Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 22. 9. 2019
Líbí se mi

Potravinové zdroje vitaminu C, které nejsou kyselé

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 22. 9. 2019
Líbí se mi
Potravinové zdroje vitaminu C, které nejsou kyselé

Potravinové zdroje vitaminu C, které nejsou kyselé

Zase přichází období, při kterém budou mít viry a bacily doslova žně. Jak zlepšit svou obranyschopnost, abyste u lékaře nebyli „jako doma“? Jezte více brokolice, červených paprik a lahodného kiwi!

Ano, při pohledu do kalendáře není pochyb o tom, že podzim se pomalu a jistě blíží. Co to znamená? Zodpovědný příjem vitaminu C, jenž podle odborníků podstatně snižuje pravděpodobnost nachlazení, by neměl podceňovat vůbec nikdo. Pokud vám pomeranče a citrony, které ho v hojné míře obsahují, dvakrát nechutnají, vlastně to ničemu nevadí. Jsou i jiné potravinové zdroje!

Brokolice jako nízkokalorické léčivo

Jedlou rostlinu pocházející ze Středomoří se skutečně vyplatí zakomponovat do jídelníčku co možná nejčastěji. V jedné její porci se skrývá přibližně 130 miligramů „céčka“, stejně jako nezanedbatelné množství vlákniny, kyseliny listové a betakarotenu. Pravidelná konzumace brokolice je navíc spojována s prevencí rakoviny, rychlejším hubnutím i zlepšeným zrakem. Ostříží pohled se vám pak bude hodit v obchodě, kde se mezi nabízeným sortimentem schovává i další zásobárna výše uvedené látky.

Paprika jako stopka bacilům

Až v rámci nákupu i ochrany svého zdraví v supermarketu zabrousíte do oddělení zeleniny, bez povšimnutí tam nenechávejte ani červené papriky. V šálku téhle červené dobroty se totiž skrývá třikrát více vitaminu C. Tedy aspoň v porovnání s pomeranči. Typicky salátová surovina je však i úžasným zprostředkovatelem vitaminu A, jenž má přímý vliv na krvetvorbu, přičemž prospívá kostem a zkvalitňuje pokožku. Vstupte s paprikami do dalšího ročního období ve formě a se zářivou pletí!

Kiwi, poklad ukrytý ve slupce

Pokud jde o celou denní doporučovanou dávku jmenovaného vitaminu posilujícího imunitu, spolehnout se můžete na jediný plod. Tím je kiwi! Mimochodem, nelze nezmínit, že šťavnaté cizokrajné občerstvení zároveň bojuje proti škodlivým volným radikálům, příznivě ovlivňuje schopnost soustředění, usnadňuje zvládání stresu a navozuje dobrou náladu. Mezi jeho velká pozitiva patří i to, že zvyšuje energetickou hladinu a „dohlíží“ na metabolické procesy.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
gustawka
gustawka 24. 9. 2019

brokolici mám moc ráda

Odpovědět
lemur
lemur 23. 9. 2019

Jíme denně hodně ovoce.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
85 552
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.