Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 14. 4. 2020
Líbí se mi

Potraviny, které byste raději neměli jíst na lačný žaludek

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 14. 4. 2020
Líbí se mi
Potraviny, které byste raději neměli jíst na lačný žaludek

Potraviny, které byste raději neměli jíst na lačný žaludek

I zdravé potraviny mohou v našem těle nadělat paseku. To když je například špatně upravíme nebo konzumujeme nalačno. Proč si některé dobroty raději dopřát, až když nebudeme mít prázdný žaludek?

Následující potraviny si dopřávejte raději s plným žaludkem.

Rajčata

Jsou plná prospěšných látek, jako je vitamin C nebo lykopeny, jež patří k těm nejcennějším antioxidantům. Ovšem na lačný žaludek je raději nejezte. Kyseliny, které rajčata obsahují, mohou zvýšit kyselost žaludku a způsobit tak zažívací obtíže. Především pokud trpíte na pálení žáhy nebo máte žaludeční vředy, s rajčaty raději opatrně. To se ostatně týká i citrusových plodů.

Pálivé pokrmy

Máte rádi k snídani něco ostřejšího? Pak raději zpozorněte. Pálivé pokrmy totiž mohou způsobit podráždění žaludku a s ním spojené nepříjemné křeče. Kterému koření se nalačno raději vyhnout? Především chilli, česneku a zázvoru.

Jogurt

Kysaný mléčný výrobek je snídaní mnohých z nás. Ovšem překvapivě to není nejlepší volba! Ne že by vám nějak uškodil, ale kyselé prostředí v prázdném žaludku zrovna dvakrát neprospěje důležitým bakteriím, které jogurt obsahuje, a naše tělo jich získá jen malé množství. Ideální je proto jogurt konzumovat ještě s něčím nebo až později jako svačinku.

Hrušky

Také hrušky by měly být k snídani spíše doplňkem nebo až zdravou svačinou. Důvodem je poměrně hrubá vláknina, kterou obsahují a která může podráždit prázdný žaludek. Namísto příjemného rána tak můžete zažít spíše bolesti či křeče žaludku.

Sladkosti

Rychle strčit před odchodem do práce do úst bonbon není nejlepší řešení, když se nestíháte ráno nasnídat. Jistě, možná dodáte tělu nějakou tu energii, ale kvůli takové dávce cukru na lačný žaludek narušíte v organismu produkci inzulinu, což může vést z dlouhodobého hlediska k celé řadě potíží.

Perlivé nápoje

Máte rádi bublinky? Pak si je raději nechejte na pozdější denní hodiny, kdy už máte za sebou nějaké to jídlo. V opačném případě totiž perlivé nápoje mohou způsobit nepříjemné nadýmání. Navíc pokud namísto snídaně popíjíte nejrůznější limonády, vězte, že ani řada látek, které obsahují, prázdnému žaludku neprospějí.

Foto: Shutterstock

Autorka: Kateřina Málková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Sberatelka
Sberatelka 28. 5. 2020

Jo jo, o tom jogurtu to ne každý ví...

Odpovědět
april15
april15 28. 5. 2020

Odpovědět
citygirl14
citygirl14 23. 5. 2020

dobré tipy

Odpovědět
sasidlo
sasidlo 12. 5. 2020

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 5. 5. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 238
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.