2019

paráda, díky, podle tohoto se stravuji na 95% zcela zdravě a cukr do sebe dostávám jen přes ovoce...

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
84 518
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.