Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 10. 3. 2021
Líbí se mi

Jaké jsou nejčastější výmluvy, které vám brání začít cvičit

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 10. 3. 2021
Líbí se mi
Jaké jsou nejčastější výmluvy, které vám brání začít cvičit

Jaké jsou nejčastější výmluvy, které vám brání začít cvičit

Na co se lidé nejčastěji vymlouvají, aby nemuseli cvičit? Tyhle důvody patří k těm nejčastějším. Najdete mezi nimi i ten svůj?

Dodržování pravidelného cvičebního plánu není snadné. Koneckonců, existuje spousta potenciálních překážek, ať už reálných nebo smyšlených. Kterou výmluvu velmi často používáte právě vy?

Na cvičení nemám čas

Kdo chce, ten si čas vždycky najde. Lze vstávat dřív. Mnozí chodí cvičit až po práci. Ten, kdo má malé dítě, si zase může vymyslet činnost, při které lze potomka kontrolovat (skákání přes švihadlo, skoky na trampolíně, intervalový trénink podle trenérů poskytujících rady na internetu). Kdo ani tohle z nějakého důvodu nezvládne, měl by vědět, že jakákoli aktivita je lepší než žádná aktivita. Proto se hodí i procházky. Každý si najde prostor 30 minut třikrát týdně! Řešení je i změna v rituálech. Sobotní odpoledne s dětmi a partnerem se dá využít k jízdě na kole nebo výletu do bazénu.

Cvičení je nudné

Je přirozené, že vás unavuje stále dokola se opakující cvičení den co den, zvláště když nemáte partnera, který by vás motivoval. Z tohoto důvodu je nutné vybírat si aktivity, jež vás baví. Takové ty, o kterých víte, že je děláte rádi a bez donucení. Pamatujte, že cokoli, co vás rozhýbe, se počítá. Vhodné je i dané činnosti střídat. Vyhnete se tak stereotypu a nudě. Leckomu i vyhovuje spojení sil s komunitou, přáteli, sousedy či spolupracovníky.

Stejně už je pozdě

Nikdy není pozdě mít se skvěle! Připomeňte si, že díky pohybu zlepšujete své kardiovaskulární zdraví, snižujete riziko diabetu a vysokého krevního tlaku. Vybavte si, jak se po něm cítíte - báječně a uvolněně. A nezapomeňte, že jakmile své tělo zpevníte, vaše sebevědomí se pravděpodobně také zlepší.

Po práci padám únavou

Nemáte na cvičení energii? Bez něj vám nezůstane vůbec žádná, výkony v práci se zhorší. Je to koloběh. Přerušení cyklu fyzickou aktivitou je však jedním z nejlepších dárků, které si můžete dát. Postupem času zjistíte, že pohyb kupříkladu zlepšuje kvalitu spánku. Pakliže vám na něj nezbývá prostor po práci, ráno si přivstaňte. A jak vyřešit lenost? Pracujte se svojí povahou, ne proti ní. Naplánujte fyzickou aktivitu na denní dobu, kdy máte víc energie.

Nepatřím k atletickým typům

K aktivnímu pohybu nepotřebujete přirozenou atletickou schopnost či snad nějaké předem dané vlohy. Stačí se jen rozhodnout se svým tělem něco udělat.

Nemohu si dovolit poplatky za fitko

Pro skvělé cvičení nepotřebujete členství v tělocvičně. Posilujte doma, praktikujte jogging, založte pěší skupinu. Minimální náklady, maximální užitek!

Foto: Shutterstock

Autorka: Karolína Dostálová

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
hudlenka
hudlenka 12. 3. 2021

já na sport nejsem stavěná, jediné, co mi nevadí je chůze, dříve jsem hodně plavala, ale dnes nemám kde

Odpovědět
sipeji
sipeji 11. 3. 2021

Všechno to jsou jen výmluvy - hlavně nemám čas, čas máme vždy na to co je pro nás skutečně důležité.

Odpovědět
Kahomar
Kahomar 10. 3. 2021

za prvé jsem líná, sportu jsem nikdy nepřišla na chuť a pak následují body z článku....není čas, únava, stejně už je pozdě....

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

3 887
testovaných produktů
101 415
registrovaných inspirativních žen
210 746
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.