Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 27. 6. 2021
Líbí se mi

Překročila jste čtyřicítku a kila najednou nejdou dolů tak snadno? Zaměřte se na tyto rituály a dostaňte se opět do formy!

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 27. 6. 2021
Líbí se mi
Překročila jste čtyřicítku a kila najednou nejdou dolů tak snadno? Zaměřte se na tyto rituály a dostaňte se opět do formy!

Překročila jste čtyřicítku a kila najednou nejdou dolů tak snadno? Zaměřte se na tyto rituály a dostaňte se opět do formy!

Je vám čtyřicet. Jste moudřejší, sebevědomější a úspěšnější. Zároveň toto je ale také věk, ve kterém začínáte bojovat se svou vahou. Dřív stačilo zajít jednou týdně s kamarádkami na pilates a kila se udržela v přijatelném maximu. Dneska se každý čokoládový bonbón hned objeví na vaší váze. Známe to všechny! Období středního věku je totiž dobou, kdy se nám zpomaluje metabolismus a klesá naše svalová hmota. Je to krutá realita, ale existuje několik tipů, jak vrátit svou postavu opět do vaší oblíbené velikosti džín. Dobrou zprávou je, že to jde! 

Sepsali jsme pro vás překvapivé rituály, díky kterým zhubnete:

1. Pohlídejte si pití vína

Většina z nás se na ten okamžik, kdy si nalije skleničku vína po dlouhém dni v práci nebo v okamžik, kdy děti konečně jdou spát. Jenže, než se nadějete měli jste každou noc dvě nebo tři skleničky. Víno obsahuje přibližně 120 kalorií v jedné skleničce, což není mnoho, ale v průběhu 7 dnů týdne tento kalorický příjem snadno přehlédnete. Zkuste omezit pití vína o 25% a během uvidíte, že v průběhu měsíce pár kilo zmizí snadno. 

2. Vytáhněte jógamatku

Jak stárneme, naše těla se mění a je důležité se na tuto změnu připravit. V tomto období je ideálním spojencem jóga. Zvyšuje flexibilitu, posiluje základní svaly těla a core, snižuje stres, zlepšuje krevní oběh (což má potencionální výhodu v sexuální oblasti) a může výrazně ovlivnit kvalitu vašeho spánku. Většina z nás má sedavé zaměstnání a velice napjatá těla i mysl, včetně hamstringů, boků, dolní části zad nebo hrudníku. Jóga si se všemi těmi problematickými partiemi během pravidelného cvičení poradí. 

3. Zaměřte se na organické potraviny

Dalo by se napsat, že dovršením věku čtyřiceti let máte za sebou 4 desetiletí kumulace toxinů ve svém těle z jídla a pití. To může snadno vést k obezitě a dalším zdravotním problémům. Mnoho z nich pochází právě z pesticidů a hormonů, které se objevují v mase nebo zelenině. Zařaďte do svého jídelníčku ovoce, zeleninu a maso v bio kvalitě. 

4. Zpomalte

Jíte většinou oběd u klávesnice a při večeři desetkrát vstanete podat něco z kuchyňské linky rodině? Svačiny jsou pro vás chimérou, o které maximálně stihnete přemýšlet, ale realizace hodně pokulhává. Pokud už se k jídlu dostanete, sníte ho většinou do jedné minuty, aniž byste přemýšlela, co vlastně jíte? Pokud je odpověď na tyto otázky „ano“, pak vězte, že jste odhalila problém, proč neustále přibíráte na váze. Snažte se zpomalit a o jídle vědomě přemýšlet: každé sousto poctivě kousat, nerozptylovat se u jídla mobilním telefonem nebo koukáním na televizi. Uvidíte, že to bude mít velký vliv na váš životní styl. 

5. Zaměřte se na teplo v bytě

V našich dvaceti jste něco tak povrchního jako je nastavení topení určitě neřešila. Vězte ale, že ve čtyřiceti a výše se vám vyplatí váš termostat sledovat. Odborná studie totiž odhalila, že pouhé snížení teploty v místnosti o pár stupňů vám pomůže zaútočit na váš břišní tuk, zatímco spíte. Chladnější teploty jemně zvyšují účinnost našich tukových zásob - tedy tuku, který vás udrží v teple, a tím vám pomůže spálit ten povrchový na břiše.

6. Nastavte si ráno budík a vyběhněte

Podle trenérů je klíčovým prvkem vašeho hubnutí strategie! Do kondice po čtyřicítce vás dostane kombinace kardiovaskulární cvičení a silového tréninku. Jeden spálí tuky, druhý posílí svaly a kombinace obou je svatým grálem vaší nové postavy. Nastavte si budík na ráno, vsaďte a obujte si tenisky. Ano… žádné kafe na probuzení, žádné emaily, žádné čištění zubů. To vše zvládnete potom! Podle odborných studií hladina glykogenu je během spánku vyčerpána, takže vaše tělo bude spalovat větší procento vašeho tělesného tuku jako zdroj energie. 

7. Přestaňte dojídat zbytky po dětech

Dala jste si k večeři skvělou rybu a salát. Jenže tohle jídlo samozřejmě nevoní vašim dětem, takže jste jim připravila obalované kousky kuřete a opečené brambory? Všichni to známe. Přesto, že odcházíte od stolu s dobrým pocitem, kalorie, které sníte i z dětských talířů se také počítají. A mohou hrát zásadní roli ve vašem jídelníčku! Pozor na to!

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
Alena Otilová 7. 7. 2021

Já jsem se spolehla na procházky. Trávím čas v přírodě na čerstvém vzduchu, kde se psychicky uklidním, a to při hubnutí také dělá své. Přestala jsem se tolik upínat na váhu, spíš si pohyb užívám a jak se mi daří držet linie . Dcera mi pomohla vybrat fitness náramek Xiaomi Mi Band 5 z https://www.mibandshop.cz/ , který mi měří kroky a každý den, krom zimy, to je to o něco méně, ujdu kolem 10 000 kroků, což podle mě není úplně málo .

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 30. 6. 2021

není to jednoduché

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 29. 6. 2021

Není to snadné

Odpovědět
sipeji
sipeji 28. 6. 2021

Zatím se mě to netýká, ale co není může brzy být.......

Odpovědět
Jana101
Jana101 27. 6. 2021

no jo, je třeba cvičit,

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
99 093
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.