Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
CathB
Vloženo 7. 2. 2019
Líbí se mi

Jak se dostat znovu do formy? Tipy pro úspěšný restart pro vaše tělo

avatar
CathB
Vloženo 7. 2. 2019
Líbí se mi
Jak se dostat znovu do formy? Tipy pro úspěšný restart pro vaše tělo

Jak se dostat znovu do formy? Tipy pro úspěšný restart pro vaše tělo

Hubnutí je běh na dlouhou trať. Žádá si odhodlání a disciplínu. Jenže, co když se vám i přes veškerou snahu zhubnout nedaří? Nezkoušejte stále něco, co nefunguje. Místo toho začněte znovu a lépe. Víme, jak na to!

Téma tělesné váhy se řeší v průběhu celého roku. Největší pozornost však poutá začátkem roku. Hlavně kvůli nezřízenému hodování v období mezi Vánoci a Silvestrem. Není tedy divu, že ručička vah mnohdy ukazuje až několik kilogramů nadváhy. 

Z toho důvodu si řada žen usmyslí, že novoroční předsevzetí využijí k tomu, aby změnily svůj životní styl k lepšímu. Jenže, ruku na srdce. Která z vás ještě dodržuje to, co sama sobě slíbila před dlouhými dvěma měsíci? 

Střet s realitou

První dva týdny se vám možná dařilo své předsevzetí plnit. Ten třetí bylo ošklivo a měla jste víc práce, než jste čekala. A čtvrtý týden už se vám do cvičení nechtělo.  

Nějak tak vypadá problém, který ženám (ale nejen těm) brání v cestě za jejich vysněnou postavou. Na začátku roku je totiž velmi snadné propadnout pocitu, že nic není nemožné a vše půjde samo od sebe. V dalších týdnech vás tedy čeká nepříjemný střet se syrovou realitou. Pro samou práci a domácí povinnosti nemáte na cvičení a hubnutí čas, ani potřebnou energii. 

Otázka motivace

Jedním z nejdůležitějších kritérií pro efektivní hubnutí je jednoznačně otázka motivace. Bez ní budete jako ryba na suchu. 

Abyste však svých cílů dosáhla, je nutné, abyste k nim dospěla po menších krůčcích. Pokud si dáte za úkol zhubnout 10 kilo a po prvních několika týdnech nevidíte výsledky, je jasné, že vaše motivace bude mnohem menší. Dejte si proto za úkol zhubnout první dvě kila. A až se vám to povede, tak další dvě. Až se nakonec dostanete přesně tam, kde chcete být. 

Začněte hubnout!

Než se zařeknete, že budete od teď každý týden trávit několik hodin v posilovně, zkuste se zamyslet nad tím, zda jste schopná tento závazek dodržet.

Pokud víte, že vás aktivní sportování příliš nebaví, zahrňte do svého režimu: 

 Pravidelné procházky 

 Chůzi po schodech 

  Jógu či pilates 

  Začněte plavat 

Velmi vhodné je i běhání (i když zpočátku může jít jen o několik málo minut denně) a domácí cvičení. Pokud i přesto toužíte po společnosti dalších lidí, zapište na hodiny tance. 

Zaměřte se na jídelníček 

Aby byl proces shazování kil co nejefektivnější, je potřeba se zamyslet i nad vaším jídelníčkem.  

Strava by měla být především vyvážená s vysokým podílem ovoce a zeleniny, vlákniny a kvalitních bílkovin. Nezapomínejte ani na tuky. Ty jsou pro správné fungování lidského organismu zcela nezbytné. Kvalitní tuky mohou být zastoupeny například olivovým olejem místo klasického slunečnicového. 

Pokud je vaším cílem pevná a vyrýsovaná postava, měla byste ve svém jídelníčku mírně upřednostnit konzumaci bílkovin. Ty jsou totiž přímo zodpovědné za budování svalové hmoty. A jak víme, čím více svalové hmoty budete mít, tím rychlejší bude vaše spalování i během klidového režimu.  

Všímejte si úspěchů 

Pokud se pohyb stane každodenní součástí vašeho života, uvidíte, že se brzy dostaví i první výsledky.  

Proto není od věci pořídit v průběhu času několik fotografií vašeho těla. Ideálně před zahájením nového cvičebního programu i v jeho průběhu (např. jednou za měsíc). Uvidíte, že při dostatku trpělivosti uvidíte řadu neuvěřitelných rozdílů, které vás inspirují v tomto životním stylu pokračovat i nadále. 

Máte i vy zkušenost s novoročním hubnutím? Dejte nám vědět do komentářů. 

Zdroj obrázků: Andrey Zvyaginstev, Edgar Castrejon, Rawpixel, Bruce Mars & Michael Discenza/Unsplash.com

 

 

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
avatar
lemur 12. 2. 2019

Odpovědět
avatar
koudynka 10. 2. 2019

Potřebuji zhubnout...teď v zimě mám málo pohybu, navíc mám problém s krční páteří...na jógu či plavání u nás není možnost, snad jen ty procházky...

Odpovědět
avatar
Kamila Sluková 9. 2. 2019

Já si myslím, že hlavní dostatek pohybu a rozumná zdravá strava, kdy prostě jste v kalorickém deficitu, to znamená Váš denní výdej je větší než příjem. Já za sebe ještě můžu doporučit jako urychlovač hubnutí pro lepší metabolismus přírodní tablety SirenspharmaSlim na http://www.androslim.cz. Já jsem za první měsíc zhubla 7 kilo, s nima šlo to lépe a rychleji.

Odpovědět
avatar
Tvořilka97 9. 2. 2019

Skvěle napsáno

Odpovědět
avatar
sipeji 9. 2. 2019

Já zastávám názor, že prvním a nejdůležitějším bodem je chtít - pak jde všechno.

Odpovědět
avatar
konatovka 11. 2. 2019

Naprosto s Vámi souhlasím.

ŽENY s.r.o. v číslech

1
žena na začátku (naše Eva)
3.
rok startujeme v novém
10
regionálních Pracoven ŽENY s.r.o.
3 000
žen v průměru na jedné akci v OC
82 979
registrovaných inspirativních žen
2 922
testovaných produktů
43 290
odeslaných produktů
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.