Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 1. 12. 2019
Líbí se mi

Chyby při dietě, které neustále opakujeme a nehubneme kvůli nim

Redakce ŽENY s.r.o
Redakce ŽENY s.r.o
Vloženo 1. 12. 2019
Líbí se mi
Chyby při dietě, které neustále opakujeme a nehubneme kvůli nim

Chyby při dietě, které neustále opakujeme a nehubneme kvůli nim

Také patříte mezi lidi, kteří blížící se svátky plné cukroví a bramborového salátu očekávají spíše v obavách, protože se strachují o svou postavu? Pak nejspíš začínáte uvažovat o nějakém zdravějším režimu (nejen vánočním), který by měl za následek spíše úbytek hmotnosti. Jenže jak na něj?

Důvodů nadváhy může být celá řada, a to včetně dlouhodobých onemocnění nebo třeba potravinových alergií. Nadváha či obezita mohou být rovněž původcem budoucích zdravotních problémů, od kardiovaskulárních onemocnění přes ortopedická až třeba po psychosociální. Nejlepší prevencí je mít svou váhu a stravovací režim pod kontrolou.

Ale jak na to? Není to přitom vůbec složité, stačí dodržovat několik základních pravidel a hlavně se vyhnout následujícím chybám.

Vyšší příjem než výdej

Začátky bývají obtížné a výjimkou rozhodně není ani hubnutí.

„Je potřeba si jednoho dne říci, že je načase změnit svůj životní styl. Je to o odhodlání vstoupit do jiného světa, vykročit z komfortní zóny, upravit svůj režim a uvědomit si, že dosavadní styl života a stravování nebyl správný,“ radí profesor MUDr. Vladimír Teplan, DrSc.

Nadváhu nebo obezitu totiž způsobuje především vyšší dlouhodobý příjem energie než je její výdej. Pro hubnutí by se poměr příjmu a výdeje energie měl zcela obrátit, je tedy nutné ubrat na jídle a přidat na výkonu.

Krize = konec?

Nejdůležitější je ale vytrvat. Pokud se podaří dodržovat dietní plán poctivě v kuse první tři krizové týdny, lze jej poté snáze přijmout již jako běžnou součást života. V tomto období se projeví první výsledky, které poskytnou nepostradatelnou motivaci, s níž hubnutí půjde o poznání lépe.

Skvělou motivací je také hubnutí v rodině nebo v úzkém kruhu přátel. Nejenže před sebou nemáte tolik ostychu jako před cizími lidmi, ale navíc se vzájemně motivujete, protože jste si neustále na očích.

Stres jako společník

Zásadní je také vyhýbat se stresu a udržovat si pozitivní myšlení, například i díky podpoře přátel, rodiny a partnera či partnerky. Stres a nervozita působí při snaze zhubnout kontraproduktivně, neboť je častým zvykem tyto pocity zahánět jídlem. To má však za následek také hormonální nerovnováhu.

Bez diety ani ránu

Odpočiňte si od diety! Ale jen na chvíli. Neustále se opakující lehké pokrmy už nemůžete ani vidět a máte pocit, že s dietou musíte přestat. Krátká pauza určitě neuškodí, umění je ale během ní nepřibrat. Zkuste změnit svou pohybovou aktivitu nebo obměnit jídelníček věcmi, které vám chutnají, ale nemají tak vysokou energetickou hodnotu. Může to být ovoce, to však ideálně v dopoledních hodinách pro svůj vyšší obsah fruktózy, ale také zelenina nebo třeba houby.

„Zkuste občas vybočit ze stereotypu a vyzkoušejte jídla, která jste nikdy neochutnali. Pokud hledáte inspiraci, zajděte si třeba do vegetariánské restaurace,“ radí výživový poradce Ing. Lukáš Vrána.

Negativní myšlenky

Hubněte tak, abyste se mohli líbit svému okolí, partnerovi, a především sami sobě. Při hubnutí se nenechte odradit vlastními negativními myšlenkami nebo názory vašeho okolí.

Klíč k vysněné postavě a lepšímu zdraví je jednoduchý – vytrvalost, cílevědomost a silná vůle. Může to dokázat každý, kdo se postaví výzvě čelem. Tedy i vy!

Foto: Shutterstock

Místo, kde můžeš psát a diskutovat

Pro možnost vložit komentář musíte být přihlášena.
Ovace
Ovace 2. 12. 2019

ano, hubneme kvůli sobě, ne kvůli ostatním

Odpovědět
gustawka
gustawka 2. 12. 2019

musím se na to zaměřit

Odpovědět
Marie Kostelecká
Marie Kostelecká 2. 12. 2019

Odpovědět
lemur
lemur 2. 12. 2019

Méně jíst a hýbat se.

Odpovědět
Tamara
Tamara 1. 12. 2019

Nejlepší je diety nedržet, stačí jíst střídmě, nepřecpávat se a mít dostatek přirozeného pohybu.Počítá se všechno.

Odpovědět

ŽENY s.r.o. v číslech

2 922
testovaných produktů
86 680
registrovaných inspirativních žen
165 073
vložených hodnocení

Chci odebírat novinky na svůj email.