Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 4. 9. 2020
Líbí se mi

Proč byste měla začít s cvičením ještě před snídaní

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 4. 9. 2020
Líbí se mi
Proč byste měla začít s cvičením ještě před snídaní

Proč byste měla začít s cvičením ještě před snídaní

Lámete si hlavu s tím, co si dát ráno k jídlu, aby vám na běžecké stezce nebylo těžko? Držte raději půst. Ve vlastním zájmu! Díky němu totiž spálíte o 20 % více kalorií. A co si budeme povídat, to vážně není málo…

Právě jste se rozhodli, že si každý den přivstanete a trochu si zacvičíte? K tomuto rozhodnutí by vám odborníci jenom poblahopřáli. Jenže vy teď stojíte před zásadní otázkou. Bude lepší najíst se před tím, než potrápíte své tukové zásoby, nebo až potom? S rozlousknutím tohoto oříšku vám možná pomohou závěry nejnovější studie, které hovoří ve prospěch kručícího žaludku. A to jednoznačně!

Hlad jako přísný osobní trenér

Poznatky britského výzkumu uskutečněné Northumbrijskou univerzitou mluví jasně. Podle nich je každý, kdo se před „tělocvikem“ nají, sám proti sobě. Experti dlouhodobě monitorovali několik desítek fitness nadšenců, přičemž největší důraz kladli na jejich stravovací návyky. Po podrobných lékařských testech, měření indexu tělesné hmotnosti i analýze dat následně vyšlo najevo, že sportovci, kteří do tepláků vklouznou bez snídaně, spalují o 20 % více kalorií - oproti jejich kolegům, jež se před akcí náležitě posilní. Jak je to možné? Žádná kouzla v tom nehledejte.

„Jakákoli aktivní činnost provozovaná po celonočním půstu likviduje více tukových rezerv, protože tělo potřebuje palivo ke svému provozu, takže spotřebovává veškeré dostupné kalorie. Navzdory tomu, co se říká, cvičení bez předchozího občerstvení nijak neovlivňuje množství jídla, jež během dne člověk zkonzumuje. A už vůbec nezpůsobuje větší pocit hladu,“ stojí v tiskové zprávě. Vede tudy cesta, jak vysněnou velikost kalhot získat o poznání dříve? Specialisté tvrdí, že ano. Mimochodem, když už jsme u toho, ono má takové ranní pocení i další nesporná pozitiva.

Lepší soustředění a bezbřehá kreativita

Pohyb není jen cestou, jak dosáhnout štíhlých křivek i zatraceně dobré nálady. On má také blahodárný vliv na mozkové funkce! Alespoň tak to sdělují výsledky pro změnu amerického průzkumu, o nichž informoval časopis Journal of Alzheimer‘s Disease. V těch bychom se dočetli, že fyzická zátěž stimuluje oblast mozku spojenou s úvahami a výkonnými funkcemi. Jinými slovy, odměnou za dobře zvládnutý trénink vám bude zlepšení kognitivních funkcí, do kterých spadá schopnost řeči, paměť, soustředění i kreativita. Lékaři se navíc domnívají, že platí také za zaručenou prevenci duševních onemocnění, zejména pak Alzheimerovy choroby.

Foto: Shutterstock

Autorka: Kateřina Málková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
KamilaK
KamilaK 20. 9. 2020

Mně to přijde inspirativní

Odpovědět
Andrea Nicolleta
Andrea Nicolleta 9. 9. 2020

Kromě břicha má člověk po ránu většinou i prázdnou hlavu. Já když si nezacvičím hned po probuzení, tak už to během dne neudělám. S plným bříškem se totiž hodně špatně cvičí.

Odpovědět
avatar
Petra Chodilová 9. 9. 2020

Bylo by mi hrozně špatně být před aktivním cvičením nalačno a nenajíst se...ale takové lehké protažení, pozdrav slunce a joga, to je na lačno ok

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 8. 9. 2020

to bych musela vstávat tak o hodinu dřív, což není nic pro mě :/

Odpovědět
avatar
Mirka Otomanská 8. 9. 2020

Mně tedy cvičení nalačno opravdu nedělá dobře, to není nic pro mě

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 194
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.