Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 19. 10. 2019
Líbí se mi

Potraviny, které jsou vhodné při bolesti v krku

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 19. 10. 2019
Líbí se mi
Potraviny, které jsou vhodné při bolesti v krku

Potraviny, které jsou vhodné při bolesti v krku

V krku máte asi tisíc žiletek a bolest vás sužuje tak, že při pouhém polknutí zkroutíte palce na nohou? Určitá jídla mohou tento nepříjemný stav zmírnit. Zbavte se zánětu a posilte imunitní systém svého těla – například s pomocí vývaru a kurkumy!

Bolest v krku dokáže pěkně znepříjemnit život. Vyhlaste jí válku s potravinami, které váš krk uvolní, navíc jsou snadno polykatelné.

Nanuky

Ledový nanuk může nabídnout okamžitou úlevu. Ideální je, když se jedná o ovocné pyré bez přidaných látek, jako jsou umělá barviva a cukry. Chlad potlačí zánět a zabrání šíření bakterií. Proto nanuky, nebo třeba i kousky ledu, cucejte co 30 minut – a vyhněte se příliš horkým nápojům. Již večer se budete cítit lépe.

Vegetariánský vývar s česnekem, kurkumou a černým pepřem

Teplý vývar je uklidňující a pára může pomoci uvolnit přetížení v dutinách. Mezi další plusy báječné polévky patří přítomnost živin, antioxidantů a dalších prospěšných složek. Dáte-li do ní třeba česnek, obohatíte ji o sloučeniny síry bojující se záněty. A každý ví, že konkrétně česnek obsahuje antibakteriální, antivirové a protiplísňové látky posilující imunitu. Ale pozor, nezapomeňte do vývaru přidat také kurkumu. Toto koření se již dlouho používá v čínské a ájurvédské medicíně, a rozhodně ne náhodou.

Nejen tamní obyvatelé si ho cení pro protizánětlivé vlastnosti. Výzkum ukázal, že aktivní složka kořene, kurkumin, pomáhá snížit hladinu enzymů v těle, které podporují zánět. Kurkumin se však bez použití piperinu, látky, jenž se nachází v černém pepři, nevyužije na 100 procent, proto do teplého vývaru vhoďte i jeho!

Bramborová kaše se skořicí

Sladké brambory poskytují dvě klíčové živiny podporující imunitu: vitaminy A a C. Brambory jsou také plné antioxidantů a protizánětlivých látek. Přidejte k tomu rozmixovanou, hladkou texturu, která váš krk nepodráždí. Příjemná vidina, že? Bramborovou kaši obohaťte i o skořici. Nejen, že jí dodá zajímavou chuť, ale poskytne i tolik žádané antioxidanty, jenž zapůsobí proti virům, bakteriím a houbám. Podle potřeby lze přidat i trochu medu nebo javorového sirupu. Tedy aspoň pokud máte chuť na sladké. A co byste měli pít?

Heřmánkový čaj s citronem

Kromě protizánětlivých vlastností heřmánku tato bylinka pomáhá lidem rychleji usnout, což je při nemoci důležité. Spárujte ho s vitaminem C (citronovou šťávou) – a ozdravný nápoj je na světě. Heřmánek zrovna nemáte? Nevadí, hlavně, když najdete zázvor.

Čerstvý kořen zázvoru platí za silný protizánětlivý přípravek. Bojuje proti nevolnosti, podporuje imunitu a má antivirové a antibakteriální vlastnosti. Oloupejte jej, jemně nastrouhejte a přidejte do čaje s medem.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
beata0063
beata0063 21. 10. 2019

zaujímavé tipy

Odpovědět
Michaela Ž
Michaela Ž 21. 10. 2019

Můj aktuální problém, díky za radu. Polovinu jsem neznala.

Odpovědět
avatar
Edita Kašková 20. 10. 2019

šípky, máta, meduňka - z toho čaj a do čaje med a slivovice, nebo rum

Odpovědět
sasidlo
sasidlo 20. 10. 2019

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 20. 10. 2019

Díky, dobré tipy

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 012
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení
a

Chci odebírat novinky na svůj email.