Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 4. 2020
Líbí se mi

Potraviny bohaté na estrogen, které se vyplatí jíst častěji

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 21. 4. 2020
Líbí se mi
Potraviny bohaté na estrogen, které se vyplatí jíst častěji

Potraviny bohaté na estrogen, které se vyplatí jíst častěji

Estrogen je hormon, který podporuje sexuální a reprodukční vývoj. V ženském těle vykonává řadu funkcí, včetně regulace menstruačního cyklu a růstu a vývoje prsou. Během menopauzy však hladina estrogenu klesá, což může vést k příznakům, jako jsou návaly horka a noční pocení. Nedopusťte to a jezte tyhle potraviny!

Fytoestrogeny, také známé jako dietární estrogeny, jsou přirozeně se vyskytující rostlinné sloučeniny, které mohou působit podobným způsobem jako estrogen produkovaný lidským tělem. (Fytoestrogeny mají podobnou chemickou strukturu jako estrogen a mohou napodobovat jeho hormonální účinky.) Kde je hledat?

Lněná semena

Lněná semena jsou malá, zlatá nebo hnědá semínka neuvěřitelně bohatá na lignany, skupinu chemických sloučenin fungujících jako fytoestrogeny. Lněná semena obsahují ve skutečnosti až 800krát více lignanů než jiné rostlinné potraviny. Studie prokázaly, že fytoestrogeny nalezené v této dobrotě mohou hrát důležitou roli při snižování rizika rakoviny prsu, zejména u žen po menopauze.

Sójové boby

Sójové boby se zpracovávají na mnoho rostlinných produktů, jako je tofu a tempeh. Jsou bohaté na bílkoviny a mnoho vitaminů, minerálů i fytoestrogenů známých pod pojmem isoflavony. Sójové isoflavony mohou v těle vyvolat aktivitu podobnou estrogenu napodobováním účinků přírodního estrogenu.

Sušené ovoce

Sušené ovoce je bohaté na živiny a lze si jej vychutnat jako lehké občerstvení. Zvlášť sušené švestky a meruňky patří k nejsilnějším zdrojům fytoestrogenů. Ovoce „zbavené vody“ je také plné vlákniny a dalších důležitých živin, což z něj činí zdravou svačinu.

Sezamová semínka

Sezamová semínka jsou malá semena plná vlákniny, jenž se obvykle přidávají do asijských pokrmů, kterým dodávají jemnou, ořechovou chuť. Jestli v nich jsou fytoestrogeny? No jistě. Bylo prokázáno, že pravidelná konzumace sezamových semínek zvyšuje estrogenovou aktivitu u žen po menopauze.

Česnek

Česnek je oblíbenou ingrediencí, jež pokrmům přidává štiplavou chuť a vůni. Málokdo však ví, že právě česnek ovlivňuje hladiny estrogenu v krvi a může přispět ke snížení úbytku kostní hmoty v důsledku nedostatku estrogenu. Je však zapotřebí dalšího výzkumu.

Broskve

Broskve jsou nabité vitaminy a minerály, ale také fytoestrogeny známými jako lignany. Kdy jste je měli naposledy? Nepatří-li k jejich fanouškům, sáhnout můžete ještě po jahodách, brusinkách, malinách, pšeničných otrubách. I tihle zachránci mají estrogenů dostatek.

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
kosanka
kosanka 23. 9. 2020

Odpovědět
Svata
Svata 15. 8. 2020

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 31. 5. 2020

super, dobré vědět

Odpovědět
Jana101
Jana101 26. 5. 2020

Odpovědět
Maruš11
Maruš11 2. 5. 2020

super

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
92 419
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.