Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 8. 2021
Líbí se mi

Nemáte z pohledu do zrcadla vůbec dobrý pocit? Jaké jsou nejdůležitější vitamíny pro vaše zdravé vlasy

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 13. 8. 2021
Líbí se mi
Nemáte z pohledu do zrcadla vůbec dobrý pocit? Jaké jsou nejdůležitější vitamíny pro vaše zdravé vlasy

Nemáte z pohledu do zrcadla vůbec dobrý pocit? Jaké jsou nejdůležitější vitamíny pro vaše zdravé vlasy

Nemáte z pohledu do zrcadla vůbec dobrý pocit? Napravte kvalitu kadeří pomocí vitaminů C, A a D. Tyto pomocníky načerpáte z batátů, paprik, okurek a kiwi. Správnou volbou jsou i sardinky nebo žampiony!

Vlasy jsou ozdobou každé ženy. Nebo by alespoň měly být! Jenže co když ty vaše zdravím zrovna nezáří? Navíc jsou zplihlé, snadno se lámou a hodně vypadávají. Možná je to tím, že ve vašem jídelníčku není dostatek živin, které hříva nutně potřebuje k tomu, aby mohla růst a prosperovat. K jakým konkrétním látkám je třeba směřovat pozornost?

Vitamin A, dárce hydratace

Hodně lidí se domnívá, že „áčko“ ocení jenom zrak. Jenže to je omyl! Tento vitamin zasahuje i do výroby kožního mazu na pokožce hlavy, tudíž funguje jako přírodní zvlhčovač. Jeho absence vede právě k suchosti a lámavosti kštice, proto je nutné hlídat si bedlivě jeho „optimální hladinku“. Bohatou zásobárnou vitaminu A jsou brambory, dále pak mrkev, batáty, brokolice, špenát nebo zelí. Zakomponujete něco z toho do večeře?

Vitamin C, zaručený posilovač

Stravu je dobré obohatit i o vitamin C, neboť kromě toho, že prospívá obranyschopnosti, rovněž posiluje vlasovou strukturu a chrání ji před poškozením. Nelze mu upřít ani to, že se podílí na regeneraci a pomáhá zacelovat rozdvojené konečky, zatímco slouží jako prevence šedivění. Báječným zdrojem tohoto „parťáka“ však nejsou jenom citrusové plody, jak by se mohlo zdát. V hojné míře ho nabízí i kiwi, rajčata, okurky, květák a papriky. Stačí si jen vybrat…

Vitamin D, urychlovač růstu

O úlohách „déčka“ mají odborníci jasný názor. Domnívají se, že nesvědčí jen psychickému rozpoložení, neboť urychluje růst a zabraňuje vypadávání. Jeho nízká úroveň podle nich klidně může být důvodem dramatických ztrát po každém česání, ze kterých máte nervy nadranc. První pomoc představuje zvýšená konzumace lososa, sardinek, červeného masa, vajec, droždí, žampionů, hub a hovězích jater. Tyto potraviny mají vitaminu D doslova na rozdávání, tak je neváhejte do kuchyně pozvat častěji.

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 14. 8. 2021

vlasy mám silné, nechávám si jeošerřit u kadeřnice

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 14. 8. 2021

vlasy mám hodně slabé

Odpovědět
sipeji
sipeji 14. 8. 2021

Vnitřní péče je ještě důležitější než ta vnější.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
101 571
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.