Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 1. 2. 2020
Líbí se mi

Nejčastější překážky, které vám brání v pravidelném pohybu

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 1. 2. 2020
Líbí se mi
Nejčastější překážky, které vám brání v pravidelném pohybu

Nejčastější překážky, které vám brání v pravidelném pohybu

Na co se lidé nejčastěji vymlouvají, aby nemuseli cvičit? Tyhle důvody patří k těm nejčastějším. Najdete mezi nimi i ten svůj?

Dodržování pravidelného cvičebního plánu není snadné. Koneckonců, existuje spousta potenciálních překážek, ať už reálných nebo smyšlených. Kterou výmluvu velmi často používáte právě vy?

Na cvičení nemám čas

Kdo chce, ten si čas vždycky najde. Lze vstávat dřív. Mnozí chodí cvičit až po práci. Ten, kdo má malé dítě, si zase může vymyslet činnost, při které lze potomka kontrolovat (skákání přes švihadlo, skoky na trampolíně, intervalový trénink podle trenérů poskytujících rady na internetu). Kdo ani tohle z nějakého důvodu nezvládne, měl by vědět, že jakákoli aktivita je lepší než žádná aktivita. Proto se hodí i procházky. Každý si najde prostor 30 minut třikrát týdně! Řešení je i změna v rituálech. Sobotní odpoledne s dětmi a partnerem se dá využít k jízdě na kole nebo výletu do bazénu.

Cvičení je nudné

Je přirozené, že vás unavuje stále dokola se opakující cvičení den co den, zvláště když nemáte partnera, který by vás motivoval. Z tohoto důvodu je nutné vybírat si aktivity, jež vás baví. Takové ty, o kterých víte, že je děláte rádi a bez donucení. Pamatujte, že cokoli, co vás rozhýbe, se počítá. Vhodné je i dané činnosti střídat. Vyhnete se tak stereotypu a nudě. Leckomu i vyhovuje spojení sil s komunitou, přáteli, sousedy či spolupracovníky.

Stejně už je pozdě

Nikdy není pozdě mít se skvěle! Připomeňte si, že díky pohybu zlepšujete své kardiovaskulární zdraví, snižujete riziko diabetu a vysokého krevního tlaku. Vybavte si, jak se po něm cítíte - báječně a uvolněně. A nezapomeňte, že jakmile své tělo zpevníte, vaše sebevědomí se pravděpodobně také zlepší.

Po práci padám únavou

Nemáte na cvičení energii? Bez něj vám nezůstane vůbec žádná, výkony v práci se zhorší. Je to koloběh. Přerušení cyklu fyzickou aktivitou je však jedním z nejlepších dárků, které si můžete dát. Postupem času zjistíte, že pohyb kupříkladu zlepšuje kvalitu spánku. Pakliže vám na něj nezbývá prostor po práci, ráno si přivstaňte. A jak vyřešit lenost? Pracujte se svojí povahou, ne proti ní. Naplánujte fyzickou aktivitu na denní dobu, kdy máte víc energie.

Nepatřím k atletickým typům

K aktivnímu pohybu nepotřebujete přirozenou atletickou schopnost či snad nějaké předem dané vlohy. Stačí se jen rozhodnout se svým tělem něco udělat.

Nemohu si dovolit poplatky za fitko

Pro skvělé cvičení nepotřebujete členství v tělocvičně. Posilujte doma, praktikujte jogging, založte pěší skupinu. Minimální náklady, maximální užitek!

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
KamilaK
KamilaK 5. 2. 2020

nechce se mi = lenost. ale pomalu začínám

Odpovědět
beata0063
beata0063 2. 2. 2020

No,väčšinou si tie prekážky žiaľ vytvárame my sami

Odpovědět
lemur
lemur 2. 2. 2020

Každý den doma aspoň 10 min. cvičím.

Odpovědět
Siraellen
Siraellen 1. 2. 2020

popravdě se moc nehýbu

Odpovědět
Ovace
Ovace 1. 2. 2020

nesportuji

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
91 137
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.