Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 20. 5. 2021
Líbí se mi

Potraviny bojující proti zánětu? Je jich hned několik. Dáte přednost kurkumě nebo třeba brokolici?

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 20. 5. 2021
Líbí se mi
Potraviny bojující proti zánětu? Je jich hned několik. Dáte přednost kurkumě nebo třeba brokolici?

Potraviny bojující proti zánětu? Je jich hned několik. Dáte přednost kurkumě nebo třeba brokolici?

Potraviny bojující proti zánětu? Je jich hned několik. Dáte přednost kurkumě nebo třeba brokolici? Do oka vám může padnout i borůvka či jahoda!

Zánět může být dobrý i špatný. Na jedné straně pomáhá tělu bránit se před infekcí a zraněním. Může však přerůst v chronickou záležitost a vést k nárůstu hmotnosti a dalším, závaznějším zdravotním problémům. Studie však ukazují, že „páku“ na něj mají některé potraviny. Co byste i vy měli jíst?

Bobule

Bobule jsou malé plody plné vlákniny, vitaminů a minerálů. Mezi ty nejběžnější patří jahody, borůvky, maliny či chutné ostružiny. Bobule obsahují antioxidanty zvané antokyany. Tyto sloučeniny mají protizánětlivé účinky snižující riziko onemocnění. Zároveň posilují imunitní systém a působí proti riziku srdečních chorob. Na výběr však máte i z dalších možností.

Mastné ryby

Mastné ryby jsou skvělým zdrojem bílkovin a mastných kyselin EPA a DHA s dlouhým řetězcem. Ačkoli všechny druhy ryb obsahují některé omega-3 mastné kyseliny, tyto mastné ryby patří mezi nejlepší zdroje. Losos, sardinky, sleď, makrela a ančovičky krotí zánět, jenž může vést k metabolickému syndromu, srdečním onemocněním, cukrovce a problémům s ledvinami.

Brokolice

Brokolice je velmi výživná. Výzkumy ukázaly, že její konzumace přispívá k prevenci rizika srdečních onemocnění a rakoviny. To může souviset s protizánětlivými účinky antioxidantů, které obsahuje. Brokolice je totiž bohatá na sulforaphan, antioxidant bojující se zánětem.

Avokádo

Avokádo může být jednou z mála domnělých superpotravin hodných svého titulu. Je totiž plné draslíku, hořčíku, vlákniny a zdravých mononenasycených tuků. Lze v něm také nalézt karotenoidy a tokoferoly, jež jsou spojeny se sníženým rizikem rakoviny. Kromě toho se o jedné sloučenině v avokádu tvrdí, že je schopná redukovat zánět mladých kožních buněk. Přidejte k tomu zelený čaj, tedy jeden z nejzdravějších nápojů, které kdy můžete pít, a nad zánětem máte vyhráno. Pro všechny případy však ještě na svůj stůl zařaďte papriky, chilli papričky, hrozny, houby a kurkumu. Ani s jedním vedle nešlápnete.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Tamara
Tamara 23. 5. 2021

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 21. 5. 2021

mám ráda kurkumu i brokolici _, ale té zelené sním asi více

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 21. 5. 2021

díky

Odpovědět
sipeji
sipeji 21. 5. 2021

Velmi zajímavé.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 216
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.