Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 15. 11. 2019
Líbí se mi

Nenechte se zaskočit začátkem chřipkové epidemie. Posilte svou imunitu, dokud je čas

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 15. 11. 2019
Líbí se mi
Nenechte se zaskočit začátkem chřipkové epidemie. Posilte svou imunitu, dokud je čas

Nenechte se zaskočit začátkem chřipkové epidemie. Posilte svou imunitu, dokud je čas

Podzim dal o sobě v posledních dnech opravdu pořádně vědět a přivítal nás nízkými teplotami a někde i sněhovou nadílkou. A tak není divu, že mnoho z nás kašle, smrká a chraptí či jinak podlehlo virům. Naše imunita potřebuje na přelomu podzima a zimy pořádně podpořit. Jak?

I letos pozdimní počasí nakonec přece přišlo. Ochladilo se, je sychravo, fouká studený vítr a spousta lidí má chřipku či je nachlazených. Nebylo by divu, kdyby za pár týdnů vypukla i chřipková epidemie. Co můžeme dělat pro to, abychom se nenakazili?

Stejně jako u jiných nemocí je důležité se zaměřit hlavně na příčiny a na možnosti, jak jim předcházet. Bohužel je v dnešní době mnohem populárnější odstraňovat následky, nevěnovat se tomu, jak se můžeme nemoci vyhnout a předejít jí.

Chřipka je sice vcelku běžná choroba a obyčejně nemá příliš komplikovaný průběh (tedy pokud nepatříte do některé z rizikových skupin). Závisí to však i na věku a našem životním stylu. Jsou faktory, které jsou neovlivnitelné. Velký dopad na onemocnění však mají i ty, které závisejí na nás: jak se stravujeme, jestli máme dostatek pohybu, spánku a dodržujeme další zásady zdravého životního stylu.

Jak nepodlehnout virům?

Výrazně omezte kouření a pití alkoholu. Nejlépe s tím úplně přestaňte.

Spěte a odpočívejte – při delším spánku nejenže budete kvalitně odpočatí, ale také se postupně snižují hladiny stresových hormonů, které ovlivňují imunitní systém. Doporučuje se spojit spánek s aktivním odpočinkem – dopřejte si dlouhou procházku, po které je ideální zajít do sauny.

Záchrana jménem voda

Naše tělo se skládá z 60 % z vody. Voda čistí náš organismus, hydratuje ho a také vyplavuje jedy. Nepodceňujte dostatek tekutin. V České republice máme jednu z nejkvalitnějších kohoutkových vod. Skoro nic vás to tak ani nebude stát.

Myjte si také často ruce. Poučka, kterou nám opakovali naši rodiče, už když jsme byli malí, funguje stále. Kolem nás je spousta nemocných lidí. Myjte si ruce, kdykoliv můžete.

Co si naložíme na talíř

Jíst musíme každý den. Je to jedna z činností, které můžeme trochu upravit tak, abychom se spíše vyhnuli chřipce. Zařaďte do jídelníčku více čerstvého ovoce a zeleniny. Každý pokrm můžete doplnit třeba malým salátem anebo si rovnou připravit salát jako hlavní jídlo.

Dopřejte si také dostatek vitaminu C. Ke snídani si dejte grapefruit nebo pomeranč. Můžete si z nich vymačkat čerstvou šťávu i na cestu do práce. Až si budete dávat čaj, přidejte si do něj citron. Čaj se skvěle hodí šípkový – šípek obsahuje hodně vitaminu C. Ovšem i další čerstvé ovoce a zelenina má vcelku vysoký obsah tohoto vitaminu a navíc obsahují i další látky, které vám pomůžou chřipce předejít.

Jestli se i přesto bojíte nákazy anebo nemáte dostatečný přísun vitaminu C, doporučuje se zakoupit kvalitní doplňky stravy, které vám vitaminy doplní, a posílí tak vaši imunitu.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Michaela Ž
Michaela Ž 18. 11. 2019

Těžko zápasit s bacily a viry, když v městské hromadné dopravě to prská o sto šest a ruku před pusu si to nedá

Odpovědět
Ovace
Ovace 18. 11. 2019

zatím chřipce odolávám

Odpovědět
lemur
lemur 16. 11. 2019

Denně máme čerstvou zeleninu a ovoce.

Odpovědět
hudlenka
hudlenka 16. 11. 2019

Snažíme se, zázvor je náš denní kamarád, med také, ovoce a zelenina je jasnou přílohou ke všem jídlům

Odpovědět
beata0063
beata0063 16. 11. 2019

Zatiaľ nás našťastie naša imunita u nás doma nesklamala

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 485
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.