Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 29. 8. 2021
Líbí se mi

Nejlepší tipy na hubnutí po čtyřicítce

avatar
Lucie Janotová
Vloženo 29. 8. 2021
Líbí se mi
Nejlepší tipy na hubnutí po čtyřicítce

Nejlepší tipy na hubnutí po čtyřicítce

Dosáhnout čtyřicítky má spoustu výhod. Máte moudrost, o které se vám ve dvaceti mohlo jen zdát. Máte sebevědomí, protože už dávno víte, co od života chcete. Máte rodinu, kterou milujete. Cestujete. Užíváte si. Bohužel období středního věku má i pár stinných stránek, které nám tu naši pohádku mohou trošku narušit. A kila navíc jsou jedním z nich! Jak zhubnout po čtyřicítce? Nejde to rozhodně tak lehce, jako dřív, ale dobrou zprávou je, že to jde! Tady je 5 tipů výživových a fitness odborníků, které fungují na jejich klientky. A pozor! Jeden z nich zahrnuje i pravidelnou dávku čokolády

Jak zhubnout po čtyřicítce? 

1. Omezte, ale nevynechávejte sacharidy

Sacharidy jsou palivem. Jejich vyloučením zbavíte vaše tělo důležitých živin a to může vést k nežádoucím vedlejším účinkům, jako je například zácpa, únava nebo podrážděnost. V běžné stravě je ze sacharidů nejvíce zastoupen polysacharid škrob a dále disacharidy laktóza a sacharóza. Zdrojem uvedených sacharidů jsou především obiloviny a výrobky z nich, luštěniny, brambory, mléko a mléčné výrobky, ovoce a nápoje. Po čtyřicítce je ale dobré příjem sacharidů upravit. Zapomeňte na velké porce sacharidů a na talíři z nich udělejte „menší doplněk“ jídla, nikoliv hlavní atrakci. Přednost můžete ve výběru dát i polysacharidům, které kromě energie dodávají také vlákninu a řadu vitaminů a minerálních látek. Ty mají většinou i nižší glykemický index, takže zasytí na delší dobu a nezpůsobují tak velké výkyvy hladiny krevního cukru.

2. Jezte mnohem více zeleniny

Nejprve začněte se zeleninou a pak si k ní udělejte jídlo. To je oblíbený trik, který doporučuje většina fitness trenérů svým klientům, kteří se snaží zhubnout ve středním věku. Pokud bychom vše počítali na hrnečky, pak jeden plný hrneček zeleniny k snídani, druhý k obědu a alespoň dva další k večeři. Tato „obloha“ zvýší plnost vašeho organismu, zasytí vás a pomůže regulovat hladinu cukru v krvi a inzulínu, což podporuje zdravé trávení. Na snídani zvolte zeleninové smoothie nebo orientovanou zeleninu na pánvi s vajíčkem, k obědu si místo klasického sendviče dejte salát a k večeři si třeba ogrilujte nebo opečte zeleninu jako přílohu v troubě. 

3. Buďte opatrné s alkoholem

Mnoho žen říká, že kila nejdou nijak dramaticky dolů (i přestože se zaměří na svůj jídelníček nebo cvičení). Důvodem může být právě příjem alkoholu! Ten je velice ošidný, protože s mírou může ve skutečnosti podporovat řízení hmotnosti, ale naopak pokud to s ním čas od času přeženete, výrazně zvyšuje riziko obezity. Mírná konzumace alkoholu znamená podle odborníků jeden alkoholický nápoj denně. Problém není jen v cukrech, které alkohol obsahuje, ale také v tom, že snižuje zábrany a stimuluje chuť k jídlu. Často tak vaše večery mohou skončit tak, že bezmyšlenkovitě sníte cokoliv, na co přijdete.  

4. Zapomeňte na slovní spojení „držet dietu“

Mnoho žen má pocit, že shazování kil souvisí jen s „držením diety“. Jedná se však o zastaralé myšlenkové principy, které vás z dlouhodobého hlediska nikdy neposunou k vytouženému cíli. Ano… možná zhubnete krátkodobě, ale s největší pravděpodobností se vám kila vrátí jako bumerang a navíc si narušíte svůj metabolismus. Vyškrtněte slovo „dieta“ ze svého slovníku! Místo toho se zaměřte na zdravý životní styl, který můžete praktikovat dlouhodobě. Mezi skvělá nízkokalorická jídla, která vás zasytí a ještě jsou prospěšná vašemu zdraví patří například vydatná čočková polévka, avokádový salát nebo mořské plody. Objevte jejich gurmánské kouzlo a užívejte si vaření (a jídlo) na maximum.

5. Dopřejte si hořkou čokoládu

Výzkum ukázal, že hořká čokoláda omezuje chuť na sladké i slané pokrmy. Navíc vám pomůže snížit stres, což je hlavní emocionální spouštěč stravování. Pět čtverečků 70% hořké čokolády obsahuje méně než 250 kalorií (a navíc mnoho antioxidantů, vlákniny a hořčíku), která vám pomůže k lepší relaxaci, spánku a hlavně náladě. A samotné vědomí, že se každý den můžete odměnit „něčím sladkým“ je ten nejlepší prostředek, jak začít hubnout.

6. Najděte si sport, který vás bude bavit

Odbobí, kdy jste se potila ve fitness centru, a jediný uspokojivý pocit z toho byl ten, že už to máte za sebou, jsou dávno minulostí. Po čtyřicítce je důležité najít si pohyb, který vás bude bavit. Zapomeňte primárně na shazování kilogramů a spíše se zaměřte na pravidelnost a zábavu. To je alfou a omegou úspěchu. Co s kamarádkami vyrazit pravidelně na jógu, dlouhou procházku nebo na výlet na kole? Nejenže budete pracovat na svém svalovém základu, ale navíc si užijete mnoho zábavy a smíchu. A ten je pro každé hubnutí tajnou a zázračnou ingrediencí úspěchu.

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Siraellen
Siraellen 5. 9. 2021

snažím se hodně cvičit

Odpovědět
sipeji
sipeji 30. 8. 2021

Já zatím ani po čtyřicítce nevidím žádný rozdíl.

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 29. 8. 2021

Potřebuji spíše zpevnění

Odpovědět
konatovka
konatovka 29. 8. 2021

Hubnout se dá v každém věku, já hubnu i v důchodu, respektive se dá tělo krásně vytvarovat.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 29. 8. 2021

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
100 232
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.