Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 22. 2. 2021
Líbí se mi

Co byste měli jíst pravidelně, abyste měli lepší sluch?

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 22. 2. 2021
Líbí se mi
Co byste měli jíst pravidelně, abyste měli lepší sluch?

Co byste měli jíst pravidelně, abyste měli lepší sluch?

Jak často jíte opěvovanou brokolici, mořské plody nebo luštěniny, zejména pak fazole? Ptáme se proto, že jejich konzumace může zabránit zánětům středního ucha a snížit riziko dalších poruch, které rozhodně nejsou příjemné!

Všichni neustále slýcháme o gastronomických darech, které pomáhají při hubnutí, podporují ostré vidění, posilují imunitní systém nebo zkrášlují pokožku. Zřídkakdy ale narazíme na seznam potravin příznivě ovlivňujících sluch, což by možná chtělo napravit. Právě proto odborníci přinášejí soupis plodů, které zmíněnému párovému orgánu ve všech směrech svědčí. Co byste i vy měli jíst pravidelně?

Brokolice, ta je vyloženě na předpis

Jednoletá brukvovitá košťálová zelenina je ve vědeckých kruzích vychvalována do nebes. A je jasné, proč! Nabízí vitaminy A, B1, B2, B3, C, E, kyselinu listovou, vlákninu a požehnaně minerálních látek. Brokolice působí jako antioxidant, normalizuje krevní tlak a zabraňuje šerosleposti. Američtí lékaři z Georgetownské univerzity dokonce zastávají názor, že dokáže „opravit“ DNA v buňkách a předejít tak rakovinovému bujení. Schopnosti tohoto zelenáče ale sahají ještě dál! Díky tomu, že platí za zprostředkovatele folátu, funguje jako prevence patálie zvané tinitus, což je medicínské označení pro hučení v uších.

Mořské plody si neodpírejte

Je pravdou, že ústřice, krevety a další dary moře bývají poněkud dražší, nicméně proč si je nedopřát alespoň občas? V hojné míře z nich načerpáte zajímavé výhody zahrnující zesílenou imunitu, redukci cholesterolu i ochranu před záněty a infekcemi, což sluchu jen prospěje. Nutno podotknout, že bez ohledu na druh jejich nutriční profil slibuje také lepší kvalitu vlasů, omezenou tvorbu akné či rychlejší hojení ran.

Vyhýbáte se fazolím? Chyba

A teď ruku na srdce, jak jste na tom s fazolemi? Ani tato podceňovaná luštěnina by ve vaší stravě scházet neměla. A zdaleka nejen kvůli tomu, že je doslova napěchována hořčíkem, který dodává optimismus, přičemž podle odborníků přispívá ke snížení rizika sluchových poruch. Načerpáte z ní také bílkoviny a další živiny urychlující hubnutí. Plody charakteristického tvaru rovněž pozitivně působí na nervové přenosy a zabraňují odvápnění kostí.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 24. 2. 2021

Sluch mám tak dobrý, že mě to někdy až štve. Slyším vše, i to, co nechci

Odpovědět
sipeji
sipeji 23. 2. 2021

Brokolice je výborná, jen těch fazolí moc nejím.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 22. 2. 2021

Brokolicovou polévku budu vařit zítra a fazole míváme co dva týdny na oběd, chutnají nám

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
98 417
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.