Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 7. 2020
Líbí se mi

S prevencí artritidy pomohou i obyčejná jablka nebo vejce

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 12. 7. 2020
Líbí se mi
S prevencí artritidy pomohou i obyčejná jablka nebo vejce

S prevencí artritidy pomohou i obyčejná jablka nebo vejce

Artritidu má většina z nás spojenou s jakýmsi nevyhnutelným doprovodem seniorského věku. A tak toto onemocnění často podceňujeme. Jenže kromě toho, že se jedná o velmi bolestivý stav, může artritida ovlivňovat mimo jiné zdraví našeho srdce. I proto bychom měli myslet především na prevenci.

Bolestivé klouby, nepříjemné otoky, zdeformované prsty na rukou… To jsou jen některé z příznaků artritidy, které znepříjemňují život nejen seniorům, ale velmi často i poměrně mladým pacientům. Jedná se o zánětlivé onemocnění – a vzhledem k tomu, že další a další výzkumy ukazují, jaké nebezpečí představuje chronický zánět v našem těle, zvyšuje artritida u pacientů, kteří jí trpí, také například riziko některých srdečních onemocnění. Naštěstí můžeme mnohé udělat v rámci prevence. Například tím, že na jídelníček zařadíme pravidelně některou z následujících potravin.

Pomeranče a ti druzí

Ovoce a zelenina hrají významnou roli v prevenci artritidy. A vděčí za to především vysokému obsahu vitaminu C. Ten se v rámci studií ukázal jako účinný bojovník ve zpomalení progrese osteoartritidy. Takže nakupte zásoby citrusů, jablek, ale také brokolice nebo paprik a dopřávejte si je každý den!

Červená je dobrá

Vzhledem k tomu, že artritida patří mezi zánětlivá onemocnění, není od věci zaměřit se na potraviny obsahující antioxidanty, jež vychytávají volné radikály v těle a tím proti zánětům účinně bojují. Mezi takové látky patří antokyaniny, jež najdete v tmavě červeném a fialovém ovoci či zelenině. Borůvky, maliny, třešně… Tyhle dobroty si zkrátka v sezoně dopřávejte co nejčastěji!

Není kyselina jako kyselina

Omega-3 mastné kyseliny. Také máte pocit, že o ně zakopáváte snad v každém článku o výživě? Zdá se, že to není jen nějaký trend, omega-3 jsou opravdu prospěšné celém tělu! A pomáhají i v boji s revmatoidní artritidou. Kde je najdete? Tak především v mastnějších rybách (losos, tuňák, sardinky, makrely…), ale také v oříškách, chia semenech, vejcích nebo avokádu.

Nerozlučná dvojka

Vzhledem k tomu, že artritida postihuje kosti a klouby, zaměřit se v rámci prevence právě na ně znamená krok správným směrem. Naše kosti potřebují především vápník a vitamin D, ideálně v kombinaci. Naštěstí i tady na nás příroda myslela, a tak „déčko“ s vápníkem ukryla třeba do mléčných výrobků, špenátu nebo brokolice.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Siraellen
Siraellen 18. 7. 2020

Cenné informace

Odpovědět
Jana101
Jana101 17. 7. 2020

červené ovoce - to se dobře pamatuje

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 15. 7. 2020

super informace

Odpovědět
lemur
lemur 13. 7. 2020

Dobré tipy.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 127
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.