Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 24. 3. 2021
Líbí se mi

Jaké potraviny byste rozhodně měli zařadit na jídelníček, toužíte-li po zdravé a krásné pokožce?

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 24. 3. 2021
Líbí se mi
Jaké potraviny byste rozhodně měli zařadit na jídelníček, toužíte-li po zdravé a krásné pokožce?

Jaké potraviny byste rozhodně měli zařadit na jídelníček, toužíte-li po zdravé a krásné pokožce?

Říká se, že člověk je to, co jí. A platí to nejen o zdraví, ale také o kráse. Stav naší pleti, vlasů či nehtů ovlivňuje velmi výrazně vše, co si nakládáme na talíř. A to v dobrém i zlém. Jaké potraviny byste rozhodně měli zařadit na jídelníček, toužíte-li po zdravé a krásné pokožce?

Nekvalitní strava se může nepříznivě podepsat na vzhledu vaší pleti. Vybírejte a konzumujte takové potraviny, které vám pomohou udržet vaši pleť zdravou. Po kterých sáhnout?

Ryby

Ryby jsou vynikajícím zdrojem bílkovin, které vaše tělo potřebuje k tvorbě kolagenu a elastinu. Navíc obsahují omega-3 mastné kyseliny, které jsou pro zdraví pokožky velice prospěšné. Tyto látky zvýší její pružnost, zabrání jejímu poškození zvenku, a navíc ji pomůže udržet vodu ve spodní vrstvě kůže. Tyto zdravé tuky jsou nejvíce obsažené v mastnějších rybách, jako jsou losos nebo pstruh. Proto neváhejte a dopřejte si rybu klidně dvakrát do týdne.

Zdroje „dobrých“ sacharidů

Pokuste se ze své stravy vyloučit rafinované „bílé“ cukry, které na sebe vážou bílkoviny z buněk a ničí kolagenová vlákna v pleti. Tyto škodlivé cukry nahraďte „dobrými“ sacharidy, jakými jsou zelenina, ovoce, fazole a celozrnné potraviny. Když budete konzumovat tyto zdravé sacharidy s nižším glykemickým indexem, snížíte celkové množství cukru ve vaší stravě. Nejen pokožka vám za tento krok poděkuje.

Sytě zbarvené ovoce a zelenina

Velké množství sytě zbarvených druhů ovoce a zeleniny získává většinu své barvy ze sloučenin nazývaných karotenoidy. Některé z nich mohou být přeměněny na vitamin A, který je nezbytný k reprodukci vašich kožních buněk. Tato funkce je opravdu nesmírně důležitá, neboť vaše tělo vyprodukuje 30 000 až 40 000 kožních buněk denně.

Plno druhů ovoce a zeleniny jsou také dobrým zdrojem vitaminu C, které vaše tělo potřebuje k výrobě kolagenu. Karotenoidy a vitamin C působí navíc jako antioxidanty a pomáhají bojovat proti tvorbě škodlivých volných radikálů.

Ořechy a semínka

Plody stromů, jako jsou mandle nebo vlašské ořechy, a lněná a chia semínka, poskytují tělu zdravé omega-3 tuky. A některé ořechy, zejména ty z Brazílie, jsou vynikajícím zdrojem selenu – minerálu, který působí také jako antioxidant.

Voda

Aby se živiny mohly dostat do vašeho těla a škodlivé látky byly vyloučeny, vaše kožní buňky (a všechny buňky ve vašem těle) potřebují tekutiny. Neperlivá voda je nejlepší volbou, ale dobře poslouží i zelený čaj. Ten je také významným zdrojem antioxidantů. Pitný režim obzvláště dodržujte v letních horkých měsících.

Tip na závěr

Odbornice na krásu a výživu Susan Bowerman přidává tento osvědčený trik: Pro zdravý vzhled pleti doplňte do vašeho proteinového šejku několik gramů lněných nebo chia semínek, které obsahují omega-3 mastné kyseliny. Kousky manga vám dodají vitamin C a pár lístků baby špenátu zase karotenoidy. Vaše pleť se vám odvděčí mladistvým vzhledem a zářivým dojmem.

Foto: Shutterstock

Autorka: Šárka Mikulová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
lenin
lenin 29. 3. 2021

U mě se to snadno řekne, hůř realizuje

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 26. 3. 2021

snažíme se

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 25. 3. 2021

ryby mám moc ráda

Odpovědět
sipeji
sipeji 25. 3. 2021

Tak budu muset do jídelníčku přidat oříšky.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 24. 3. 2021

, díky

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 322
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.