Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 29. 12. 2020
Líbí se mi

Proč začít cvičit doma? Tohle jsou moje vyzkoušené a fungující tipy, které vás přiblíží k vaší vysněné postavě

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 29. 12. 2020
Líbí se mi
Proč začít cvičit doma? Tohle jsou moje vyzkoušené a fungující tipy, které vás přiblíží k vaší vysněné postavě

Proč začít cvičit doma? Tohle jsou moje vyzkoušené a fungující tipy, které vás přiblíží k vaší vysněné postavě

Nebudeme si nic nalhávat… Ještě minulý rok jsem si nedokázala představit, že bych začala cvičit doma. Potřebovala jsem pevnou ruku trenéra, spoustu času a vybavení. Jenže s příchodem jarní karantény a zhoršující se koronavirové situace bylo se cvičením ve fitku konec.

První týdny mi to vlastně vůbec nevadilo. Užívala jsem si rodinu, jídlo a ležení na gauči. Jenže postupem času bylo víc než jasné, že takto to dál nepůjde. Chyběl mi pohyb. A teď nemyslím ten sportovní, ale vlastně jakýkoliv, protože když jste zavřeni téměř 3 měsíce v pražském bytě, příliš toho nenachodíte. A tak jsem začala cvičit doma. A rovnou i se svým čtyřletým synem. A teď téměř po roce musím přiznat, že to bylo nejlepší rozhodnutí mého života. Pouhých 30 minut denně. Bez trenéra. Bez vybavení. A výsledek? Neuvěřitelných 6 kilo dole a ještě zábava pro celou rodinu. Proto jsem se rozhodla sepsat vám své tipy, jak začít cvičit doma a ještě si to užít.

6 důvodů, proč začít doma cvičit: 

1. Je to zadarmo

Rok 2020 nebyl lehký pro nikoho. Mnoho lidí díky koronavirové situaci přišlo o práci nebo muselo snížit své pracovní závazky. A s tím samozřejmě přišlo i omezení výdajů na domácnost a zábavu. A cvičení v posilovně s odborným vedením trenéra rozhodně něco stojí. Pokud začnete cvičit doma, nebude vás to stát ani korunu. Stačí otevřít YouTube a rozbalit podložku na cvičení. Toť vše!

2. Vaše koupelna je pár kroků

Proč mi cvičení v posilovně zabralo tolik času? Jednoduše proto, že jsem se po tréninku potřebovala dostat „do formy“, abych mohla vyrazit do kanceláře. To znamená sprcha, mytí vlasů, vyfénování, malování, oblékání… sečteno podtrženo: další hodina ve fitku nepatřila cvičení, ale péči o sebe samou. Tyhle starosti vám doma odpadnou. Stačí se po cvičení vysprchovat, natáhnout na sebe pohodlné domácí oblečení a za pár minut pohodlně sedět u pracovního stolu a rozesílat první pracovní emaily.

3. Nikdo vás nebude rozptylovat

Známe to všichni… málokdo se ve fitku věnuje jen sám sobě. Většinou čas dělíme mezi zvládnutí jednotlivých cviků, popadání dechu a pozorování ostatních. V mém bývalém fitness centru k tomu ještě přidejte 6 televizních obrazovek a věřte mi, že půlku času se vlastně cvičení vůbec nevěnujete. Nebudu říkat, že doma budete mít svatý klid Zvlášť pokud trávíte čas doma se svojí rodinnou a třeba jako já se svým čtyřletým synem. Ale upřímně musím napsat, že tu půlhodinu denně se opravdu věnuji jen cvičení. A klidně cvičíme všichni dohromady! Je to zábava s benefity.

4. Zabere vám to jen 30 minut denně

Půlhodina cesty v autě a parkování (ano, Praha v tomto není zrovna nejpřívětivější místo , převlékání, cvičení, sprcha, vlasy, převlékání, malování, půl hodina cesty do práce, parkování… Sečteno podtrženo na cvičení ve fitness centru musíte mít čas. A rozhodně né málo. Oproti tomu cvičení doma je mnohem úspornější. Když ráno vstanu se synem, udělám mu snídani, rozbalím podložku, z pyžama vklouznu do legín a pustím internet. Za 30 minut mám odcvičeno, protaženo a jógamatka je sbalená v šatně. 5 minut na sprchu a hotovo! Cvičení doma vám uspoří mnoho času, který zrovna my pracující maminky nemáme na rozdávání. 

5. Nemusíte válčit s počasím

Ani si nevzpomenu kolikrát jsem cvičení ve fitness centru nebo venku vzdala kvůli počasí. Zvlášť teď v zimě bylo donutit se obléknout a vyrazit do deštivého dne prostě problematické a nekomfortní. Oproti tomu je vytopený obývací pokoj, kde hraje příjemná hudba (a váš osobní playlist, nikoliv žádná hudba, kterou já osobně ve fitkách doslova nesnáším) a voní zde čerstvě uvařený čaj, je balzámem na duši. V této chvíli vám prostě dojdou argumenty, proč dneska nerozbalit podložku a nesplnit si svých 30 minut. Nemyslíte?

6. Nepotřebujete žádné vybavení

V posilovně jsem byla zvyklá zahřát se 20 minutovým během nebo chůzí na páse a pak se pustit do cvičení na strojích. Přišlo mi, že toto je jediná cesta, jak dokážu zhubnout a měla jsem pocit, že doma jen plýtvám časem. Opak je pravdou! Po 4 měsících cvičení doma jsem měla hezčí postavu než v průběhu celého loňského roku, kdy jsem cvičila jednou týdně s trenérkou. I na internetu totiž najdete cvičení, které vás rozehřeje a díky kterému budete posilovat určité partie, a hlavně ke kterému nepotřebujete žádné vybavení. Budete totiž cvičit s váhou vlastního těla a to úplně stačí! 

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Kahomar
Kahomar 8. 1. 2021

ze zdravotních důvodů jsem cvičení nikdy moc nedala a s přibývajícím věkem je to jen horší

Odpovědět
konatovka
konatovka 7. 1. 2021

Prima článek, pohyb je pro naše zdraví velmi důležitý, bez pohybu jako bych nebyla.

Odpovědět
avatar

Super článek a bezva postřehy. Naprosto souhlasím. Už jen se zvednout ze židle a začít děkuji za motivaci

Odpovědět
lemur
lemur 5. 1. 2021

To je pravda.

Odpovědět
KamilaK
KamilaK 30. 12. 2020

Přesně

Odpovědět
avatar
Lucie Janotová 4. 1. 2021

Mám radost, že se vám článek líbil Děkuji!

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
93 834
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.