Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 31. 10. 2019
Líbí se mi

Proč byste měla častěji jíst tyto potraviny bohaté na estrogen

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 31. 10. 2019
Líbí se mi
Proč byste měla častěji jíst tyto potraviny bohaté na estrogen

Proč byste měla častěji jíst tyto potraviny bohaté na estrogen

Estrogen je hormon, který podporuje sexuální a reprodukční vývoj. V ženském těle vykonává řadu funkcí, včetně regulace menstruačního cyklu a růstu a vývoje prsou. Během menopauzy však hladina estrogenu klesá, což může vést k příznakům, jako jsou návaly horka a noční pocení. Nedopusťte to a jezte tyhle potraviny!

Fytoestrogeny, také známé jako dietární estrogeny, jsou přirozeně se vyskytující rostlinné sloučeniny, které mohou působit podobným způsobem jako estrogen produkovaný lidským tělem. (Fytoestrogeny mají podobnou chemickou strukturu jako estrogen a mohou napodobovat jeho hormonální účinky.) Kde je hledat?

Lněná semena

Lněná semena jsou malá, zlatá nebo hnědá semínka neuvěřitelně bohatá na lignany, skupinu chemických sloučenin fungujících jako fytoestrogeny. Lněná semena obsahují ve skutečnosti až 800krát více lignanů než jiné rostlinné potraviny. Studie prokázaly, že fytoestrogeny nalezené v této dobrotě mohou hrát důležitou roli při snižování rizika rakoviny prsu, zejména u žen po menopauze.

Sójové boby

Sójové boby se zpracovávají na mnoho rostlinných produktů, jako je tofu a tempeh. Jsou bohaté na bílkoviny a mnoho vitaminů, minerálů i fytoestrogenů známých pod pojmem isoflavony. Sójové isoflavony mohou v těle vyvolat aktivitu podobnou estrogenu napodobováním účinků přírodního estrogenu.

Sušené ovoce

Sušené ovoce je bohaté na živiny a lze si jej vychutnat jako lehké občerstvení. Zvlášť sušené švestky a meruňky patří k nejsilnějším zdrojům fytoestrogenů. Ovoce „zbavené vody“ je také plné vlákniny a dalších důležitých živin, což z něj činí zdravou svačinu.

Sezamová semínka

Sezamová semínka jsou malá semena plná vlákniny, jenž se obvykle přidávají do asijských pokrmů, kterým dodávají jemnou, ořechovou chuť. Jestli v nich jsou fytoestrogeny? No jistě. Bylo prokázáno, že pravidelná konzumace sezamových semínek zvyšuje estrogenovou aktivitu u žen po menopauze.

Česnek

Česnek je oblíbenou ingrediencí, jež pokrmům přidává štiplavou chuť a vůni. Málokdo však ví, že právě česnek ovlivňuje hladiny estrogenu v krvi a může přispět ke snížení úbytku kostní hmoty v důsledku nedostatku estrogenu. Je však zapotřebí dalšího výzkumu.

Broskve

Broskve jsou nabité vitaminy a minerály, ale také fytoestrogeny známými jako lignany. Kdy jste je měli naposledy? Nepatří-li k jejich fanouškům, sáhnout můžete ještě po jahodách, brusinkách, malinách, pšeničných otrubách. I tihle zachránci mají estrogenů dostatek.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
lenin
lenin 6. 11. 2019

Jo, to bych dala všechno.

Odpovědět
javomark
javomark 6. 11. 2019

my jíme vše kromě bobů

Odpovědět
CB
CB 5. 11. 2019

lněná semínka jsou super, dávám je snad do všech jídel

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 3. 11. 2019

díky...

Odpovědět
beata0063
beata0063 3. 11. 2019

až na tie sójové bôby má miesto v mojej strave všetko

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 079
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.