Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 3. 2020
Líbí se mi

Pocitům těžkých nohou můžete jednoduše předcházet

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 3. 2020
Líbí se mi
Pocitům těžkých nohou můžete jednoduše předcházet

Pocitům těžkých nohou můžete jednoduše předcházet

Máte často pocit, jako by vaše nohy byly z olova a trápí vás jejich otoky? Pak tyto příznaky neberte na lehkou váhu. Nebo ještě lépe – naučte se jim předcházet. Těžkýma nohama nám totiž tělo dává často najevo, že si zaděláváme na vážnější problémy, než jsou nepříjemné pocity…

Ano, těžké či oteklé nohy čas od času potrápí každého z nás (jen pro zajímavost – ženy až třikrát častěji než muže), většinou jako následek nevhodné obuvi či dlouhého sezení. Pokud vás ale tento problém trápí pravidelně, rozhodně zbystřete! Jestliže vás nohy „jako konve“ či „z olova“ provázejí prakticky každý den, je na čase vyrazit k praktickému lékaři.

Pokud vděčíte za popsané potíže spíše nepříliš zdravému životnímu stylu a sedavému zaměstnání, je nejvyšší čas začít na své nožky myslet – to aby se vám v budoucnu „neodměnily“ nepříjemnými zdravotními problémy. Jak tedy o nohy pečovat?

Změna k lepšímu

Ačkoli těžké nohy většinou nebývají tou hlavní motivací pro to, aby lidé změnili svůj životní styl, určitě se na ně vyplatí myslet, když hodnotíte třeba své zlozvyky. Kouříte? Máte víc než jen nějaké to kilo navíc? Holdujete alkoholu? Pohyb je pro vás prakticky tabu? Pak vězte, že vám vaše nohy nepoděkují.

Zamyslete se proto nad tím, zda by vám neprospěla změna jídelníčku, abyste zhubli na normální zdravou hmotnost, omezte alkohol a konečně se zbavte cigaret. Na talíř zařaďte více zeleniny a ovoce a naopak méně soli (přispívá k zadržování vody v těle a tím i otokům). A nezapomínejte na zdravý pitný režim!

Co se pohybu týče, pak na něj myslete, především pokud celý den sedíte za stolem (nebo dlouho stojíte na jednom místě). Najděte si sport, který vás baví, a pravidelně se mu věnujte. Nebo prostě více choďte – ano, obyčejná chůze je jako prevence těžkých nohou skvělá! Co třeba zkusit vystoupit cestou do práce nebo z práce o pár zastávek dál a dojít do kanceláře či domů pěšky?

Živiny pro lehké nožky

Vraťme se ještě na chvíli k výživě. Existují určité vitaminy a minerály, které při pocitech těžkých nohou pomáhají. Patří k nim především vitaminy C a E, které oba podporují zdravou cirkulaci krve v těle (a tedy i v nohách), ale také železo či hořčík (ten pomáhá i od nepříjemných křečí – ostatně bolestivé nohy mohou signalizovat i nedostatek tohoto minerálu). Do své stravy byste měli zahrnout také potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, jež přispívají ke zdraví cév, či rutin (posiluje cévní stěnu).

Na trhu najdete také doplňky stravy, které od pocitů těžkých nohou pomáhají a podporují oběh krve v drobných cévách. Jedním z nich je Mobivenal micro, který je vhodný pro lidi se sedavým zaměstnáním, při dlouhém stání, chození a cestování. Obsahuje přírodní složky diosmin a hesperidin rozmělněné na drobné částečky (mikronizace), aby se lépe rozpustily a vstřebaly. Navíc je obohacen o aescin (extrakt z koňského kaštanu), který napomáhá snižovat pocit těžkých nohou a podporuje cirkulaci krve v drobných cévách.

Správné obutí

Jak už jsme zmínili, i obyčejná chůze může pro zdraví vašich nohou znamenat velkou vzpruhu. Jenže je jasné, že pokud budete cestou klopýtat v lodičkách na 8centimetrovém podpatku, nožkám nijak neprospějete. Noste raději obuv s podpatkem maximálně do 5 cm, která nohy nijak nezatěžuje. Boty by vám měly dokonale padnout a měly by být pohodlné (neměly by nikde tlačit ani být například příliš těsné – i tak totiž napomáhají otokům a bolestem).

Ostatně na pohodlí byste měli myslet i při oblékání, například ani dnes tolik oblíbené těsně upnuté džíny nebo ponožky s příliš těsnou gumičkou nemusejí ke komfortu vašich nožek přispívat.

Relax pro nohy

Abyste svým těžce zkoušeným nohám ulevili, dopřejte jim pořádnou „relaxaci“. Po příchodu z práce si na chvíli lehněte na záda a nohy umístěte na nějakou podložku tak, aby byly výše než vaše hlava. Někomu pomáhá s podloženýma nohama také spát.

Dopřát nožkám můžete také masáž – ať už z rukou odborníka nebo vašich. Nohy jemně promačkávejte od prstů až po kolena (použít při tom můžete nejrůznější gely a masti určené pro oteklé či těžké nohy). Masírovat můžete nohy, respektive chodidla s pomocí nejrůznějších speciálních rehabilitačních míčků či podložek (případně pomůže i obyčejný tenisák, po kterém budete vestoje jemně přejíždět chodidlem).

A do třetice vám od potíží uleví relaxační koupel nohou. Skvěle fungují například střídavé koupele, tedy že do jednoho lavoru nalijete vodu teplou a do druhého studenou, a nohy do nich střídavě noříte. Do lázně můžete přidat i své oblíbené bylinky.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Svata
Svata 27. 3. 2020

Užitečné

Odpovědět
lemur
lemur 14. 3. 2020

Super rady.

Odpovědět
beata0063
beata0063 13. 3. 2020

Užitočné rady

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
90 956
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.