Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 9. 2021
Líbí se mi

Nepodceňujte příznaky artritidy! Pomohou i obyčejná jablka

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 5. 9. 2021
Líbí se mi
Nepodceňujte příznaky artritidy! Pomohou i obyčejná jablka

Nepodceňujte příznaky artritidy! Pomohou i obyčejná jablka

Artritidu má většina z nás spojenou s jakýmsi nevyhnutelným doprovodem seniorského věku. A tak toto onemocnění často podceňujeme. Jenže kromě toho, že se jedná o velmi bolestivý stav, může artritida ovlivňovat mimo jiné zdraví našeho srdce. I proto bychom měli myslet především na prevenci.

Bolestivé klouby, nepříjemné otoky, zdeformované prsty na rukou… To jsou jen některé z příznaků artritidy, které znepříjemňují život nejen seniorům, ale velmi často i poměrně mladým pacientům. Jedná se o zánětlivé onemocnění – a vzhledem k tomu, že další a další výzkumy ukazují, jaké nebezpečí představuje chronický zánět v našem těle, zvyšuje artritida u pacientů, kteří jí trpí, také například riziko některých srdečních onemocnění. Naštěstí můžeme mnohé udělat v rámci prevence. Například tím, že na jídelníček zařadíme pravidelně některou z následujících potravin.

Pomeranče a ti druzí

Ovoce a zelenina hrají významnou roli v prevenci artritidy. A vděčí za to především vysokému obsahu vitaminu C. Ten se v rámci studií ukázal jako účinný bojovník ve zpomalení progrese osteoartritidy. Takže nakupte zásoby citrusů, jablek, ale také brokolice nebo paprik a dopřávejte si je každý den!

Červená je dobrá

Vzhledem k tomu, že artritida patří mezi zánětlivá onemocnění, není od věci zaměřit se na potraviny obsahující antioxidanty, jež vychytávají volné radikály v těle a tím proti zánětům účinně bojují. Mezi takové látky patří antokyaniny, jež najdete v tmavě červeném a fialovém ovoci či zelenině. Borůvky, maliny, třešně… Tyhle dobroty si zkrátka v sezoně dopřávejte co nejčastěji!

Není kyselina jako kyselina

Omega-3 mastné kyseliny. Také máte pocit, že o ně zakopáváte snad v každém článku o výživě? Zdá se, že to není jen nějaký trend, omega-3 jsou opravdu prospěšné celém tělu! A pomáhají i v boji s revmatoidní artritidou. Kde je najdete? Tak především v mastnějších rybách (losos, tuňák, sardinky, makrely…), ale také v oříškách, chia semenech, vejcích nebo avokádu.

Nerozlučná dvojka

Vzhledem k tomu, že artritida postihuje kosti a klouby, zaměřit se v rámci prevence právě na ně znamená krok správným směrem. Naše kosti potřebují především vápník a vitamin D, ideálně v kombinaci. Naštěstí i tady na nás příroda myslela, a tak „déčko“ s vápníkem ukryla třeba do mléčných výrobků, špenátu nebo brokolice.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Petra Pecka 16. 9. 2021

Někdy ani neudržíte ani kelímek bez prášků od bolesti.. Lepší prevence...

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 7. 9. 2021

nic moc, bohužel

Odpovědět
potkanek
potkanek 6. 9. 2021

nepříjemná a bolestivá nemoc

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 6. 9. 2021

jo, bolí to, docela nechutně a hodně

Odpovědět
sipeji
sipeji 6. 9. 2021

užitečné rady

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 289
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.