Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 10. 3. 2020
Líbí se mi

Nepříjemné bolesti svalů po cvičení se můžete snadno vyhnout

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 10. 3. 2020
Líbí se mi
Nepříjemné bolesti svalů po cvičení se můžete snadno vyhnout

Nepříjemné bolesti svalů po cvičení se můžete snadno vyhnout

Známe to asi všichni. Jdeme nadšeně a spokojeně ze cvičení nebo jiné sportovní aktivity a už máme tušení, co všechno nás bude bolet. Pravidelné cvičení totiž může vést ke ztuhlosti svalů. Některých z nás to od sportu dovede i odradit. Naučte se bolavým stavům předcházet, nebo se jich efektivně zbavit. Budete se pak moci lépe soustředit na zlepšení své kondice. Přinášíme vám několik osvědčených tipů pro co nejrychlejší návrat do tréninkové rutiny.

Po cvičení bychom měli začít důkladným protažením. Pomáhá nám jak tělesně, tak i duševně. V dnešní rychlé době běháme od úkolu k úkolu. Těžko hledáme čas pro relaxaci. Protahování v kombinaci s meditací po cvičení vede ke snížení bolavých stavů. Naopak když tuto část vynecháme, protože máme naspěch nebo se domníváme, že nemá smysl, budeme v následujících dnech ztuhlí, budou nás bolet svaly a budeme cítit napětí. Platí to hlavně v případě, pokud je naše cvičení intenzivní a zaměřené na výdrž.

Konec cvičení je ten nejlepší okamžik, kdy si můžeme zlepšit naši ohebnost. Tělo je v tu chvíli zahřáté a svaly jsou uvolněné. Díky tomu můžeme trénovat, a dokonce posouvat rozsah a pružnost našeho pohybu. Tato chvíle je zároveň ideální pro meditaci. Tělo je unavené a ve středu našeho zájmu je zklidnění, odpočinek a dýchání. Na tuto rutinu je dobré si zvyknout. Pomůže nám se zotavením z cvičení libovolné úrovně.

Náhrada za masáž

Samotné protažení občas k uvolnění svalů nestačí a sportovci pak spoléhají na masáže, které problémové partie uvolní. Když se zbavíme svalových uzlíků a namožených míst, umožníme tak svalům správné a bezbolestné fungování. Pro dlouhodobě udržitelné zvyšování výkonu bez bolesti a zranění je to klíčové.

Oblíbenými pomůckami se v posledních letech staly pěnové válce. „Právě ty totiž dokážou zbavit svaly uzlíků a navrátit jim správné prokrvení a funkčnost. Když budeme válce vhodně používat, pomohou nám uvolnit konkrétní svaly. Stačí střídat cviky s různými pozicemi válců. Ušetříme si tak cestu a výdaj za masáž,“ doporučuje fitness expertka Samantha Clayton.

Raději chlad než horko

Mnoho sportovců používá při zotavení led nebo studenou sprchu. Chlad totiž umí po tvrdé dřině dobře osvěžit svaly i šlachy. Stačí led přiložit ke zmožené části těla. Pokud máme k dispozici bazén, můžeme tuto ledovou kúru umožnit celému tělu. A jak je to po cvičení s teplem?

Dopřát si hned po cvičení saunu nebo páru je na jedné straně velmi příjemné, ale našemu tělu tím nijak neprospíváme. Tělo se snaží během cvičení udržovat tělesnou teplotu, aby se nepřehřívalo, což je pro něj velmi namáhavé. Když ho pak vystavíme dalšímu horku i po cvičení, nepomáháme mu. Zatěžujeme tak zejména imunitní systém. Sauna nebo horká lázeň nám dobře poslouží pár dní po intenzivním tréninku, protože podporují prokrvení a uvolnění bolavých svalů. Ideální kombinovat je s epsomskou solí.

Když vynecháme cvičení, protože nás bolí svaly, může to mít nepříznivý vliv na plnění cílů, které jsme si stanovili. Vyplatí se nepodceňovat regeneraci a udržet tak tělo v chodu. Čím je rutina pravidelnější, tím lepší výsledky se pak dostaví.

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
gustawka
gustawka 11. 3. 2020

Sport mi nic neříká

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 11. 3. 2020

Necvicim

Odpovědět
lemur
lemur 11. 3. 2020

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
88 521
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.