Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 23. 3. 2020
Líbí se mi

Potraviny, které mohou narušit usínání i spánek

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 23. 3. 2020
Líbí se mi
Potraviny, které mohou narušit usínání i spánek

Potraviny, které mohou narušit usínání i spánek

V současné době stojí za nespavostí či potížemi s usínáním především stres, který – obrazně řečeno – nedovolí našemu mozku zastavit proud myšlenek a odpočinout si. Ovšem situaci mohou zhoršovat i některé potraviny, které nedovolí vydechnout tělu. Možná je mezi nimi i některá vaše oblíbená.

Následující dobroty raději konzumujte v dřívějších hodinách, nikoli večer. Jinak hrozí, že se budete převalovat v posteli a přemýšlet, proč zase nemůžete usnout…

Nástrahy ve sklenici

Začněme celkem zjevnou dvojicí nepřátel našeho spánku – alkoholem a kávou. Pokud si dopřejete kávu večer, hrozí, že kvůli kofeinu budete počítat ovečky mnohem déle než obvykle. Říkáte si, že na vás káva, respektive kofein, který tento nápoj obsahuje, takto vůbec nepůsobí, protože vždy bez problémů usnete, i když si svůj šálek horkého nápoje dopřejete přímo před odchodem do postele? Pak pro vás nemáme potěšující zprávy – vzhledem k tomu, že kofein působí i několik hodin, je spánek mnohem lehčí a neposkytne vašemu tělu potřebnou regeneraci.

Obdobně je to s alkoholem. I když po něm usnete (někteří lidé si ho dokonce dávají záměrně večer, aby neměli potíže s usínáním), je prokázáno, že narušuje kvalitu spánku. Takže vám dobrou službu neprokáže.

Sladký hřích na dobrou noc

Propadli jste kouzlu čokolády s vysokým obsahem kakaa? O přednostech téhle pochoutky toho bylo napsáno mnohé (navíc skvěle chutná), a tak není žádným hříchem, když si jí nějakou tu kostičku dopřejeme. Ale pozor, neměli byste tak činit večer před spaním – bohužel může mít u některých citlivějších jedinců velmi podobný efekt jako káva.

Zdravé, ale náročné

Vyznáváte zdravý životní styl, a tak velkou část vašeho jídelníčku tvoří zelenina? Skvělé! Nicméně některé druhy byste měli raději obědvat, než večeřet. Tak například zelí, brokolici nebo květák před spaním nejezte. Proč? Obsahují velkou porci nerozpustné vlákniny, takže jejich trávení dá našemu tělu docela práci. Není divu, že se pak převalujete na posteli a bez výsledku přivoláváte spánek.

Mimochodem, z trochu jiných důvodů se u některých lidí nedoporučuje před spaním konzumace rajčat – jejich kyselost totiž může podráždit žaludek a způsobit pálení žáhy, které usínání rozhodně neusnadní.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
citygirl14
citygirl14 23. 5. 2020

dobré info

Odpovědět
avatar
Kateřina Vašátová 27. 4. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 25. 3. 2020

Vyzkouším.

Odpovědět
beata0063
beata0063 24. 3. 2020

Dobré vedieť

Odpovědět
Ovace
Ovace 24. 3. 2020

Dobré vědět

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 275
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.